• ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 3556
  • readingTime: ۲ دقیقه
دژپسند

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه مشکلاتی که به واسطه بنگاه داری، گریبانگیر نظام بانکی کشور شده است، باید مراقب باشیم صنعت بیمه کشور گرفتار بنگاه داری نشود بلکه به مولد سازی دارایی ها بپردازد.

به گزارش ایراسین، دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انعقاد پیمان های دو جانبه و چند جانبه شرکت های بیمه ای با کشورهای دیگر، گفت: این امر از نظر بین المللی دارای اهمیت زیادی است که به ایجاد نوعی ایمنی در روابط تجاری و گردشگری بین ایران و همسایگان، کمک می کند.  

دژپسند با تاکید بر اینکه تحولات پایه ای در بخش فناوری بیمه مطلوب بوده است گفت: در زمینه تحولات فناوری، خوشبختانه در صنعت بیمه کشور کارهای خوبی انجام شده، اما برای رسیدن به آنچه از "بیمه هوشمند" مد نظر وزارت اقتصاد است، باید یک سری تحولات پایه ای در فناوری بیمه ای کشور صورت بگیرد. البته صنعت بیمه ما قابلیت و توانایی آن را دارد.

وی در ادامه افزود: شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور در برنامه ششم توسعه هفت درصد پیش بینی شده است. فاصله عملکرد بیمه تا هفت درصد پیش بینی شده، کماکان باید کاهش یابد.

دژپسند در ادامه افزود: لازمه این امر، افزایش تنوع خدمات بیمه ای و استفاده از فناوری های نو، البته از نوع بومی شده آن و بخصوص "فین تک"ها در ارایه خدمات است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باید ریسک های سرمایه گذاری خارجی را در کشور پوشش دهیم، گفت: دامنه خدمات بیمه ای باید بگونه ای گسترش پیدا کند که سرمایه گذار خارجی وقتی به کشور وارد می شود احساس کند، بسیاری از ریسک هایش توسط صنعت بیمه کشور می تواند تحت پوشش قرار گیرد.

دژپسند با اشاره به تصویب لایحه تاسیس "صندوق تامین خسارت حوادث طبیعی" در مجلس شورای اسلامی و ارجاع آن به شورای نگهبان گفت: خوشبختانه از آنجا که دولت، بار مالی ناشی از تغییر لایحه در مجلس را تقبل کرده، امیدواریم این شورا، لایحه را تایید کند.

وی گفت: من از بیمه مرکزی خواسته ام تا برنامه ویژه ای را برای معرفی و اجرایی کردن "صندوق تامین خسارت حوادث طبیعی" تدوین و به مورد اجرا بگذارد به نحوی که همه بدانند مشارکت در این صندوق به نفع فرد فرد خانوارها و افراد جامعه است.

دژپسند در ادامه با قدردانی از نظارت انجام شده توسط  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر فعالیت های صنعت بیمه کشور، گفت: انتظار این است که بیمه مرکزی یک برنامه جامع نظارتی طراحی و به مورد اجرا بگذارد.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با اشاره به مشکلاتی که به واسطه بنگاه داری، گریبانگیر نظام بانکی کشور شده است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم صنعت بیمه کشور گرفتار بنگاه داری نشود بلکه به مولد سازی دارایی ها بپردازد.

دژپسند با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه واحد پژوهش در صنعت بیمه کشور، تصریح کرد: واحد پژوهشی شرکت های بیمه ای، باید در خدمت شناسایی خدمات جدید بیمه ای در دنیا و بومی کردن آنها به منظور اجرا در کشور باشند.

وی در پایان با بیان اینکه خروج بیمه مرکزی از حیطه ارائه خدمات بیمه اتکایی باید سرعت بیشتری بگیرد، تاکید کرد: اینکه پس از خروج از این حیطه، کدام یک از بیمه ها می توانند و آمادگی ارائه خدمات بیمه اتکایی را دارند را، باید خود بیمه مرکزی مدیریت کرده و امور را به نحوی ساماندهی کند که این جایگزینی، بدون بروز مشکل انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =