نگاهی بر اثرات انقلاب صنعتی چهارم بر صنعت فولاد جهان

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان گفت: قطعی برق باعث کاهش تولید فولاد و خسارت میلیاردی به این صنعت شد و در نهایت منجر به افزایش قیمت محصولات فولادی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدحسین بصیری صبح امروز(۹ آبان‌ماه) در هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس اظهار کرد: تقریباً کل زنجیره تولید در شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان وجود دارد و از ابتدای تولید سنگ آهن تا پایان زنجیره فولاد را داراست.

وی افزود: این مجموعه ۲ میلیارد دلار طرح در دست اجرا دارد و سالانه ۲.۵میلیون تن سنگ آهن تولید میکند؛ همچنین در زیرشاخه‌های دیگر مجموعه، تولید گندله و آهن اسفنجی، نورد گرم و فولادسازی صورت می‌گیرد.

بصیری ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ فاکتور در توسعه پایدار وجود دارد که ۱۱ مورد مربوط به حوزه صنعت و معدن است.

وی تصریح کرد: ۳ محور وظیفه دولتها برای توسعه همه بخش‌هاست. نخست ایجاد چارچوب قانونی منطقی در راستای توسعه پایدار است چراکه دولت باید زمینه توسعه قانونی را فراهم کند. در این میان می‌تواند از بخش خصوصی به عنوان مشاور استفاده کند.

وی ادامه داد: محور بعدی حفاظت از جامعه و محیط زیست در راستای توسعه پایدار است. در این زمینه مشکلاتی از سوی سازمان محیط زیست وجود دارد و اجازه فعالیت در برخی محدوده ها داده نمی‌شود و مورد بعدی تحقق بخشی و افزایش منفعت اقتصادی است.

به گفته وی مزایای پیوستن به زنجیره جهانی فراوان است اما در صورتی که در زنجیره تامین جهانی، حضور نداشته باشیم در بخش‌های مختلف همچون توسعه صادرات، دستیابی صنایع به تکنولوژی و دانش روز امکان پذیر نخواهد بود.

بصیری تاکید کرد: ارتقای استانداردهای محصولات تولیدی آشنایی با بازارهای جهانی و.... نیز از دیگر مزایای پیوستن به تامین جهانی است.

مدیرعامل ماهان گفت: دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند. قطعی برق باعث کاهش تولید فولاد و خسارت میلیاردی به این صنعت شد و در نهایت منجر به افزایش قیمت محصولات فولادی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =