• ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر: 51457
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

قیمت طلا از مرز ۲۲۰۰ دلار گذشت و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش ایراسین، پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که با وجود افزایش تورم، در سال ۲۰۲۴ با سه کاهش نرخ بهره ادامه خواهد داد، طلا سرانجام برای اولین بار از ۲۲۰۰ دلار برای هر اونس گذشت.

طلای نقطه‌ای در ساعات اولیه معاملات، رکورد جدیدی را با ۲۲۲۲.۳۹ دلار به ثبت رساند و تا ساعت ۹:۰۵ صبح به وقت شرقی به ۲۲۰۶.۱۰ دلار کاهش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۲.۴ درصد افزایش به ۲۲۰۸.۲۰ دلار رسید.
آخرین حرکت رشد قیمت طلا که از اواسط فوریه آغاز شد، با محرک‌های طولانی مدت از جمله افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و افزایش خرید بانک مرکزی حمایت می‌شود. تنها در این ماه، این فلز امن در پنج نوبت به بالاترین حد خود رسیده است.
به گفته بلومبرگ، صعود سریع طلا، بسیاری از ناظران باتجربه بازار را شگفت زده کرده است، زیرا کاتالیزور واضحی وجود نداشته است. آنچه تا حدی باعث رشد شمش شده، انتظارات برای سیاست پولی سست‌تر در ایالات متحده بود، و این موضوع اکنون توسط فدرال رزرو مجدداً تأیید شده است.
روز چهارشنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار داشت که مقامات مایلند شواهد بیشتری مبنی بر کاهش قیمت‌ها ببینند، اما «هنوز از نظر اکثر مردم این احتمال وجود دارد که ما به این اطمینان دست پیدا کنیم و کاهش نرخ‌ها وجود داشته باشد».
کریس وستون، سرپرست تحقیقات گروه Pepperstone گفت: «آنچه که ما دیشب دیدیم، چراغ سبزی بود که معامله‌گران طلا به بازار بازگشته‌اند.
وستون به بلومبرگ گفت: «فدرال رزرو گفته است که در حال حاضر تورمی که ما شاهد آن بودیم را تحمل می‌کنند. علت تحمل آنها این است که قدرت بازار کار مانعی برای آن نخواهد بود.
گمانه زنی‌ها در مورد زمان چرخش مورد انتظار فدرال رزرو ممکن است محرک افزایش قیمت‌های اخیر باشد، با داده‌هایی که نشان می‌دهد معامله گران موقعیت خرید خالص خود را در طلا در هفته منتهی به ۵ مارس به بیشترین میزان از سال ۲۰۱۹ افزایش داده‌اند.

به گفته گروه UBS، زمانی که نرخ‌های بهره آمریکا واقعاً پایین می‌آیند، این فلز سود بیشتری خواهد برد، زیرا صندوق‌های قابل معامله در بورس با پشتوانه شمش به احتمال زیاد دارایی‌های خود را افزایش خواهند داد.
در جبهه ژئوپلیتیک، خطرات زیادی وجود دارد که جذابیت طلا را به عنوان یک دارایی ایده آل افزایش می‌دهد: به نظر می‌رسد روسیه در جنگ خود در اوکراین دست برتر را به دست می‌آورد، و در سوی دیگر درگیری اسرائیل و حماس بی وقفه ادامه دارد و منجر به تغییر مسیر حمل و نقل جهانی شده است. در حالی که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در اواخر سال جاری هم می‌تواند تأثیر زیادی برای بازارها داشته باشد.
خرید چینی هاا نیز بر قیمت‌ها تأثیر گذاشته است. علاوه بر بانک مرکزی، مردم سکه، شمش طلا و جواهرات را ذخیره کرده‌اند تا از ثروت خود در برابر رکود چند ساله اموال و ضرر در بازار سهام این کشور محافظت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =