• ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
  • کد خبر: 12515
  • readingTime: ۱ دقیقه
سیمان

نرخ فروش سیمان سفید از ابتدای سال جاری ۳۵ درصد افزایش داشت. این در حالی است که در مهر ماه سال گذشته تولیدکنندگان سیمان قیمت محصول خود را افزایش داده بودند.

به گزارش ایراسین، افزایش ۳۵ درصدی نرخ فروش سیمان سفید  به بهانه افزایش قیمت تمام شده تولید این محصول، هزینه حمل و نقل ، قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات از سوی کارگروه مدیران عامل شرکت‌های بورسی و غیر بورسی حاضر تولیدکننده سیمان سفید تصویب شد. این در حالی است که مهرماه سال گذشته افزایش قیمت سیمان از سوی وزارت صمت تصویب شده بود.

مدیران عامل شرکت‌های سیمان ارومیه، ساوه، کرمان، شرق، اصفهان، لارستان، شمال، نیریز و بنوید افزایش قیمت ۵۶۷ هزار تومانی به ازای هر تن سیمان سفید فله را تصویب کردند و علاوه بر این هزینه مالیات بر ارزش افزوده و بسته‌بندی نیز به قیمت سیمان سفید پاکتی اضافه خواهد شد .

در همین راستا جعفری یکی از مصالح فروشان تهران با ابراز نارضایتی از نرخ سلیقه‌ای سیمان و تفاوت درب کارخانه و بازار آزاد گفت : وقتی که بار از سوی کارخانه به صورت محدود عرضه می‌شود قیمت بازار با قیمت کارخانه متفاوت می‌شود و همین کمبود باعث شده نرخ سیمان سلیقه‌ای شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا الان قیمت سیمان تغییری نکرده اما وقتی قرار است نرخ سیمان افزایش پیدا کند بار از سوی کارخانه کم عرضه می‌شود یا کلا عرضه از سوی کارخانه به مدت یک هفته قطع می‌شود و بعد از یک هفته کمبود سیمان در بازار، سیمان با قیمت جدید عرضه می‌شود .

جعفری نرخ هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی به قیمت درب کارخانه را ۲۱ هزار تومان و فروش از سوی مصالح فروشی‌ها را تا ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بار کارخانه به صورت محدود عرضه می‌شود اما همان مصالح فروش در بازار آزاد سیمان با مقدار نامحدود می‌تواند کیسه ای ۳۱ هزار تومان تهیه کند و حدود ۲ تا ۳ هزار تومان بالاتر بفروشد. این در حالی است که تقاضای سیمان در زمان‌ افزایش یا ثبات نرخ هیچ فرقی نمی‌کند و سازنده به دلیل تعهداتی که دارد ناچار به تهیه سیمان است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =