سجاد شهباززاده

سجاد شهباززاده مهاجم تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان اگر در بازی های باقیمانده لیگ بیستم ۹ گل دیگر بزند، رکورد رضا نوروزی را پس از ۱۰ سال خواهد شکست.

به گزارش ایراسین، سجاد شهباززاده مهاجم تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان تا پایان هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ۱۶ گل به ثمر رسانده و عملکرد خیره کننده ای داشت. در مقطعی گادوین منشاء مهاجم گل گهرسیرجان دوشادوش با شهباززاده رقابت داشت ولی سجاد گوی سبقت را از منشاء ربود و فاصله خود را با دومین گلزن برتر لیگ به ۶ گل رساند.

نبرد کسب عنوان آقای گلی در لیگ‌برتر همیشه از هیجان زیادی برخوردار بوده و جنگ بر سر فتح کفش طلای فوتبال ایران چیزی از نبرد قهرمانی در لیگ کم ندارد. لیگ‌برتر ایران همواره با مشکل میانگین گل زده همراه بوده، اما با این اوصاف مهاجمان خوبی در فوتبال ایران حضور داشتند که با شم بالای گلزنی خود گوی سبقت را از رقیبان ربوده و موفق به کسب عنوان آقای گلی شدند.

بهترین آمار در بین آقای گل ادوار مختلف لیگ برتر برای رضا نوروزی مهاجم تیم فولاد خوزستان در لیگ دهم با ۲۴ گل زده بوده است. البته لیگ در آن دوران با حضور ۱۸ تیم برگزار شد و بازیکنان در ۳۴ بازی شانس گلزنی داشتند، اما با این حال رکورد عالی رضا نوروزی تا به این لحظه دست نیافتنی بوده است. اما به نظر می‌رسد امسال شرایط کمی تفاوت پیدا کرده است.

 سجاد شهباززاده مهاجم با تجربه سپاهان تاکنون در ۱۸ بازی موفق به ثبت ۱۶ گل شده است. این مهاجم ۱۲ بازی دیگر فرصت دارد تا به رکورد ۲۴ گل رضا نوروزی در لیگ دهم برسد و اگر ۹ گل دیگر بزند به نوعی تاریخ سازی خواهد کرد. با توجه به تفکرات محرم نویدکیا و فوتبال هجومی که سپاهان ارائه می‌دهد و آمادگی بالای شهباززاه و همچنین توجه به این نکته که سجاد پنالتی زن اول تیم خود هم محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد رسیدن به رکورد نوروزی غیرممکن نیست.

در ادامه نگاهی به آمار گل‌های بازیکنانی که در تاریخ لیگ‌برتر فوتبال ایران موفق به کسب عنوان آقای گلی شده‌اند می‌اندازیم:

لیگ اول: رضا عنایتی - ابومسلم - ۱۷ گل

لیگ دوم: ادموند بزیک - سپاهان - ۱۳ گل

لیگ سوم: علی دایی - پرسپولیس - ۱۶ گل

لیگ چهارم: رضا عنایتی - استقلال - ۲۰ گل

لیگ پنجم: رضا عنایتی - استقلال - ۲۱ گل

لیگ ششم: مهدی رجب زاده (ذوب آهن) و دنیل اولروم (ابومسلم) - ۱۷ گل

لیگ هفتم: محسن خلیلی (پرسپولیس) و هادی اصغری (راه آهن) - ۱۸ گل

لیگ هشتم: آرش برهانی - استقلال - ۲۱ گل

لیگ نهم: عماد رضا - سپاهان - ۱۹ گل

لیگ دهم: رضا نوروزی - فولاد - ۲۴ گل

لیگ یازدهم: کریم انصاریفرد - سایپا - ۲۱ گل

لیگ دوازدهم: سیدجلال رافخایی - ملوان - ۱۹ گل

لیگ سیزدهم: کریم انصاریفرد - تراکتورسازی - ۱۴ گل

لیگ چهاردهم: لوسیانو ادینیو - تراکتورسازی - ۲۰ گل

لیگ پانزدهم: مهدی طارمی - پرسپولیس - ۱۶ گل

لیگ شانزدهم: مهدی طارمی - پرسپولیس - ۱۸ گل

لیگ هفدهم: علی علیپور - پرسپولیس - ۱۹ گل

لیگ هجدهم: کی روش استنلی (سپاهان) و لوسیانو پریرا (فولاد) - ۱۶ گل

لیگ نوزدهم: شیخ دیاباته - استقلال - ۱۵ گل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =