• ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
  • کد خبر: 52818
  • readingTime: ۳ دقیقه
رئال‌مادرید - بارسلونا

رئال‌مادرید امشب به مصاف بارسلونا خواهد رفت و در صورت پیروزی می‌تواند با ۱۱ امتیازی کردن فاصله خودش را قهرمان لالیگا ببیند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رئال‌مادرید و بارسلونا در حالی امشب در ال‌کلاسیکوی برگشت به مصاف هم خواهند رفت که این نبرد می‌تواند سرنوشت قهرمان لالیگا را تعیین کند.

رئالی‌ها خیال‌شان بابت قهرمانی در لالیگا تا حد زیادی راحت شده و در صورتی که ال‌کلاسیکوی برگشت را هم مثل بازی رفت با برد سپری کنند، دیگر تیمی به آن‌ها نخواهد رسید. از طرفی در سوپرجام اسپانیا جام را بالای سر بردند و در لیگ قهرمانان اروپا هم می‌توان گفت با سابقه‌ای که دارند شانس اول قهرمانی خواهند بود. لقب «استاد» برازنده مردی‌ست که رئال‌مادرید وقتی او را دارد غمی ندارد. تیمی که این فصل با بحران مصدومیت‌ها و حتی تغییرات پرتعداد به‌خصوص در خط دفاعی و دروازه کم نیاورد. اگر ال‌کلاسیکوی برگشت را در خانه ببرند، همه‌چیز در فصل جاری تکمیل خواهد شد.

در سمت مقابل بارسایی‌ها تصور می‌کردند ژاوی برای‌شان پپ گواردیولای جدیدی خواهد بود. قهرمانی فصل قبل در لالیگا می‌توانست با قهرمانی این فصل در لیگ قهرمانان کامل شود، اما باخت مفتضحانه در خانه مقابل پاری‌سن‌ژرمن این رؤیا را نقش بر آب کرد. حالا تنها امید هواداران بارسا در هفته‌های آخری که ژاوی اینجاست، این است که دستکم ال‌کلاسیکوی برگشت را ببرند. در بازی رفت لالیگا و در سوپرجام مقابل رئال‌مادرید شکست خورده‌اند و نمی‌خواهد فصل پرچالشی که داشته‌اند از این هم بدتر شود. از طرفی شاید با کم کردن فاصله به ۵ امتیاز امیدوار بمانند که رئال در هفته‌های پایانی امتیاز از دست بدهد و حتی دست‌شان به جام قهرمانی‌ای که فصل قبل گرفتند، برسد.

در آستانه این بازی جذاب آمارهایی مهم از ال‌کلاسیکو را بررسی خواهیم کرد:

  • سال ۱۹۰۲ یعنی ۱۲۲ سال قبل اولین ال‌کلاسیکو برگزار شد و پس از آن رئال‌مادرید و بارسلونا ۲۹۸ مرتبه به مصاف هم رفتند. در این ۲۹۸ بازی، سهم رئالی‌ها ۱۱۰ برد بوده و بارسایی‌ها هم ۱۲۴ بازی را برده‌اند. ۶۴ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته‌اند.
  • در ۲۵۶ ال‌کلاسیکوی رسمی، رئال‌مادرید ۱۰۴ برد کسب کرده و بارسلونا به ۱۰۰ برد رسیده است. ۵۲ ال‌کلاسیکو هم با تساوی به پایان رسیده.
  • در ۱۸۷ ال‌کلاسیکوی لالیگا هم ۷۸ برد برای رئال، ۷۴ برد برای بارسا و ۳۵ تساوی نتیجه کار بوده است.
  • در ۹ ال‌کلاسیکوی آخر هیچ دیداری با تساوی به پایان نرسیده است. ۷ مرتبه رئال پیروز شده و بارسا فقط ۲ بازی را برده.
  • رئال‌مادرید در ۴ ال‌کلاسیکوی آخر خانگی ۳ مرتبه مقابل بارسلونا پیروز شده و یک باخت داشته که با نتیجه سنگین ۴-۰ بوده است.
  • رئال‌مادرید در فصل جاری در سانتیاگو برنابئو شکست نخورده است. ۱۳ برد و ۲ تساوی برای شاگردان کارلتو در این ورزشگاه به ثبت رسیده. به این آمار شکست نخوردن در در ۵ دیدار خانگی لیگ قهرمانان را هم اضافه کنید.
  • در ۹ بازی قبلی بین کارلو آنچلوتی و ژاوی، سرمربی ایتالیایی ۵ برد کسب کرده، سرمربی اسپانیایی ۴ برد داشته و هیچ دیداری مساوی نشده است.
  • رئال‌مادرید در ۲۵ بازی آخر لالیگایی‌اش شکست نخورده است. آخرین باخت‌شان سپتامبر ۲۰۲۳ در دربی مادرید مقابل اتلتیکو ثبت شد. بارسا هم در حال حاضر فرم خوبی در لالیگا دارد و ۱۰ بازی آخرش را نباخته.
  • با اینکه تیبو کورتوا مصدوم شد و بعد از آن کپا آریسابالاگا هم عملکرد خوبی نداشت و او هم آسیب دید، رئال‌مادرید عملکرد خوبی در دفاع داشته و فقط ۲۰ گل در ۳۱ هفته قبل دریافت کرده است. درخشش آن دری لونین یکی از دلایل اطمینان خاطر کارلو آنچلوتی بوده است.
  • جود بلینگام از فرم خوب گلزنی‌اش کمی فاصله گرفت تا آرتم دووبیک مهاجم خیرونا از او سبقت بگیرد. با این حال بلینگام ۱۶ گله شانس دارد مهاجم اوکراینی که ۱۷ گله است را بگیرد. البته فراموش نکنید روبرت لواندوفسکی هم با ۱۳ گل می‌تواند به صدر جدول گلزنان لالیگا نزدیک شود.
  • رکورد گلزنی لیونل مسی در ال‌کلاسیکو حالا حالاها پابرجا خواهد بود. فوق‌ستاره آرژانتینی ۲۶ گل در این نبرد بزرگ برای بارسلونا به ثمر رساند. او ۱۸ مرتبه در لالیگا به رئال‌مادرید گل زد.
  • سرخیو بوسکتس کاپیتان پیشین بارسلونا با ۴۸ بازی رکورددار ال‌کلاسیکو شد و سپس این تیم را ترک کرد. لیونل مسی و سرخیو راموس هرکدام ۴۵ مرتبه در این بازی به میدان رفتند. کریم بنزما هم با ۴۳ بازی پشت سر آن‌ها قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =