منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:یک ماه بی بارش را گذراندیم و آلاینده های جوی از فردا تا پایان روز جمعه تشدید می یابد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه یک ماه است که نفوذ هوای سرد بر اصفهان سنگینی می کند، اظهار داشت: این توده هوای سنگین و پایداری جوی کم سابقه است و منجر به کاهش میدان دید و افزایش غلظت آلاینده ها و افت دما به ویژه در ساعات آغازین صبح شده است.

وی افزود: روزهای گذشته، در ساعات ابتدایی روز دمای هوا بین منفی 6 تا منفی 10 درجه رسید و عدم فعالیت سامانه بارشی در یک ماه اخیر مانع از شستشوی آلاینده های جوی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: در دو روز گذشته فعالیت دستگاه های اجرایی به جز خدمت رسان و امدادی با یک ساعت تاخیر آغاز شد چراکه حجم غلظت آلاینده ها در ساعات آغازین روز تشدید می یابد.  

وی با اشاره به اینکه تعطیلی به علت آلودگی هوا، منجر به ترافیک در شهر شد، گفت: افزایش تراکم تردد در شهر در روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا، نشان داد که در این زمینه نیاز به فرهنگسازی بیشتری است.

تداوم محدودیت های تردد شهری 

شیشه فروش با بیان اینکه محدودیت های تردد شبانه هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: تا پایان هفته طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان به صورت یک سره از9 صبح تا 9 شب برقرار است.

پلمب 51 واحد آلاینده 

وی افزود: تاکنون 51 واحد آلاینده توسط اداره کل محیط زیست استان اصفهان شناسایی و پلمب شده است و ممنوعیت فعالیت عمرانی تا آخر هفته ادامه دارد.

ثبت 73 میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی تاکنون

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه انباشت آلاینده های جوی تشدید می یابد، گفت: از هفته آینده دمای هوا افزایش خواهد یافت. میزان بارشها از ابتدای سال آبی جاری 73 میلیمتر ثبت شده است که نسبت به بلندمدت 2 درصد کاهش داشته است و نسبت به سال گذشته با افزایش 12درصدی همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =