یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: هر شرکتی برای بقا نیازمند پیش‌بینی آینده و انطباق خود با آن است به همین منظور قصد داریم مدیران 20 سال آینده فولاد مبارکه را برای این زمان آماده کنیم.

یحیی پالیزدار در حاشیه پنل «نقش زیست بوم نوآوری در آینده صنعت فولاد ایران» در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: هر شرکتی برای بقا نیازمند پیش‌بینی آینده و انطباق خود با آن است. در این راستا یکی از فعالیت شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهایی است که احتمالا در آینده رشد می‌کنند یا مکمل فعالیت آن‌ها باشد و ارزش افزوده برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

وی افزود: البته در ایران به دلیل تحریم‌ها نوع سومی هم وجود دارد و آن این است که مجبوریم در بعضی از زنجیره‌ها از تامین کنندگان یا حتی کسانی که محصولاتمان را مصرف می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنیم زیرا یا آن‌ها توان سرمایه‌گذاری ندارند و یا ما به بازار دسترسی نداریم و مجبوریم که محصولات آن‌ها را کامل کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: کاری که شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد می‌خواهد انجام دهد تجهیز مدیران 20 سال آینده فولاد مبارکه به توانمندی «انتخاب» است؛ انتخاب بین گزینه‌های موجود برای تغییر احتمالی هسته کسب‌وکار فولاد. همچنین اگر نیاز به ورود تکنولوژی جدیدی بود شرکت‌های دانش‌بنیان یا همکاری که فولاد مبارکه روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، بتواند آن را تامین کند. البته این برای کسب‌وکارهایی است که فعالیت نزدیک به فولاد مبارکه دارند.

پالیزدار افزود: احتمال می‌دهیم در آینده گروه فولاد مبارکه به عنوان یکی از برترین شرکت‌های ایران به کسب‌وکارهایی وارد شود که لزوما شبیه کسب‌وکار فعلی آن نیست. ما باید به عنوان شرکت پیشران مبارکه بخش‌هایی از این کسب‌وکارها را تست کرده و بازخوردی به فولاد مبارکه ارائه دهیم. همچنین باید بتوانیم از تجربیات خودمان برای بزرگ کردن کسب‌وکار مبارکه در آینده استفاده کنیم و سعی کنیم کارهایی که سایر شرکت‌های گروه به دلیل ماهیت تولیدی قادر به انجام نیستند، انجام دهیم.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن موارد فوق، در 3 سطح دانشگاه، شهر و داخل فنس تولیدی برنامه‌هایی داریم که طبیعتا هر کدام از آن‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری متناسب است. برای مثال معتقدیم دانشگاه‌ها به اندازه اهمیت صنعت فولاد برای کشور، نیروی کیفی برای آن تربیت نمی‌کنند به همین دلیل ما باید به عنوان پیشران در دانشگاه‌ها این زمینه را ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تصریح کرد: به علاوه مجموعه شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان، اطلاعات جدی و کافی از صنعت فولاد ندارند و یا ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری در این بخش می‌بینند به همین دلیل قصد داریم با مدل سرمایه‌گذاری خطرپذیر به این حوزه نیز وارد شویم.

پالیزدار اضافه کرد: در بخش تولید هم قصد داریم روی ایده‌هایی که از دل فولاد مبارکه بر می‌آید و می‌تواند به تولید کمک کند سرمایه‌گذاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =