محمدجواد براتی

روابط عمومی امروز در کشور ما علاوه بر مسئولیت‌های خود، حلقه مهم زنجیره اعتمادسازی و تصویرسازی صحیح و روشن از خدمات جمهوری اسلامی است و همکاران روابط عمومی به‌عنوان مدافعان سرمایه‌های سازمانی و حافظان اندوخته‌های ملموس و ناملموس سازمان، عهده‌دار مسئولیتی خطیر در زمینه حفظ، نگه‌داشت و توسعه اعتبار سازمان و اعتماد عمومی هستند.

پایگاه خبری ایراسین - یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمان، اعتبار، منزلت و جایگاهی است که در میان افکار عمومی و ذی‌نفعان خود دارد و مسئولیت حفظ و حراست از این سرمایه در هر سازمان بر عهده روابط عمومی است. تلاش این نهاد به‌عنوان کارگزار دیپلماسی سازمانی، ارتقای سرمایه اجتماعی با نگاهی عالمانه، مدبرانه و تخصص‌محور در سازمان است و شرکت فولاد مبارکه نیز در کنار توفیقات درخشان در عرصه تولید و خلق ثروت و ارزش برای جامعه، می‌کوشد از طریق روابط عمومی، مناسبات میان این شرکت و مردم را توسعه دهد و محبوبیت، مقبولیت و خوش‌نامی شرکت را در میان افکار عمومی ارتقا بخشد.

اطلاعات و ارتباطات، محور توسعه و پیشرفت در جوامع کنونی است و روابط عمومی به‌عنوان نهادی اثربخش، هوشمند، پویا و مؤثر، کارکرد ویژه‌ای در بسط روابط و مناسبات و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای دست‌یابی به اهداف متعالی سازمان بر عهده دارد و تلاش می‌کند با برقراری ارتباط مؤثر و سازنده با مخاطبان خود و تسهیل روابط سازمان و مردم، در کسب اعتبار و جایگاه شایسته و همچنین شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها نقش‌آفرینی کند.

روابط عمومی امروز در کشور ما علاوه بر مسئولیت‌های خود، حلقه مهم زنجیره اعتمادسازی و تصویرسازی صحیح و روشن از خدمات جمهوری اسلامی است و باید با بهره‌گیری از دانش، هنر و تخصص، رسالت ترویج روحیه امید، نشاط، همدلی و همکاری را در جامعه بر دوش گیرد تا با تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان، میزان اعتماد و رضایت عمومی را افزایش دهد و با ترویج آرمان‌ها، بستر لازم را برای ترویج فرهنگ سالم در همه ابعاد فراهم کند.

علاوه بر این، نهاد روابط عمومی، وظیفه بسترسازی، نهادینه‌سازی و پشتیبانی از فرهنگ رونق تولید و آگاهی‌بخشی از دستاوردهای عرصه تولید را بر عهده دارد و می‌کوشد با برنامه‌ریزی هدفمند، ارتباطات استراتژیک و ارزیابی‌های پژوهش‌محور، با استفاده از تمامی ابزارها و روش‌های نوین رسانه‌ای، به جهت‌دهی و اقناع افکار عمومی اهتمام ورزد.

آنچه در شرایط کنونی، نیاز به آن در ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی پیش از گذشته مورد توجه قرارگرفته، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی، به‌ویژه هوش مصنوعی، برای شناخت ضرورت‌ها و نیازهای مخاطبان و تبادل سالم و سریع اطلاعات با رعایت اصل صداقت و شفافیت است و همکاران روابط عمومی به‌عنوان مدافعان سرمایه‌های سازمانی و حافظان اندوخته‌های ملموس و ناملموس سازمان، عهده‌دار مسئولیتی خطیر در زمینه حفظ، نگه‌داشت و توسعه اعتبار سازمان و اعتماد عمومی هستند.

معرفی دستاوردها و خدمات نظام اسلامی به جامعه و ترویج روحیه امید و نشاط در میان مردم که بار اصلی آن بر دوش روابط عمومی‌هاست، در بیانات رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «جهاد تبیین» بارها مورد تأکید قرار گرفته است. بدیهی است در شرایطی که هجمه رسانه‌های دشمن درصدد تخریب خدمات نظام اسلامی در ابعاد مختلف در اذهان مردم است، روشنگری و اطلاع‌رسانیِ فعالیت‌ها خدمتی مقدس به شمار می‌آید که روابط عمومی‌ها عهده‌دار آن‌اند.

۲۷ اردیبهشت‌ماه، در تقویم کشور به نام روز ملی «ارتباطات و روابط عمومی» نام نهاده شده و در این روز شایسته است تا از خدمات متصدیان این بخش که همت و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها جهادی در اطلاع‌رسانی و بیان واقعیات است قدردانی شود.

قطع به‌یقین در کنار همه مجاهدت‌ها و تلاش‌های ستودنی بخش‌های تولید و بهره‌برداری و توسعه شرکت، بخش زیادی از اعتماد و اعتبار گروه فولاد مبارکه در اذهان عمومی، مرهون تلاش‌های همکاران گران‌قدر این واحد در اقصی نقاط ایران است و خدمات ایشان برای اعتلای نام ایران و گروه فولاد مبارکه شایسته تکریم و قدردانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =