ایین رونمایی از سردیس شهید غازی و پیراهن جدید تیم بزرگ سالان سپاهان

عکس:مجتبی جهان بخش

همرزم جانباز شهید غازی در آیین رونمایی از سردیس کاپیتان اسبق تیم فوتبال سپاهان گفت: شهید غازی اسوه شجاعت و بالندگی بود و از باشگاه سپاهان که یاد او راگرامی داشت سپاسگزارم.

سید حبیب الله اعتصامی درحاشیه آیین رونمایی از سردیس کاپیتان اسبق تیم فوتبال سپاهان، شهید جاویدالاثر سردار حسن غازی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: شهید غازی از عناصر مهم و موثر در توپخانه 15 خرداد نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. یادم هست در مقطعی، لشکر 14 امام حسین(ع) در محاصره دشمن بعثی قرار گرفته بود و تمام فرماندهان به جمع بندی رسیده بودند که باید لشکر عقب نشینی کند. در این مقطع حساس شهید غازی و همرزمانش با استقرار در توپخانه، دشمن را از ادامه محاصره منصرف کردند و با مقاومت جانانه و آتش توپخانه، دشمن را به عقب کشاندند و عملیات فتح المبین در آن مقطع به پیروزی رسید.

وی در ادامه گفت: با این اقدام  شهید غازی، علاوه بر پیروزی در عملیات فتح المبین، 16 هزار نیروی بعثی به اسارت گرفته شدند.

همرزم شهید غازی با بیان این مطلب افزود: چیدمان نیروهای توپخانه 15 خرداد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط شهید غازی در عملیات بیت المقدس  حیرت شهید صیاد شیرازی و سرلشگر رحیم صفوی را به همراه داشت.

اعتصامی ضمن تقدیر و تشکر از باشگاه سپاهان در برگزاری یادبود و رونمایی از سردیس «شهید غازی» گفت: امیدوارم بازیکنان تیم سپاهان با الگو قرار دادن شهید غازی راه او را ادامه دهند و همواره روحیه بالای این شهید را سرلوحه خویش قرار دهند.

وی به لحظات آخر شهادت شهید غازی هم اشاره ای کرد و گفت: من به همراه شهید غازی در عملیات خیبر برای تست موشک به اتفاق شهید حسن تهرانی مقدم و محمد آقایی زیر آتش دشمن بودیم و با اینکه ماموریت شهید غازی منطقه دیگری بود و خیلی به ایشان اصرار کردم که منطقه را ترک کند و به یگان خود برگرد اما او نپذیرفت و نهایتا نیروهای بعثی او را با گلوله های تانک از پا درآوردند.

همرزم شهید غازی با ابراز تشکر و قدردانی از باشگاه سپاهان گفت: برگزاری رویداد رونمایی از تندیس سردار غازی، تجدید خاطره و یادبوی از شهید غازی و دیگر شهدای باشگاه سپاهان است و از زحمات مدیریت باشگاه سپاهان سپاسگزارم و امیدوارم در مسیری که انتخاب کردند موفق و پیروز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =