روبرت لواندوفسکی

روبرت لواندوفسکی مهاجم تیم بایرن مونیخ بهترین بازیکن مرد فوتبال جهان شد.

به گزارش ایراسین، مراسم The Best فیفا شب گذشته در شهر زوریخ سوئیس برگزار گردید و در این مراسم، بهترین‌های دنیای فوتبال در سال ۲۰۲۱ از طرف فیفا مشخص شدند.

ششمین دوره مراسم The Best فیفا در حالی برگزار ‌شد که برای اولین بار از زمان برگزاری این مراسم کریستیانو رونالدو جایی در میان ۳ نامزد نهایی کسب عنوان برترین بازیکن سال نداشت.

در بخش بانوان، نامزدهای نهایی بهترین بازیکن زن ۲۰۲۱ فیفا، به ترتیب جنیفر هرموسو (بارسلونا- اسپانیا) سامانتا کر (چلسی- استرالیا) الکسیا پوتیاس (بارسلونا- اسپانیا) هستند. لازم به ذکر است که پوتیاس در مراسم فرانس فوتبال توپ طلا گرفته بود.

انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان

کریستین سینکلر، مهاجم و کاپیتان ۳۸ ساله تیم ملی زنان کانادا جایزه ویژه فیفا را به علت شکستن رکورد برترین گلزن ملی تاریخ (زنان و مردان) از آن خود کرد.

سینکلر که با تیم ملی کانادا به مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ رسید، در ۳۰۸ بازی ملی آمار ۱۸۸ گل را ثبت کرده است.

کریستین اندلر دروازه بان لیون فرانسه به عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال بانوان شد.

ادوارد مندی دروازه‌بان تیم فوتبال چلسی که در این تیم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته، موفق شد در رقابت با مانوئل نویر و دوناروما جایزه بهترین دروازه‌بان سال را کسب کند.

انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و جوایز این مراسم ، قسمت بهترین گل بود که مهدی طارمی در این بخض کاندیدا بود. متأسفانه اتفاق رویایی برای ما رخ نداد و در نهایت با رأی کارشناسان و مسئولان مراسم، این جایزه به اریک لاملا رسید. لاملا جایزه خود را از دست یحیی توره هافبک ساحل عاجی سابق بارسلونا و منچستر سیتی دریافت کرد.

جایزه بازی جوانمردانه سال فیفا هم به تیم ملی دانمارک و کادر پزشکی این تیم رسید

در بخش بهترین سرمربی مرد فوتبال جهان، جایزه به توماس توخل سرمربی تیم فوتبال چلسی انگلیس رسید که فصل پیش موفق شده بود آبی‌های لندنی را به دومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها برساند. توخل جایزه خود را از دستان آرسن ونگر سرمربی سابق تیم فوتبال آرسنال دریافت کرد.

انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان

"اما هیس" سرمربی تیم زنان چلسی مربی سال بانوان شد. این درحالی بود که تصور می‌شد به علت عملکرد خیره‌کننده زنان بارسلونا این عنوان را لوئیس کورتیس کسب کند.

اتحاد هواداران دانمارک و فنلاند در حمایت از کریستین اریکسن در یورو ۲۰۲۱، برنده جایزه بهترین هواداران سال ۲۰۲۱ فیفا شد. این عنوان را ژولیو سزار به عنوان مجری اعلام کرد.

در یکی دیگر بخش‌های مراسم The Best فیفا، ترکیب منتخب بانوان هم اعلام شد که نکته عجیب این ترکیب اعلام شده این است که یک بازیکن هم از زنان بارسلونا در این لیست حضور نداشت، در حالی‌که آن‌ها با شکست رقبا صاحب سه‌گانه شده بودند.

انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان

ترکیب منتخب سال فیفا در بخش مردان هم اعلام شد که بدین شرح است: دوناروما درون دروازه است و مدافعین را داوید آلابا - روبن دیاز و بونوچی تشکیل دادند. مهاجمین را نیز رونالدو- هالند- لوا- و مسی هستند. نکته عجیب غیبت محمد صلاح، مهمان لیورپول بود که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته بود.

نکته عجیب انتخاب‌های فیفا این است که مندی بهترین دروازه‌بان سال شد که در ترکیب منتخب سال جایی نداشت. همچنین محمد صلاح هم نامزد بهترین بازیکن سال شد که در ترکیب منتخب سال حضور ندارد.

انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان

جایزه The Best فیفا در بخش بانوان به الکسیا پوتیاس بازیکن تیم فوتبال بارسلونا رسید که چند ماه پیش هم توپ طلا خود را از فرانس فوتبال در فرانسه دریافت کرده بود.

در نهایت انتظارها به پایان رسید و در بخش بهترین بازیکن مرد، جایزه The Best فیفا به روبرت لواندوفسکی مهاجم تیم فوتبال بایرن مونیخ رسید که فصل پیش جام‌های زیادی را به همراه تیم‌هایش برده بوده و آمار فردی فوق العاده‌ای را از خود به جا گذاشته بود. این جایزه درحالی به لوا رسید که مسی و صلاح نیز جزو کاندیداهای کسب این جایزه بودند.

در پایان این مراسم کریستیانو رونالدو جایزه ویژه فیفا رو برای رکورد تاریخی بیشترین گل زده ملی دریافت کرد. او چندی پیش رکورد تاریخی ۱۰۹ گل زده علی دایی را پس سال‌های طولانی شکست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =