علیرضا طالاری مدیر مجتمع طلای موته

مدیر مجتمع طلای موته در خصوص عملکرد 9 ماهه این مجتمع گفت: در مجتمع طلای موته تولید بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و حتی 2 درصد از میزان پیش‌بینی شده نیز جلوتر رفته‌ایم.

علیرضا طالاری در گفت وگو با "ایراسین" با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه‌ریزی مجتمع طلای موته تولید 300کیلو برای سال 99 بود که امیدواریم تا پایان سال بالای 320کیلوگرم تولید انجام شود و به اهداف تعریف شده این مجتمع برسیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که اکنون تولیدکنندگان طلا دارند نحوه فروش محصولاتشان است. متاسفانه در ایران بحث صادرات طلا ملغی شده است و قابلیت صادرات وجود ندارد. بسیاری از معادن بخش خصوصی نیز تلاششان بر این است تا بتوانند محصول خود را در بازار به فروش برسانند، اما مجتمع طلای موته و طلای زرشوران با توجه به اینکه دولتی هستند، باید از طریق بورس کالا و یک ارگان نظارتی فروش خود را انجام دهند. حال از آنجایی که مجتمع طلای موته محصول خود را از طریق بورس به فروش رسانده و شفاف سازی نیز انجام می‌شود در خصوص مباحثی همچون مالیات و ارزش افزوده، حتی ممکن است از قیمت اصلی طلا نیز کسر کند، اما باز خریدار آنچنانی برای طلا وجود ندارد.

مدیر مجتمع طلای موته ادامه داد: در سال جاری با توجه به اینکه بحث افزایش قیمت طلا وجود داشت و بسیاری از سرمایه گذارها به سمت بازار طلا روی آورده و طلا خریداری کردند، نسبتا میزان فروش و عرضه تقریبا همخوانی داشته و 70درصد عرضه محصول موته به فروش رسیده است. اما در سال 98 شرایط به گونه ای دیگر بود و از 400کیلو شمش عرضه شده تنها بخش اندکی از آن و حدود یک چهارمش به فروش رسید.

طالاری درباره اینکه آیا شیوع ویروس کرونا بر تولید مجتمع طلای موته اثرگذار بوده یا خیر نیز اینگونه پاسخ داد: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا تاثیری بر روند فعالیت مجتمع نداشته و  با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و همچنین کنترل‌های صورت گرفته، آنچنان ویروس کرونا در مجتمع فراگیر نشد و هیچ‌گونه اخلالی نیز در روند فعالیت‌های مجتمع موته به وجود نیامد.

مدیر مجتمع طلای موته با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید این مجتمع در سال 1400 نیز همچون امسال است در ادامه گفت: یکی از برنامه‌ریزی های انجام شده، افزایش ذخایر برای مجتمع موته بوده و قرار است یک معدن جدید به نام دره اشکی به معادن فعال مجموعه اضافه شود؛ اکنون در مرحله نهایی شدن تعامل با سازمان حفاظت از محیط زیست برای راه اندازی این معدن هستیم و گزارش‌های طرح‌های ارزیابی آن آماده شده و امید می‌رود تا بعد از مصوب شدن و همکاری محیط زیست پروانه بهره‌برداری معدن را گرفته و معادن فعال ما از 2 معدن به 3 معدن افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است این معدن نیز در استان اصفهان واقع شده است.

گفتنی است مجتمع طلای موته در 295 کیلومتری جنوب غربی تهران و 7 کیلومتری شمال غرب روستای موته از توابع شهرستان برخوار و میمه واقع در استان اصفهان قرار گرفته است. مجتمع طلای موته در مثلثی به فاصله 60 کیلومتر واقع شده که رئوس آن از شمال شرق به شهرستان میمه  و جنوب غرب به شهرستان گلپایگان منتهی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =