احمد جمشیدیان بازیکن اسبق سپاهان

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان می‌گوید سپاهان فعلی به شکلی بازی می‌کند که از رقیبان اصلی خود که استقلال و پرسپولیس هستند، بهتر بازی می‌کند و اگر روند خود را حفظ کنند می‌توانند از این دو تیم نیز فاصله بگیرند.

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با ایراسین در خصوص دیدار روز گذشته سپاهان برابر آلومینیوم اراک اظهار کرد: تیم آلومینیوم اراک با توجه به جدا شدن دو مهره تاثیرگذار خود و مهم‌تر از همه رسول خطیبی که علمدار این تیم بود، مشخصاً شرایط تیم فصل نخست را ندارد.

وی ادامه داد: تیم آلومینیوم اراک نیم فصل نخست عملکرد فوق العاده ای داشت. این تیم در هفته دوم لیگ برتر که به اصفهان آمده بود علی رغم اینکه هنوز شاکله خود را به دست نیاورده بود، نمایش خوبی برابر سپاهان داشت.

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: آلومینیوم اراک اکنون وارد افت شدیدی شده است و هیچ‌گاه نمی‌تواند نیم فصل دوم را همانند نیم فصل نخست طی کند. خود محرم نویدکیا نیز اذعان کرد که نتیجه غیرقابل پیش‌بینی بود و پیش از اینکه سپاهان ۶ گل به ثمر برساند این آشفتگی و عجول بودن تیم آلومینیوم بود که سبب دریافت این تعداد گل شد.

وی در خصوص عملکرد تیم سپاهان عنوان کرد: سپاهان طبق تمامی بازی‌های این فصل خود بازی را خوب شروع کرد و این بزرگترین مزیت سپاهان در این فصل است و باعث می‌شود تا در اکثر نیمه‌ اول بازی‌ها گل زده داشته باشد. این تیم هر بازی را تهاجمی آغاز و فشار زیادی به حرفان خود وارد می‌کند.

این کارشناس فوتبال ایران افزود: دیدار هفته گذشته سپاهان برابر گل‌گهر کمی در حال گره خوردن بود اما اصرار این تیم بر روی تاکتیک خود و همچنین خلاقیت فردی بازیکنان سبب به ثمر رسیدن این تیم به گل در یک بازی سخت شد.
وی خاطر نشان کرد: در بازی‌های خارج از خانه تیم‌ها اگر  قدرت ضد حمله، تمرکز و کیفیت خوبی در خط حمله خود داشته باشند و در صورت پیش افتادن از حریف خود نتایج خوبی کسب می‌کنند.

جمشیدیان ادامه داد: سپاهان با توجه به گل‌هایی که در نیمه نخست به ثمر رساند و تیم آلومینیوم اراک را تحت فشار قرار داد، نیمه دوم تیم میزبان بی مهابا و باز بازی کرد و حتی پس از دریافت گل چهارم هم برای جبران گل‌های خورده بی مهابا بازی می‌کرد و سپاهان توانست از این موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند.

وی در خصوص اینکه آیا سپاهان را یکی از مدعیان جدی قهرمانی می‌دانید یا خیر گفت: از ابتدایی لیگ تاکید داشتم که سپاهان در کنار پرسپولیس و استقلال از مدعیان جدی قهرمانی است. با وجود باقی ماندن ۱۳ بازی دیگر از لیگ، با توجه به نوع بازی و روند نتیجه‌گیری سپاهان، می‌توان این تیم را یکی از مدعیان جدی قهرمانی دانست.

این کارشناس فوتبال کشور با اشاره به حل شدن مشکل گلزنی سپاهان گفت: ظهور ستاره‌ای مانند سجاد شهباززاده با 15 گل زده کمی دور از تصور بود. سجاد در تمامی تیم‌هایی که حضور داشته، نمایش خوبی به نمایش گذاشته است اما چنین آماری را به نام خود ثبت نکرده بود که این فصل در سپاهان عملکرد فوق العاده‌ای به نمایش گذاشت. این درخشش برای فوتبال ما عالی است چراکه فصل‌های گذشته با همین تعداد گل زده، آقای گل لیگ انتخاب می‌شد اما امسال با وجود اینکه در نیمه راه لیگ‌برتر قرار داریم، این تعداد گل به ثمر رسیده است که شاید باعث شود سجاد بتواند یک رکورد خارق العاده هم برای خود و هم برای فوتبال ایران رقم بزند.

وی ادامه داد: کیفیت گلزنی سپاهان مختص به سجاد نیست و هرچه از ابتدای لیگ می‌گذرد، نحوه و نفرات گلزنی تغییر می‌کنند. چند هفته گذشته که محبی به ترکیب ثابت تیم بازگشت اشاره داشتم که این بازیکن فوق‌العاده است و در هر چند بازی اخیر عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است. او سال گذشته پدیده لیگ‌برتر ایران بوده است و در چندبازی آخر تیم ملی عضو ترکیب ثابت این تیم بوده است. 

جمشیدیان عنوان کرد: محبی با یک مصدومیت روبرو شد و چند ماه از تمرینات تیم دور بود. پس از بازگشت به تمرینات فرصت بازی به او داده نمی‌شد و به نظرم کمی دچار افت روحیه شده بود اما با مصدومیت کی‌روش و بازی دادن محبی از سوی کادرفنی او توانست فرم قبلی خود را به دست بیاورد و اکنون حسینی که یکی از بهترین بازیکن‌های لیگ بوده است در کنار خود شهباززاده، محبی، سروش رفیعی و ... را می‌بینید که باعث می‌شود سپاهان یک پک کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقد هستم سپاهان فعلی به شکلی بازی می‌کند که از رقیبان اصلی خود که استقلال و پرسپولیس هستند، بهتر بازی می‌کند و اگر روند خود را حفظ کنند می‌توانند از این دو تیم نیز فاصله بگیرند. بهترین کار این است که سپاهان هفته به هفته پیش برود چراکه 5 هفته پایانی سپاهان بازی‌های سخت‌تری به نسبت اکنون دارد. روند این تیم مثبت و بعید است این تیم دچار بحران خاصی شود و لیگ را از دست بدهد.

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به اینکه آیا مشکل گل خوردن سپاهان را برطرف شده می‌دانید یا خیر گفت: مشکل سپاهان در گل‌خوردن بیش از اینکه مربوط به اشتباهات فردی و تاکتیکی باشد به خاطر شناخت محرم و مشکلات درون تیمی بود. سپاهان 19 گل خورده داشته که 12 گل آن در چهار بازی اتفاق افتاده است که سه بازی را شکست خورده است. بنابراین در بقیه بازی‌ها تنها 7 گل دریافت کرده که بنظرم آماری فوق‌العاده برای این تیم محسوب می‌شود. 

وی در پایان گفت: سپاهان در ابتدای فصل مشکلی داشت که به یکباره بازی را از دست می‌داد و باعث دریافت چند گل می‌شد. این آشفتگی در تیم باعث دریافت گل‌های زیاد می‌شد که بنظرم اکنون این مشکل نیز برطرف شده است. آمار و ارقام به راحتی نشان می‌دهد که سپاهان در خط دفاعی نیز مشکل ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =