دیدار تیم های سپاهان و استقلال

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد مبارکه سپاهان است.

به گزارش ایراسین، مصاف  دو تیم قدرتمند فوتبال کشور استقلال تهران و فولاد مبارکه سپاهان همواره در طول ۱۹ دوره رقابت‌های لیگ برتر نتایج مختلفی را برای این دو تیم در تهران و اصفهان به همراه داشته است. این دو تیم در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا (خارج از کشور) در این دو شهر به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم بازی های لیگ برتری برای این دو تیم در دو شهر تهران و اصفهان در هر فصل رفت و برگشت منهای بازی شنبه این هفته ۳۷ بازی بوده که از این ۳۷ بازی ۱۸ دیدار آن در تهران برگزار شده است. استقلال در ۱۸ دوره بازی‌های خانگی‌اش توانسته در لیگ برتر ۹ بار سپاهان را شکست بدهد، ۵ بار با این تیم اصفهانی به تساوی دست پیدا کند و در ۴ بازی مقابل زرد و مشکی پوشان سپاهان تن به شکست داده است. این در حالی است که این دو تیم ۸ بار هم در جام حذفی به مصاف هم رفتند که ۴ دیدار در تهران برگزار شده است که استقلال در تهران یکبار برنده شده و ۳ بار مغلوب مهمان اصفهانی اش شده است. به این ترتیب آمار کلی دیدارهای دو تیم در تهران (لیگ برتر و جام حذفی) به ترتیب ۱۰ برد برای استقلال ۵ مساوی و ۷ برد برای تیم سپاهان می شود.

استقلال بعد از شروع مجدد مسابقات و تمرینات فوتبال بحران های متفاوتی را تجربه کرده و همین مساله سبب شده تا در هیچ کدام از مسابقات قبلی فرهاد مجیدی ترکیب کامل خود را در اختیار نداشته باشد. ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان به ویروس کرونا، مصدومیت های متوالی، محرومیت برخی بازیکنان و بعضی موضوعات دیگر سبب شده تا استقلال در 5 بازی قبلی هیچ وقت با ترکیب کامل به میدان نرود.

حالا اما برای دیدار با سپاهان این مشکل رفع شده و مجیدی با بازتر شدن دستش خود را برای یک نبرد بزرگ آماده می کند. استقلال در مسابقه قبلی با پارس جنوبی علی دشتی را به دلیل مصدومیت، سیاوش یزدانی را به دلیل ناآمادگی بدنی و یکی دو بازیکن جوان را به دلایل دیگر در اختیار نداشت. از این جمع یزدانی شرایط خوبی را به دست آورده و دشتی هم آماده دیدار با سپاهان است.

از طرف دیگر حالا به غیر از عظیم گوک جوان هیچ بازیکن کرونایی دیگری در استقلال نیست و سایر نفراتی که مبتلا شده بودند مدت ها است به ترکیب اضافه شدند. همچنین مهدی قائدی هم که مقابل پارس جنوبی نیمکت نشین بود، ‌با استراحت بیشتر آماده بازی مقابل سپاهان است.

از طرفی تیم فولاد مبارکه سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی در فصل جاری بازیکنان خوبی را جذب کرد و بازی‌های درخشانی را ارائه دارد ولی در هفته‌های اخیر و بعد از تعطیلات کرونایی این تیم روی نوار بدشانسی افتاد و نتوانست نتایج دلخواه  مورد نظر خود را به دست بیاورد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته گذشته توانستند در ورزشگاه نقش جهان با یک گل صنعت نفت آبادان را شکست دهد و وارد رقابتی دشوار با تیم‌های نزدیک به هم برای کسب سهمیه آسیایی و تکرار نایب قهرمانی خود شوند.  قلعه‌نویی یکی از پرافتخار ترین مربیان تاریخ لیگ برتر است، این مربی از چهار قهرمانی طلایی پوشان دو سهمیه دارد و تیم سپاهان اصفهان را در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به مقام قهرمانی رساند و سال گذشته نیز این تیم را نائب قهرمان ایران کرد و حال باید دید طلایی‌پوشان نصف جهان نایب قهرمانی را باز تکرار خواهند کرد.

تیم‌های استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز  با ۴۵ امتیاز و شهر خودرو مشهد با ۴۳ امتیاز و حتی فولاد خوزستان با ۴۲ امتیاز امیدوارند که بتوانند جزء یکی دو تیمی باشند که سهمیه آسیا را کسب می‌کنند. هواداران سپاهان در این دوران کرونایی چشم امید به نایب قهرمانی، قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی این تیم بسته‌اند، سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران، دارای پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر فوتبال است.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =