علیرضا رضایی. فولاد مبارکه

مدیر ارزیابی و اکتشاف شرکت فولاد مبارکه گفت: با تخصیص محدوده های معدنی مناسب به شرکتهایی همچون فولاد مبارکه ، تحول عظیم در اکتشاف کشور رخ خواهد داد.

علیرضا رضایی در حاشیه یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار به خبرنگار ایراسین گفت: ما در این همایش سعی کردیم که نیاز فولاد مبارکه به تامین پایدار مواد اولیه را مطرح و چالشهای موجود در این زمینه را اعلام کنیم. 

به گفته وی، در واقع فولاد مبارکه به اجبار به دلیل عدم توازنی که در زنجیره ایجاد شده وارد عرصه معدنکاری از اکتشاف تا فراوری سنگ آهن شده است. زیرا ما نمی توانیم تولید کارخانه فولاد مبارکه را تحت تاثیر نبود مواد اولیه قرار دهیم. 

رضایی افزود: خوشبختانه در این زمینه هیچ مشکلی از نظر منابع مالی و توان فنی برای در اختیار گرفتن تکنولوژی در مسیر اکتشاف تا فرآوری وجود ندارد و بیشترین چالش ما ایجاد بسترهای لازم و اخذ مجوز اکتشاف در کشور بوده است که به فولاد مبارکه داده نمی شود.

به گفته وی، بخش زیادی از محدوده معدنی کشور در اختیار سازمانهای حاکمیتی و نهادهایی است که فعالیت معدنی انجام می دهند، البته بخشی دیگر هم در اختیار سازمانهایی همچون محیط زیست و میراث فرهنگی است. بخش آزاد محدوده ها نیز بلوکه شده و در اختیار افراد حقیقی و حقوقی خصوصی قرار دارد .

مدیر ارزیابی و اکتشاف شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: مشکلات موجود باعث شده تا فعالیت اکتشافی در کشور گسترش نیابد، اما فولاد مبارکه آمادگی لازم برای ورود به بحث اکتشافات را دارد و امیدواریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت در موضوع آزادسازی محدوده ها که اکنون در دستور کار قرار گرفته یک رویه مناسب را پیش بگیرد تا مشکل جدیدی ایجاد نشود و محدوده های مناسب به افرادی که صلاحیت فنی، مالی و استحقاق فعالیت در زمینه اکتشاف را دارند، داده شود.

وی افزود: با ارائه این محدوده ها به شرکتهای فولاد ساز کشور که تعدادشان چندان زیاد نیست شاهد تحول عظیمی در اکتشاف اصولی و مهندسی ذخایر معدنی به ویژه سنگ آهن خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: امیدوارم با حمایت وزیر صمت و حمایت مدیرعامل فولاد مبارکه این امر تحقق پیدا کند. زیرا نتیجه آن برد-برد برای فولاد مبارکه، جامعه معدنی کشور و ادرات و نهادهای حاکمیتی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =