فروغی

بیش از ۸۰۰ نفر از پرسنل شرکت فولاد مبارکه اصفهان عازم کربلا شدند تا حضور عاشقانه خود در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی را تحقق بخشند.

به گزارش ایراسین، شامگاه چهارشنبه گلستان شهدای اصفهان میزبان زوار و عاشقان حسینی در شرکت فولاد مبارکه بود که بمنظور شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین راهی عراق شدند.

 در آیین بدرقه زائران کربلا که از طرف شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، پس از نماز مغرب و عشا در خیمه ای که بدین منظور در گلستان شهدا تدارک دیده شده بود، اشعاری در وصف آقااباعبدالله الحسین قرائت شد و سپس کلیات سفر و راهنمایی های لازم برای زوار تشریح شد.

محمود فروغی، رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: امروز با تدارک بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس، عزیزانی که مشتاق شرکت در پیاده روی باشکوه اربعین حسینی هستند را بدرقه می کنیم تا به مرز مهران بروند و صبح فردا با تصمیماتی که خود زوار برای ادامه مسیر گرفته اند، از مرز خارج می شوند تا بتوانند در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه چندسالی است در شرکت فولاد مبارکه اجرا می شود، بیان کرد: تا دوره قبل، اعزام زائران از فولاد مبارکه فقط شامل کارکنان می شد و حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس اعزام می شدند. اما امسال تصمیم گرفتیم که علاوه پرسنل و کارکنان عادی که به اتفاق خانواده ها و افراد تحت تکفل خود می توانند با استفاده از سرویس های فولاد مبارکه عازم شوند، پیمانکاران داخلی شرکت فولاد مبارکه و بازنشستگان را در این سفر بدرقه کنیم که باعث افزایش میزان ثبت نام تا دو برابر نسبت به سال گذشته شد و اکنون شاهدیم که خیل عظیمی از عاشقان حسینی در فولاد مبارکه اصفهان راهی کربلا و شرکت در پیاده روی اربعین می شوند.

رئیس امورفرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: امسال هیچ محدودیتی برای ثبت نام نداشتیم و بسیاری از پرسنل بصورت خودجوش نیز به همراه بستگان خود اقدام به این سفر می کنند و عده ای حتی از اتوبوس های فولاد مبارکه استفاده نمی کنند که گویای تعداد بالای پرسنل فولاد مبارکه برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی است.

وی در پاسخ به پرسش راجع به دیگر بسته های حمایتی فولاد مبارکه در این سفر و خدماتی برای برگشت زوار گفت: باتوجه به شرایط خاص کشورعراق و از طرفی تصمیمات متفاوتی که زائران برای حضور در شهرهای عراق می گیرند و تنوع سلیقه ای که وجود دارد، ما فقط سرویس های رفت و بدرقه تا مرز مهران را مهیا می کنیم. در مورد برگشت هم، چون زمان مشخصی نیست و زوار در زمان های متفاوتی که خود براساس میزان مرخصی و فرصت های خود برنامه ریزی کرده اند، بازمی گردند، این امکان برای ما وجود ندارد که برای برگشت برنامه ریزی کنیم.

فروغی در پاسخ به این پرسش که با توجه با ازدحامی که هنگام برگشت وجود دارد، آیا مشکلی برای زوار وجود ندارد، بیان داشت: امکانات لازم در مرز تدارک دیده شده، ضمن آنکه راهنمایان سفر در تمام شبانه روز حضور دارند. همچنین، بسیاری از پرسنل تجربه این سفر را در دوره های قبل دارند و با وضعیت آشنا هستند و برنامه ریزی لازم را کرده اند.

 در ادامه آیین بدرقه پرسنل فولاد مبارکه، احمدرضا پیشخوان، فرمانده پایگاه بسیج امام رضا(ع) در حوزه شهید موحدیان شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه همراه با همکاران بازنشسته عازم مرز مهران هستیم تا در پیاده روی باشکوه اربعین حضور یابیم، گفت: در این سفر معنوی که ۷ روز در جوار اباعبدالله الحسین هستیم، نایب الزیاره و دعاگوی همه مردم شهر و کشورمان خواهیم بود.

دیگر پرسنل شرکت فولاد مبارکه در اتوبوس راهی مرز مهران به خبرنگار ما گفت: امسال برای اولین بار توفیق پیدا کردم تا در کنار همکاران خود راهی این سفر شوم و احساس شعف فراوانی دارم. جواد ایزدی که از پرسنل انتظامات شرکت فولاد مبارکه در درب زرین شهر است، ابراز امیدواری کرد که این سفر همچنان استمرار داشته باشد و همه مشتاقان حسینی بتوانند راهی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =