محمدعلی حاجی‌آبادی مدیرعامل هلدینگ کهرباگستر

مدیرعامل هلدینگ کهربا گستر در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ با موضوع " بررسی صنعت فولاد و مواداولیه" شوک قیمتی و افزایش شدید قیمت الکترود گرافیتی را در آینده نزدیک پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدعلی حاجی‌آبادی مدیرعامل هلدینگ کهربا گستر در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش در حال برگزاری است با اشاره "چشم‌انداز بازار الکترود گرافیتی" اظهار کرد: اولین کوره در سال ۱۹۰۷ به صورت اقتصادی تولید فولاد را آغاز کرد و در حال حاضر ۲۷درصد تولید فولاد در جهان به روش کوره قوس و ۷۳ درصد به روش کوره بلند انجام می‌شود.

به گفته وی، روند قیمت الکترود گرافیتی در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ افزایش و سپس کاهش شدید قیمتی را نشان داده است که دلیل آن نیز کاهش قیمت حامل‌های انرژی از سوی چین بوده است؛ همچنین تعطیلی واحدهای آلاینده الکترود گرافیتی یکی دیگر از دلایل تغییرات قیمتی الکترود گرافیتی است.

حاجی‌آبادی با اشاره به اینکه یک شوک قیمتی و افزایش شدید قیمت الکترود گرافیتی را در آینده نزدیک خواهیم داشت، درباره چرایی عدم تولید الکترود گرافیتی در ایران، افزود: با کمتر از هزینه یک مربی فوتبال می‌توان یک متخصص تولید الکترود را از خارج به خدمت گرفت؛ در واقع ما نیز در ایران می‌توانیم با هزینه بسیار پایین‌تر تولیدکننده الکترود گرافیتی شویم تا این محصول دیگر گلوگاه فولاد نباشد.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ با حضور تعداد کثیری از مدیران ارشد دولتی، فعالان و اساتید برجسته ایرانی و بین‌المللی، ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =