عابدی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه یکی از صنایع ملی است که به کل کشور متعلق است و یکی از بارزترین کارخانجات از لحاظ تولیدات فولاد و مواد اولیه است که بقیه کارخانجات از مواد ثانویه آن استفاده می کنند و گاهی نسبت به این صنعت بی مهری شده است.

حیدرعلی عابدی در گفتگو با خبرنگار ایراسین با اظهار تاسف از اینکه وقتی که می خواهند به اصفهان امتیاز منفی بدهند، می گویند فولاد مبارکه جزو صنایع آب بر است، در حالی که سودی که از فولاد مبارکه به دست می آید عاید کل کشور می شود، به عنوان مثال کارگری که در سیستان و بلوچستان تانک آب می سازد یا در و پنجره ای که در تبریز یا همدان و کرمان ساخته می شود و یا صنایع خودرو سازی در داخل کشور همه مصرف کننده فولاد هستند و فولاد مبارکه تنها شامل حال اصفهان نمی شود.

وی گفت: اکنون که در زمان تحریم هستیم یکسری از سهامداران در کل کشور از این سودها بهره مند می شوند و بسیاری از بازنشستگان هم از این بابت حقوق می گیرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون مسئولان و مدیران توانمند فولاد مبارکه حداکثر ظرفیت خود را برای خدمت رسانی به کشور به کار گرفته اند، ولی این صنعت دچار بی مهری های زیادی شده است.

عابدی افزود: مدیر توانمندی مانند آقای عظیمیان تجارب مختلفی در زمینه فعالیت در کارخانه سیمان، وزارت راه مسکن و شهرسازی و... داشته و شایعه برکناری مدیر توانمندی همچون ایشان اخیرا شنیده می شود, اما بنده شخصا با وزیر تماس گرفتم و ایشان این موضوع را تکذیب کردند.

وی در رابطه با آینده فولاد نیز گفت: اینکه می گویند فولاد، صنعتی آب بر است، اشاره غلطی است، چرا که مزارعی که در بالادست احداث شده نه برای کشور و نه برای صاحبانشان سودی ندارد، در حالی که آب زیادی برای آنها مصرف می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینها همه در حالی است اگر کمیته بی طرفی در مورد زاینده رود ایجاد شود مشخص می شود که از هر قطره آب زاینده رود بهره برداری مفید می شود و بهره وری اقتصادی دارد.

عابدی با اشاره به اینکه کشاورزان شرق هم با تولید گندم کمک بزرگی به اقتصاد کشور می کنند تصریح کرد: اصفهان در صنعت و کشاورزی بهره وری فوق العاده دارد و مصرف آب اصفهان در مقایسه با سودی که عاید کشور می کند رقم بالایی نیست.

این نماینده مجلس گفت: طبق محاسبه هایی که صورت گرفته آب مورد نیاز ما در اصفهان کمتر از برداشت مزارع نوظهوری است که به بهانه توسعه کشارورزی آب برداشت می کنند و می توان گفت: از صدها مزرعه ای که در پایین دست است حتی یک هفتم مزارعی که در بالا دست است آب مصرف نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =