فولاد مبارکه

رئیس برنامه‌ریزی محصولات شرکت فولاد مبارکه گفت: محدودیت‌های ایجادشده در حوزه انرژی که موجب کم شدن تولید می‌شود، برای صنایع پایین‌دستی در حوزه تأمین مواد اولیه، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایراسین؛ حسین امینی رئیس برنامه‌ریزی محصولات شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با رادیوم فولاد اظهار کرد: مدیریت برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه متشکل از ۲ واحد برنامه‌ریزی محصولات و برنامه‌ریزی و کنترل است که در واحد برنامه‌ریزی محصولات، گزارش تقاضای محصولات فولادی تخت در افق میان‌مدت و بلندمدت انجام می‌شود و در تهیه برنامه فروش و پیش‌بینی برای توسعه شرکت یا توسعه سبد محصول از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های مهم واحد برنامه‌ریزی محصولات شرکت فولاد مبارکه تهیه برنامه فروش است که کار آن با واحد برنامه‌ریزی تولید هماهنگ بوده و در نهایت با همکاری یکدیگر برنامه‌ای به وجود می‌آید که در سطح شرکت به‌عنوان برنامه بودجه شناخته می‌شود؛ در نواحی تولید نیز این برنامه تحت عنوان برنامه تولید معرفی شده و در معاونت فروش نیز به‌عنوان برنامه فروش از آن یاد می‌شود که البته همه این‌ها با یکدیگر هماهنگ است و هرکدام در واحدهای مختلف کاربرد دارند.

رئیس برنامه‌ریزی محصولات شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: کارشناسی هزینه‌های اضافی قیمت فروش یکی دیگر از مأموریت‌های واحد برنامه‌ریزی محصولات شرکت فولاد مبارکه است؛ با توجه به تولید و عرضه محصولات مختلف، تفاوت‌هایی در این محصولات به لحاظ ابعاد، کیفیت سطح، بسته‌بندی و... وجود دارد که مشتری می‌تواند انتخاب‌های مختلفی داشته باشد و بر اساس همین انتخاب‌ها، هزینه‌ها برای مشتری تعیین می‌شود.

پیگیری تأخیر تولید محصولات در جهت افزایش رضایت مشتری

وی تأکید کرد: صدور سفارش‌ها جهت تکمیل ظرفیت خطوط یکی دیگر از وظایف این واحد است که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، سفارش‌هایی صادر می‌شود تا خطوط تولید فعالیت‌های خود را ادامه دهند و در نهایت بتوانیم پس از تولید، این محصولات را به‌صورت محصولات تحویل فوری به فروش برسانیم.

رئیس برنامه‌ریزی محصولات شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: همکاری جهت تهیه و به‌روزرسانی کاتالوگ‌های عمومی شرکت به زبان فارسی و انگلیسی و پیگیری تأخیر تولید محصولات در جهت افزایش رضایت مشتری نیز از دیگر وظایف و مسئولیت‌های قسمت برنامه‌ریزی محصولات است.

محدودیت‌های انرژی باعث بروز مشکلات در صنایع پایین‌دستی می‌شود

امینی بیان کرد: محدودیت‌هایی در حوزه انرژی وجود داشت، ولی علی‌رغم وجود این محدودیت‌ها خوشبختانه توانستیم در نواحی مختلف رکوردهایی داشته باشیم؛ استراتژی شرکت فولاد مبارکه این است که تا حد امکان محصول نهایی کاهش پیدا نکند و در صورت کاهش نیز تولید تختال کاهش یابد. کمبود محصولات نهایی باعث بروز مشکلاتی برای صنایع پایین‌دستی مانند خودروسازان، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و... خواهد شد.

وی ابراز داشت: در ۹ ماه اول سال ۹۹، ۵۲۱ هزار تن محصولات تخت فولادی به کشور وارد شده که ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است؛ از طرفی صادرات نیز نزدیک به ۴۵۴ هزار تن بوده که ۱۰ درصد کاهش یافته و نشان‌دهنده تأمین بازار داخل توسط فولاد مبارکه است.

استراتژی فولاد مبارکه برای رفع نیازهای داخلی

امینی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه با استراتژی‌هایی که اتخاذ کرده و با استفاده از واحدهای سرمایه‌گذاری و توسعه و قرار دادن اطلاعات مربوط به نیازهای بازار در اختیار همکارانمان در این واحدها، توسعه‌های آتی را پیش‌بینی کرده که با تحقق آن بتواند گام مؤثری را در تأمین بازار داخل و حتی صادرات داشته باشد.

رئیس برنامه‌ریزی محصولات شرکت فولاد مبارکه در مورد برگزاری نشست مشترک با مشتریان این شرکت تصریح کرد: این نشست، نشست بسیار خوبی بود. البته برگزاری این‌گونه جلسات در سال‌های گذشته هم سابقه داشت که البته به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا وقفه‌ای در آن ایجاد شد که در نهایت به همت همکاران این جلسه برگزار شد.

ابراز رضایت مشتریان فولاد مبارکه از محصولات این شرکت

وی ادامه داد: مشتریان در این جلسه دغدغه‌های خود را مطرح کردند و از مجموع صحبت‌های آن‌ها رضایتشان از جهت تأمین محصولات فولادی مشخص بود. محدودیت‌های ۲ سال اخیر برای ورود محصولات لوازم‌خانگی به کشور باعث شده بود تولید این محصولات در کشور بیشتر شود که در پی آن نیاز به انواع ورق‌ها زیاد شده بود. البته محدودیت‌های دیگری در حوزه بورس کالا و سیستم بهین‌یاب نیز وجود داشت که بااین‌حال مشتریان در مجموع ابراز رضایت کردند و در کنار آن دغدغه‌های خود را نیز در زمینه‌های مختلف مطرح ساختند.

امینی تصریح کرد: بیشترین دغدغه‌های مشتریان از جنس دغدغه‌های تجاری بود و در کنار آن دغدغه‌های فنی و مسائلی پیرامون محصولات نیز مطرح شد که کارشناسان و مدیران حاضر در جلسه توضیحات لازم را برای حاضرین در جلسه ارائه کردند؛ به‌طور مثال یکی از این دغدغه‌ها محصول رنگی لوازم‌خانگی بود و در جمع‌بندی گفت‌وگوهای صورت‌گرفته، طرح توسعه‌ای با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن محصول رنگی برای تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در نظر گرفته شده که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد تا گام بزرگی در جهت ارتقا و افزایش تولید داخلی برداریم.

تولیدکنندگان لوازم‌خانگی یکی از وفادارترین مشتریان فولاد مبارکه هستند

وی خاطرنشان کرد: مشتریان ما که در جلسه اخیر شرکت کردند، هرکدام به نحوی تمایل خودشان را در مورد تأمین محصول از فولاد مبارکه بیان می‌کردند و محصولات فولاد مبارکه را به محصولات وارداتی ترجیح می‌دادند؛ یکی از وفادارترین مشتریان فولاد مبارکه تولیدکنندگان لوازم‌خانگی هستند و تلاش شرکت در همه قسمت‌ها خصوصا قسمت فروش این است که تا حد امکان نیاز این مشتریان تأمین شود.

امینی در پایان گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توسعه مقرر شد با تشکیل کارگروه‌هایی، مشکلات تجاری مانند مباحث بانکی، بورس و... و در عین‌حال مسائل فنی بررسی شود تا بتوانیم نیازهای تولیدکنندگان لوازم‌خانگی را برطرف کنیم. صنعت تولید لوازم‌خانگی به‌خوبی اثبات کرد که در کمبود ورود محصولات خارجی می‌تواند محصولات موردنیاز مردم را که قابل‌رقابت با محصولات خارجی است به بازار عرضه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =