• ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
  • کد خبر: 6497
  • readingTime: ۳ دقیقه
مهرزاد خلیلیان

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ۶۷ سال قدمت دارد و اصفهان نیز شهر تمدن ساز است.

به گزارش ایراسین، مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در جمع خبرنگاران در صحبت های ابتدایی خود اظهار داشت: در جامعه‌ ورزش که از جامعه جدا نیست، در ابتدای شیوع ویروس کرونا لیگ‌های معتبر و اردوهای ملی ضمن رعایت نکات بهداشتی مجبور به ادامه فعالیت بودند، اما با پیگیری‌های وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جلسات متعدد که فدراسیون پیگیری کرد توانستیم شرایط نسبتاً مناسبی را بوجود بیاوریم، اما با کمتر شدن محدودیت‌ها شرایط ویژه‌تر و متفاوت‌تری پیش رو خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با شروع فعالیت لیگ فوتبال و باز شدن استخرها در مناطق زرد در پی مجوزهای وزارت بهداشت و بیانیه شماره ۱۷، نظارت بیشتری لازم است که با کمک هیات‌های پزشکی استان‌ها شرایط استانداردی را ایجاد کنیم، همچنان معضل شیوع ویروس کرونا و چالش‌های آن به قوت خود باقی است، اینکه لیگ ادامه پیدا می‌کند یا نه در حیطه اختیارات من نیست و در حیطه اختیارات سازمان لیگ است.

مهرزاد خلیلیان با بیان اینکه در اصفهان نزدیک به 500 باشگاه ورزشی داریم گفت: در این باشگاه ها به طور میانگین چهار یا پنج پرسنل دارد، در تهران باشگاهی است که یکصد نفر پرسنل دارد، از کنار استخرها، باشگاه‌ها و اماکن و مراکز مختلف ورزشی تعداد زیادی درآمد کسب می‌کنند و بیمه شده‌اند، سه چهار ماه تمام مراکز ورزشی تعطیل بود و ما نامه‌های زیادی از سوی باشگاه‌های ورزشی برای بازگشایی دریافت ‌کرده ایم، استخرها باید ۵۰ درصد ظرفیت خود افراد را پذیرش کنند، جکوزی و سونای مرطوب تعطیل و به هر نفر دو و نیم متر فضا اختصاص داده شود، الویت نظارت را بر استخرها قرار دادیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: مدارس فوتبال مجوز گرفته‌اند، محیط‌های باز نسبت به محیط‌های بسته امن تر است، محیط‌های بسته نیازمند توجه نظارت بیشتری است به خصوص ورزش‌های تماسی و درگیر شونده مثل کاراته، تکواندو، بوکس و کشتی نباید انجام شود، اما بخش‌های نمایشی و تمرینی با مربی مانند شمشیربازی مشکلی ندارد.

وی با اشاره به نگارش کتاب خود پیرامون قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان به نام معجزه پنجم، بیان داشت: از عمق وجود به فوتبال علاقه دارم، فوتبال مانند زندگی است و نمی‌شود آن را پیش بینی کرد، مقاومت‌ها، تلاش‌ها، برد و باخت‌ها، شور و شوق قهرمان‌ها و هواداران هیجان انگیز است، همان طور رهبر بزرگوار بیان کردند جهش تولید در ورزش یعنی کسب افتخار و کسب مدال،هیچ باشگاهی در ۳۰ سال گذشته نتوانسته به قهرمانی آسیا برسد و این یک ضعف بزرگ برای ما است.

مهرزاد خلیلیان افزود: کشور ما همه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و جوانان با استعداد را در اختیار دارد، ما موظف هستیم جوانان را بالا ببریم و به قهرمانی در آسیا و جهان برسانیم. در فوتبال هیچ کتابی در مورد چگونگی قهرمانی و شکست تیم‌ها وجود ندارد و فقط در فضای مجازی چند جمله هیجانی و مقطعی وجود دارد، باشگاه فولاد مبارکه  سپاهان ۶۷ سال قدمت دارد و اصفهان نیز شهر تمدن ساز است، کتاب معجزه پنجم را به شهید سلیمانی تقدیم کردم، زیرا شهید سلیمانی الگوی ما در مدیریت است، شهید قاسم سلیمانی هیچ چیزی برای خودش نمی‌خواست. ما وقتی جاودانه می‌شویم که نگاهمان مانند افرادی همچون قاسم سلیمانی شود و برای وطن و اعتقادشان مبارزه ‌کنند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار اخباری درباره جلوگیری از حضور خبرنگاران و عکاسان در مسابقات باقی مانده لیگ برتر، اظهار داشت: پروتکلی که به وزارت بهداشت دادیم تغییراتی کرده است برای مثال فاصله تست PCR به ۱۰ روز رسیده،  برای حضور خبرنگاران و عکاسان پروتکل و روش وجود دارد و حتی خود سهیل مهدی نیز از حضور تعداد بیشتری خبرنگار دفاع می‌کرد. نمی‌دانم این خبر چقدر موثق است و هیچ ابلاغی از وزارت بهداشت به ما نرسیده و ابلاغی نیز به فدراسیون فوتبال نداشته‌ایم.

وی در پایان پیرامون باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: تاریخ سپاهان به دو بخش قبل از فولاد و بعد از فولاد تقسیم می‌شود، بعد از پیوستن مجتمع فولاد به سپاهان قهرمانی‌ها و پیشرفت بالایی برای باشگاه حاصل شده است. اگر مجتمع فولاد مبارکه سپاهان نبود، هیچکس نبود که ورزشگاه نقش جهان را بسازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =