نشست خبری

نشست خبری رونمایی از مستند زمین شناسی قسمت سوم از مجموعه مستند رخساره زمین: " قشم، جزیره پدیده ها " برگزار شد.

به گزارش ایراسین، داود میرشکار مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در آیین رونمایی از این مستند گفت: تنوع زیستی جزیره بسیار چشم نواز است و بسیاری از مستند سازان حرف برای گفتن دارند.  

به گفته وی، می‌توان از  ظرفیت‌های قشم برای منافع کشور استفاده کرد. اگر فعالیت های توسعه ای را همگام با فعالیتهای نحیط زیستی داشته باشیم تبدیل به فرصت می‌شود و آیندگان ما را با نگاه دیگر خواهند دید.  

میرشکار افزود: باید از دانش بومی استفاده کنیم تا بهره وری بیشتری داشته باشیم.  

وی ادامه داد: محیط زیست ارتباط با زندگی لحظه به لحظه دارد و با آبادانی محیط زیست زندگی، میتوان شرایط را برای زندگی بهتر آیندگان فراهم کرد. همچنین ما اگر از تجربه نیاکان استفاده نکنیم تجربه ساز خواهیم شد.  

کلیدی ترین مفهموم در عرصه سیاست خارجی منافع ملی است 

سید رضا هاشمی، مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه نیز در این برنامه بیان کرد: تمام کارهای صورت گرفته برای توسعه است تا بتوان به ارزش های اقتصادی اضافه کرد.  

وی بیان کرد: کلیدی ترین مفهموم در عرصه سیاست خارجی منافع ملی است. البته این مفهوم باید تعریف واحد در بین مسئولان و مردم داشته باشد.  

هاشمی بیان کرد: در کشور ما تعریف واحدی از گردشگری وجود ندارد اما متاسفانه این مفهوم تعریفی متفاوت بین مدیران دارد و تا زمانی که این تعریف یکسان نباشد نمی توان شاهد توسعه اقتصادی در این حوزه بود.  

مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه افزود: باید استراتژی نگهداری از جزیره قشم و همچنین اقداماتی برای توسعه گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =