فولاد مبارکه

دوازدهمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌کار شرکت فولاد مبارکه با حضور معاونان بهره‌برداری و سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، مدیران ارشد تولید و خدمات فنی و پشتیبانی و ... برگزار شد.

به گزارش ایراسین، در دوازدهمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌کار شرکت فولاد مبارکه، غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه ضمن تشکر از تلاش‌های صورت‌گرفته در سال ۱۴۰۱ به‌منظور ایجاد محیطی ایمن و بانشاط برای دست‌یابی به اهداف تولید قدردانی و تصریح کرد: به لطف خداوند و همت کارکنان فولاد مبارکه در تمام قسمت‌های تولید با رعایت اصول و موازین ایمنی به اهداف تولید دست پیدا کردیم.

سلیمی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته اکنون موضوع ایمنی در فولاد مبارکه با رشد فزاینده‌ای به فرهنگ ایمنی در سازمان نهادینه‌شده و کارکنان در این زمینه به بلوغ رسیده‌اند.

وی با تأکید بر حس مسئولیت‌پذیری افراد در دست‌یابی به نتایج عملکردی ایمنی سازمان و اهداف تولید، هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه را موجب افزایش بهره‌وری دانست و بار دیگر بر اهمیت کنترل و نظارت بر رفتار کارکنان، حفظ آراستگی محیط کارگاه و همچنین بر تهیه و ارائه گزارش وضعیت محیط کارگاه و مقایسه شرایط قبل و بعد از ایجاد نظام ۵S در ماه‌های آینده تأکید کرد.

معاون بهره‌برداری ضمن تشکر از گزارش‌های ارائه‌شده در کمیته ارتقای ایمنی سال ۱۴۰۱، به اشتراک گذاشتن تجارب و اقدامات ایمنی در نواحی را ضروری دانست.

سلیمی همچنین بر انجام بازرسی‌های منظم و روتین به‌منظور اطمینان از سلامت تجهیزات و ابزار مورداستفاده در حین کار و اهمیت و لزوم تهیه و ارائه گزارش در زمینه بازرسی از تجهیزات و ادوات باربرداری، مکانیسم‌های جابه‌جایی و حمل بار سازه‌ها تأکید کرد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان در بخش پایانی سخنان خود برای همه کارکنان و پیمانکاران شرکت آرزوی سلامتی و سربلندی کرد.

برگزاری همایش‌های مشترک ایمنی از ارکان اصلی بهره‌وری سرمایه‌های انسانی

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه نیز از تلاش‌های صورت‌گرفته در ارتقای فرهنگ ایمنی کارکنان و بهبود شرایط محیط کارگاه قدردانی کرد و برگزاری همایش‌های مشترک ایمنی را از ارکان اصلی بهره‌وری نیروی انسانی دانست.

وی طراحی و اجرای یک برنامه منظم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و پیمانکاران و آشنایی ایشان با دستورالعمل‌های ایمنی را ضروری خواند و در ادامه به اهمیت و نقش شیفت‌فورمن‌ها و ناظرین در کنترل و نظارت بر عملکرد امور و رفتارهای ایمنی کارکنان در حین کار تأکید کرد.

رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی نیز در گزارشی به عملکرد واحدهای مختلف در دست‌یابی به نتایج ایمنی (شاخص‌های عملکرد ایمنی)، تشریح رویدادهای ایمنی شرکت در ماه گذشته و اهمیت شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک فعالیت‌ها، لزوم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و جایگاه آن در پیشگیری از حوادث پرداخت.

همکاران در طول سال برای تحقق اهداف ایمنی مشارکت و اهتمام بیشتری داشته باشند

جواد کیانی گفت: نتایج کمیته‌های بررسی حوادث حاکی از این است که در سال‌های گذشته در ایمن‌سازی محیط کار موفق عمل کرده‌ایم؛ بااین‌حال باید در برنامه‌ریزی‌های سال ۱۴۰۲ تدابیری اتخاذ نماییم که از افزایش بروز رفتارهای ناایمن در شرکت پیشگیری کنیم.

وی روند پاسخ‌گویی به مغایرت‌های ایمنی و گزارش‌های بازرسان و کارشناسان ایمنی در بهمن‌ماه و ابتدای اسفندماه را بسیار مطلوب اعلام و اضافه کرد: برای ایمنی هرچه بیشتر باید همکاران در طول سال و برای تحقق اهداف ایمنی مشارکت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

در این جلسه همچنین داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه و سایر مدیران بخش‌های این ناحیه و اصغر قاری کارشناس و مشاور ایمنی ناحیه آهن‌سازی در گزارش‌های جداگانه‌ای به تشریح وضعیت ایمنی، اقدامات صورت‌گرفته در جهت بهبود شرایط محیط کارگاه، ارتقای فرهنگ ایمنی و چالش‌های ایمنی ناحیه آهن‌سازی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =