رستگار

رئیس اتحادیه آهن و فولاد و فلزات تهران گفت: فولاد یکی از سرمایه‌های ملی کشور است و از صنایع مادر محسوب می‌شود.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن و فولاد و فلزات تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: فولاد یکی از سرمایه‌های ملی کشور است و از صنایع مادر محسوب می‌شود. در گذشته صاحب نظران این حوزه چشم اندازی برای تحقق تولید ۵۵ میلیون تنی تا افق ۱۴۰۴ تعریف کردند.

وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین چیزی در حدود ۳۲ میلیون تن فولاد در سال تولید می‌کنیم. متأسفانه با توجه به اینکه تنها ۲ سال تا فرارسیدن افق ۱۴۰۴ باقی مانده می‌توان گفت از برنامه عقب هستیم و اگر با روال موجود پیش برویم به آن چشم انداز نمی‌رسیم و در این صورت قطع به یقین تولید و پیشرفت ما در این حوزه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: متأسفانه در این برنامه پایداری نداشته‌ایم و صاحب نظران اثر واقعی از نظر فکری و رفتاری درباره زنجیره‌های فولادی ندارند. اگر قرار باشد برنامه ریزی برای تولید وجود داشته باشد مستلزم تضامینی برای فعالیت است. فولاد کالایی است که هم تولید پ هم فروش آن مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و مستلزم برنامه ریزی است.

رستگار تکمیل کرد: تولیدات ما تقریباً ۱۰ میلیون تن بیشتر از مصرف داخلی است در نتیجه نیازمند صادرات هستیم. تقریباً می‌توان گفت در کنار ما کشورهایی هستند که آمادگی اینکه تولیدات فولادی ما را خریداری کنند دارند و این امکان وجود دارد که بازار هدف ما باشند.

وی در پایان یادآور شد: کشورهای هم جوار ما از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و کشوری مثل عراق مصرف فولاد دارند ترجیح می‌دهند آهن خام از ایران وارد کنند، یعنی ارزش افزوده‌ای که به دنبال آن هستیم ندارد. باید در بازار رقابتی یه جز قیمت، کیفیت کالا را هم افزایش دهیم. خوشبختانه جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه تولید فولاد هستیم، تجهیزات، مواد اولیه، نیروی انسانی و… را نیز در اختیار داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =