رضا شهرستانی 1

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: تولید تختال با ضخامت بالا در فولاد مبارکه بر اهمیت اعتماد به تخصص داخلی تاکید کرد.

رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت تولید تختال با ضخامت 300 میلی متر توسط فولاد مبارکه اظهار داشت: تولید اسلب های ضخیم برای صنعت فولاد ما و به ویژه فولاد مبارکه بسیار مهم و مایه مباهات است، چرا که این دستاورد ارزنده با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به تخصص جوانان ایجاد شده است.

وی افزود: مزایای تولید اسلب های با ضخامت بالا از نظر کمی و کیفی را می توان از ابعاد مختلف بررسی کرد. اول اینکه ورق های عریض در شرکت فولاد اکسین می تواند در ابعاد بزرگتر تولید شود و از سوی دیگر می توانیم با استانداردهای جهانی اسلب تولید کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران به یکی دیگر از مزایای تولید اسلب با ضخامت 300 میلیمتر هم اشاره کرد و افزود: یکی از جنبه های مهم و با ارزش این دستاورد در فولاد مبارکه این است که می توان این اسلب را در ابعاد ایکس و وای در فولاد اکسین نورد کرد که بر کیفیت ورق بسیار نقش دارد.

وی اضافه کرد: دو جهت نورد شدن کیفت ورق های تولیدی را افزایش می دهد و وابستگی ما را به خارج کاهش می دهد و در محصولات پتروشیمی، نفت و گاز کاربرد ویژه ای دارد.

شهرستانی تاکید کرد: با تکنولوژی های به دست یافته در فولاد مبارکه باز هم ثابت کردیم که تحریم های حقیقی و حقوقی صنعت فولاد و به ویژه شرکت فولاد مبارکه بی نتیجه است و با بومی سازی و اعتماد به دانش متخصصان صنعت فولادسازی را هر روز به شعار سال که همانا«جهش تولید» است، نزدیک می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =