شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سومین سامانه بارشی در پایان هفته فعال می شود و با توجه به خشکسالی در اصفهان نیاز به تسریع طرح های آب رسانی ضروری خواهد بود.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به فعال شدن سومین سامانه بارشی از ابتدای سال زراعی جاری در پایان هفته اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون دو سامانه بارشی در استان اصفهان فعال بوده است به گونه ای که از آذرماه تا اسفند سامانه بارشی موثری در اصفهان فعال نبوده است.

وی افزود: پیش بینی ها حاکی از بارش های نرمال و زیرنرمال در اسفندماه است. این درحالی است که حجم ذخیره سد زاینده رود نسبت به بلندمدت با 74 درصد کاهش همراه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خشکی رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی تصریح کرد: آب شرب بیش از 169 روستا از طریق تانکر تامین می شود و نشان می دهد که وضعیت آب استان اصفهان شکننده است و ضرورت دارد طرح های آب رسانی در استان اصفهان با شتاب توسعه یابد.

وی اضافه کرد: طرح های تامین حوضه زاینده رود با هدف احیای رودخانه زاینده رود وتالاب گاوخونی مطابق بانقشه راهی که احیاء زاینده رود تدوین شد و به تهران ارسال گردید و متناسب با برنامه سازگاری با کم آبی استان اصفهان لازم است طرح های آب رسانی به استان اصفهان تسریع شود.

شیشه فروش با تاکید بر سیاست ها و استراتژی های تعیین شده در تمام بخش های صنعت، کشاورزی و شرب در مصرف بهینه آب گفت: ضروری است که فاز اول طرح آبرسانی به اصفهان بزرگ موسوم به سامانه دوم اجرایی شود تا بخشی از مشکلات کمبود آب در شهر اصفهان مرتفع شود.

وی بیان داشت: اکثر چاه های اطراف زاینده رود خشک و کم آب شده است و چاه های فلمن هم خشک است و استراتژی ها و برنامه ریزی های سازگاری با کم آبی تدوین شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نقش مهم شرکت فولاد مبارکه در توسعه طرح های آب رسانی در استان اصفهان گفت: 74درصد مساحت استان اصفهان با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و امیدواریم با تسریع طرح های آب رسانی این مساله حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =