• ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
  • کد خبر: 11216
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

قیمت طلا و سکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده، علی رغم افزایش قیمت انس در بازار جهانی، در بازار داخلی کاهش یافته است.

به گزارش ایراسین، مهم ترین عامل کاهش قیمت سکه و طلا تهران در روزهای گذشته سقوط شدید قیمت انس طلا بود اما از صبح امروز انس روند کاهشی خود را معکوس کرده و افزایشی شده است. با این حال سکه به روند نزولی خود ادامه داده و به زیر ۱۱ میلیون تومان سقوط کرد.

مهم ترین عامل افزایشی شدن قیمت انس طلا را می توان کاهش بازده خزانه داری ایالات متحده به زیر ۱.۵ درصد دانست. همچنین تصویب بسته محرک مالی بایدن در ۲۴ اسفند نیز به عنوان یک محرک قوی می تواند قیمت انس را افزایشی کرده و برای بار دیگر آن را به کانال ۱۸۰۰ دلار بازگرداند.

در لحظه نوشته شدن این خبر هر انس طلای جهانی ۱۷۳۰ دلار قیمت دارد که نسبت به روز گذشته ۵ دلار افزایش را نشان می دهد. سکه نیز ۱۰۹۴۰ تومان قیمت دارد که بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته را شاهد بوده است.

با وجود افزایشی بودن قیمت انس، طلای جهانی همچنان در سطوح پایینی قرار داشته که نمی تواند کمک حال سکه و طلای تهران باشد. در نتیجه با کاهش قیمت دلار در بازار از صبح امروز قیمت سکه نیز روند کاهشی را تجربه کرده و قیمت آن به زیر ۱۱ میلیون تومان کاهش یافته است.

در صورتی که اخبار برجامی و شورای حکام بهبود روابط و نزدیک بودن توافق میان ایران و ایالات متحده را نشان دهد دلار برای بار دیگر به زیر ۲۵ هزار تومان بازگشته که با انس در کانال ۱۷۰۰ دلار می تواند شیب نزولی سکه را سریع تر کند.

کارشناسان معتقدند که سکه برای نزولی شدن باید به زیر سطح حمایت ۱۰۸۰۰ تومانی برسد. برای کاهش قیمت سکه تا این سطح دلار تهران باید به زیر ۲۵ هزار تومان سقوط کند.

در حال حاضر هر دلار در بازار تهران ۲۵۰۵۰ تومان است و یک  روند کاهشی را نشان می دهد. قیمت دلار تا حد زیادی به نتیجه جلسه شورای حکام در روز جمعه وابسته خواهد بود

منبع: سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =