محمد آزاد

یک کارشناس فولاد کشور گفت: 80 نوع صنعت کشور به فولاد مبارکه وابسته است و تنوع محصولات تولیدی و پیشگامی فولاد مبارکه در انجام رسالت اجتماعی در وضعیت ممتاز است.

محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور است که نیمی از تولیدات فولاد به این شرکت مربوط می شود.

وی افزود: بیشترین تولیدات شرکت فولاد مبارکه مصارف صنعتی دارد و مواد اولیه صنایع زیردستی را فراهم می کند.

این کارشناس فولاد با بیان اینکه 80 نوع صنعت در کشور به فولاد مبارکه وابسته است، گفت: تنوع محصولات تولیدی شرکت فولاد مبارکه علاوه بر پاسخ به نیاز داخلی در مسیر صادرات هم قرار می گیرد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در تولیدات فولادی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به تنهایی به اندازه تمام صنایع آهن و فولاد کشور است و روش های آن نیز با سایر جاها متفاوت است.

آزاد با اشاره به بومی سازی و مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: بیشتر صنایع فولادی که وابستگی به تختال و ورق دارند زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه قرار دارند.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه جزء افتخارات کشور است، اظهار داشت: 50 درصد تولیدات آهن و فولاد در سال توسط شرکت فولاد مبارکه انجام می شود.

این کارشناس آهن و فولاد با اشاره به اینکه نیمی از تولید 26 تنی سالانه فولاد در کشور توسط شرکت فولاد مبارکه انجام می شود، گفت: سیاست بومی سازی و رسالت اجتماعی توسط شرکت فولاد مبارکه نشان از اعتماد این مجموعه به تولیدات خود دارد.

وی افزود: با سیاست گذاری در مسیر صحیح و شفاف سازی می توان تولیدات مازاد را در مسیر هرچه بیشتر صادرات سوق داد تا جایگزین صادرات نفتی شود.

آزاد با بیان اینکه خام فروشی مهمترین چالش در حوزه فولاد و صنایع وابسته است، گفت: هنوز نتوانستیم از خام فروشی جلوگیری کنیم اگرچه بهتر از قبل شده است؛ این در حالی است که فراوری می تواند علاوه بر اشتغال زایی ارزش افزوده برای کشور به همراه بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =