• ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
  • کد خبر: 11610
  • readingTime: ۴ دقیقه
محرم نویدکیا

سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید اگر کسی سپاهان را دوست دارد باید در عمل آن را نشان بدهد و هواداران نباید با شیندن جملاتی مثل "من عاشق سپاهانم" مجذوب شوند.

محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتور اظهار کرد: بازی‌های سپاهان - تراکتور همیشه سخت و جذاب بوده است. قطعا فردا بازی خیلی مشکلی خواهیم داشت. با تغییراتی که در تیم تراکتور اتفاق افتاده و آمدن آقای خطیبی، تغییراتی در سبک بازی‌شان به وجود آمده است. تراکتور تیمی است که سعی می‌کند نسبت به قبل نتایج بهتری بگیرد و از لحاظ دوندگی شرایط بهتری داشته باشد. ما راهمان را ادامه می‌دهیم. بازی فوق‌العاده سنگین و برای هر دو تیم مهم است. در آینده می‌تواند اتفاقات خوب برای تیم برنده رقم بزند. در نیم‌فصل اول هم به بازیکنان گفتیم یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل بازی با تراکتور است. باید با تمام توان‌مان سعی کنیم در این بازی ظاهر شویم و امتیاز بگیریم. از طرفی می‌دانیم اگر اشتباهات بزرگ داشته باشیم به این راحتی نمی‌توانیم از این بازی امتیاز کسب کنیم. سعی می‌کنیم با کمترین اشتباهات وارد این بازی شویم و بتوانیم نتیجه خوبی به دست بیاوریم.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوه تهاجمی بازی تیمش، چه تدبیری برای کنترل ضد حملات تراکتور اندیشیده است هم توضیح داد: با خیلی از تیم‌ها وقتی در اصفهان بازی داریم با این معضل مواجه می‌شویم. فکر می‌کنم این اتفاق در بازی با تراکتور کمتر رخ بدهد. چون تراکتور می‌خواهد اینجا امتیاز بگیرد. شاید حتی به دنبال سه امتیاز باشند. تیم‌هایی که با ما در رقابت نیستند سعی می‌کنند از تاکتیک دفاع - ضد حمله استفاده کنند. با بحث‌هایی که بازیکنان می‌کنیم سعی می‌کنیم این مشکلات را برطرف کنیم. همین اتفاق جلو چند تیم برای ما افتاده است و چند امتیاز را از دست دادیم. روی این موضع کار کرده‌ایم. سعی می‌کنیم راه حل‌های بهتری پیدا کنیم تا دچار مشکل نشویم.

نویدکیا در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه سپاهان نفرات دیگری را در فصل نقل‌وانتقالات جذب می‌کند یا خیر هم بیان کرد: از شروع نقل‌وانتقالات به هیات‌مدیره، مدیریت و بازیکنان گفتم که من ورودی و خروجی ندارم. مگر اینکه بازیکنی دلش با ما نباشد و بخواهد جدا شود. من بازیکن ورودی نمی‌خواستم چون از شرایط تیمم راضی‌ام و نوع بازی‌مان خوب است. مشکلاتی هم داریم که یک‌به‌یک باید این مشکلات را حل کنیم. هیچ سیستمی در دنیای فوتبال نیست که بی‌عیب باشد. هر سیستمی حسن‌ها و معایب خودش را دارد. اینکه فکر کنیم با اضافه شدن چند بازیکن مشکلات یک تیم حل می‌شود اشتباه است.

او افزود: اگر تیمی حس کند در نقاطی مشکلات دارد باید تغییرات ایجاد کند. من بازیکنانم خیلی مشکل نداشتم و دنبال تغییرات نبودم ولی دو، سه بازیکن از پیش ما رفتند. آقای حاج‌صفی هم ظاهرا مشکلی با تراکتور داشت و بعد از جدا شدنش با همدیگر صحبت کردیم. هم ایشان دوست داشت به اینجا بیاید و هم ما. با همدیگر صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با هم همکاری کنیم. بازیکن دیگری به ما اضافه نمی‌شود. فقط امروز یکی از بازیکنان ما قبل از تمرین گفت می‌خواهد جدا شود. نامه هم نوشته است. باید با مدیریت باشگاه تا فردا صحبت کنیم تا ببینیم چه می‌شود. هوداران ما هم باید حرفه‌ای باشند و مسائل آماتور را کنار بگذاریم. اینکه یک بازیکن با چهار بار گفتن "من عاشق سپاهانم" باعث شود هواداران مجذوبش شوند درست نیست. باید بازیکنان و مربیان و مسئولان در عمل نشان دهند که سپاهان را دوست دارند. خیلی‌ها حرف می‌زنند ولی وقتی منافع‌شان به خطر می‌افتد همه‌چیز فراموش می‌شود. دلم می‌خواهد هواداران‌مان هم این را بدانند که الکی با جملاتی مثل "من عاشق سپاهانم" یا بوس کردن لوگوی باشگاه فکر نکنند که همه واقعا عاشق این تیم هستند. باید در عمل و طی سال‌ها نشان بدهند که این تیم را دوست دارند. 

او درباره صحبت‌هایش درباره هواداران سپاهان و درخواستش از آن‌ها برای همراهی نکردن اتوبوس باشگاه در مسیر هتل تا ورزشگاه، گفت: من دوستشان دارم و دلم می‌خواهد به آن‌ها خوش بگذرد و از تیم‌شان لذت ببرند. من دلم نمی‌خواهد کسی آسیبی ببیند ولی از آن طرف دلم نمی‌خواهد که هوادار اتوبوس را همراهی نکند. ولی اینکه موتورسوارها و خودروها جلوی اتوبوس مدام ترمز کنند و باعث توقف پی‌درپی اتوبوس شوند درست نیست. من با این موضوع مشکل دارم. مسیر ۲۵ دقیقه‌ای را طی یک ساعت و پنج دقیقه طی کردیم. این برای من معضل است. همه ما خوشحال می‌شویم که هواداران‌مان ما را دوست دارند و ابراز علاقه می‌کنند. ولی هواداران باید مسائل حرفه‌ای را رعایت کنند. نباید به خاطر همراهی کردن اتوبوس کارهای غیر حرفه‌ای کنند. این را هم نمی‌گویم که آمدن یا نیامدنشان باعث برد یا باخت تیم می‌شود. این‌ها مسائل فنی است و جنبه‌اش متفاوت است. اگر هم کسی می‌خواهد به ما محبت کند جلوی اتوبوس نیاید و از پشتش همراهی کند. 

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش برنامه‌ای برای تعطیلات لیگ دارد یا خیر همم بیان کرد:‌ ما قطعا باید یک یا دو بازی دوستانه انجام دهیم. چهار روز به بازیکنان استراحت می‌دهیم و بعد تمرینات را شروع می‌کنیم. با درخواست باشگاه ذوب‌آهن احتمالا هشتم فروردین یک بازی دوستانه با این تیم انجام می‌دهیم. بعد از آن ممکن است یازدهم یک بازی تدارکاتی دیگر انجام دهیم. 

نویدکیا در پایان اظهار کرد: دلم می‌خواهد پیشاپیش به مردم کشور نوروز ۱۴۰۰ را تبریک بگویم. امیدوارم به خاطر مساله کرونا رعایت کنند. اتفاقات ناگواری در سال گذشته افتاد و باید دست به دست هم بدهیم تا این اتفاقات تکرار نشوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =