کووید شیر

معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان گفت: روش درمانی جدیدی در بیماری کرونا با استفاده از شیر فوق ایمنی توسط محققان اصفهانی و با حمایت صنایع مادر تولید شده است.

حسن نیلی احمدآبادی معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: در شرایطی که در موج چهارم کرونا هستیم، تولید پادتن کرونا از شیر دام در فاز سوم و نهایی مطالعات خود است و چنانچه از اردیبهشت ماه مصرف این شیر در جامعه فراهم شود، نسبت به کرونا به ایمنی جمعی دست خواهیم یافت.

وی افزود: تولید پادتن کرونا موفق به دریافت مجوز اخلاق کمیته وزارت بهداشت و درمان شده است و حاصل همکاری ده دانشمند ویروس شناس، میکروبیولوژیست، پزشک و دامپزشک اصفهانی است و سازمان ها و شرکت های بزرگی مثل فولاد مبارکه هم در انجام این پژوهش کمک کرده اند.

معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: با توجه به موج گیری چهارم کرونا و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر و کمبود واکسن، محققان و دانشمندان کشور به دنبال راهی موثر و پایدار برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ شده اند.

نیلی احمدآبادی با بیان این مطالب گفت:شیر فوق ایمنی زا حاوی پادتن اختصاصی علیه ویروس کرونا است و این شیر اکنون در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی فاز سوم است و ایمنی محصول در فاز اول مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: گزارش های دریافتی از مراحل اجرایی فاز سوم کارآزمایی بالینی در بیماران سرپایی که در منزل مورد مراقبت قرار می گیرند و تست تشخیصی کرونای آنها مثبت است و کسانی که با افراد بیمار در ارتباط هستند می توانند شیر فوق ایمنی زا را به صورت رایگان دریافت کنند.

معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: شیر فوق ایمنی زا  علیه ویروس کرونا با تحریک سیستم ایمنی گاو با واکسن حاوی ویروس غیرفعال کووید ۱۹ تهیه شده است.

وی مکانیزم اثر این شیر بر روی ویروس کرونا را تشریح کرد و ادامه داد: این شیر به دلیل وجود آنتی بادی اختصاصی علیه ویروس کرونا باعث ایجاد ایمنی غیرفعال در سطوح مخاطی حلق، حنجره، ابتدای نای و طول دستگاه گوارش می شود. به ویژه در سطوح مخاطی حلق، همچنین به فاگوسیتوز شدن ویروس توسط سلول های ایمنی بدن کمک می کند و این فرآیند، پاسخ سیستم ایمنی فرد مبتلا  را تسریع می کند.

نیلی احمدآبادی اعلام کرد:  افرادی که تست تشخیصی PCR کرونای آنها مثبت است و مایل هستند این شیر را به صورت رایگان دریافت کنند می توانند از ساعت ۸.۳۰ الی ۲ بعدازظهر با شماره ۳۵۵۹۱۸۳۱ تماس بگیرند و جهت دریافت شیر اقدام کنند.

وی افزود: در افراد با تست تشخیصی کرونای مثبت این شیر در دو نوبت به فاصله ۱۲ ساعت قابل مصرف است و نباید بعد از مصرف تا یک ساعت نوشیدنی و خوراکی مصرف کنند.

معاون مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان گفت: سلامت شیر فوق ایمنی زا علیه ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تایید شده است و هیچ گونه عوارضی ایجاد نمیکند و در افرادی که دارای حساسیت نسبت به شیر هستند به میزان کم و به دفعات به صورت جرعه جرعه به همراه غرغره کردن توصیه می شود.

وی به حامیان این پروژه هم اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان، شرکت نوآوران واکسن زیتون، صندوق توسعه زیست فناوری معاونت علمی و تحقیقاتی ریاست جمهوری، شهرک علمی تحقیقاتی و صنایعی نظیر شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و ذوب آهن از این پروژه حمایت کرده اند.

شایان ذکر است شرکتی فولاد مبارکه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود یکی از موثرترین صنایع کشور در زمینه مبارزه با کرونا بوده و علاوه بر مشارکت در این پروژه تحقیقاتی با پشتیبانی از بیماران کرونایی و تامین اکسیژن رایگان بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و بسیاری از بیمارستان‌های خارج از استان و همچنین مساعدت ۱۰۰ میلیاردتومانی به بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان جهت خرید تجهیزات و مواد ضدعفونی‌کننده حوزه بیماری کرونا، نقشی محوری در مبارزه با این بیماری منحوس در کشور داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =