• ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
  • کد خبر: 35186
  • readingTime: ۳ دقیقه
فولاد مبارکه

تولید کمّی و کیفی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ افتخارات بی‌مانندی را رقم زد و این مجموعه صنعتی با عبور از تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام تاریخ‌ساز شد. نکته حائز اهمیت این است که برای رسیدن به این رکورد، ۴۵ رکورد روزانه، ۲۰ رکورد ماهانه و ۲ رکورد سالیانه از جمله رکورد عبور از ۷ میلیون تن تختال در شرکت فولاد مبارکه به ثبت رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: اولین سال قرن ۱۴ هجری شمسی برای گروه فولاد مبارکه در حالی سپری شد که گزارش‌ها و عملکردها نشان می‌دهد این گروه معظم صنعتی سالی موفق، پرثمر و درخشان را پشت سر گذاشته است، سالی با دستاوردهای چشمگیر، غیرقابل‌باور و پرافتخار در تولید، توسعه و بومی‌سازی. همین دستاوردهاست که این شرکت را به الگوی موفق بنگاه‌داری بدل ساخته و مسیری برای تحقق رؤیای ساخت ایران اسلامی با توان داخلی فراهم کرده است.

در سال ۱۴۰۱، جهادگران صنعت فولاد و فرماندهان نبرد اقتصادی با شجاعت در مقابل نظام سلطه جهانی ایستادند و با وجود تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه و محدودیت‌ها و کاستی‌ها، با عزم و تدبیر مثال‌زدنی و جسارت و همت مضاعف، تحولاتی را در عرصه تولید و خدمت رقم زدند و به نماد تحقق شعار سال، یعنی «تولید؛ دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» مبدل شدند.

فولاد مبارکه هم‌اکنون تنها یک کارخانه تولیدی صرف نیست، بلکه معمار بزرگ صنعت فولاد کشور است که ضمن التزام به توسعه کمّی و کیفی پایدار و متوازن، خود را در همه حال به مسئولیت در قبال صنعت، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع متعهد می‌داند و علاوه بر این، در برابر نسل‌های آینده نیز احساس مسئولیت می‌کند.

انتخاب عنوان یکی از ۱۰ شرکت برتر و موفق ایرانی با کسب رتبه اول بالاترین ارزش‌افزوده، برخورداری از بیشترین سودآوری در میان شرکت‌های ایرانی، کسب رتبه اول فروش در گروه فلزات اساسی و رتبه چهارم در شرکت‌های ایرانی، کسب رتبه چهارم اشتغال‌زایی در کشور و دست‌یابی به رتبه نهم بیشترین دارایی در میان شرکت‌های کشور ازجمله توفیقاتی بوده که فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ موفق به احراز آن‌ها شده است.

تولید کمّی و کیفی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ افتخارات بی‌مانندی را رقم زد و این مجموعه صنعتی با عبور از تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام تاریخ‌ساز شد. نکته حائز اهمیت این است که برای رسیدن به این رکورد، ۴۵ رکورد روزانه، ۲۰ رکورد ماهانه و ۲ رکورد سالیانه از جمله رکورد عبور از ۷ میلیون تن تختال در شرکت فولاد مبارکه به ثبت رسیده است.

افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید و همچنین تولید محصولات با گریدهای ویژه از دیگر توفیقاتی بود که در این سال به دست آمد که از آن میان می‌توان به تولید ورق فولاد زنگ‌نزن، ورق کورتن، الکتریکی، آجدار و ... به‌عنوان شاخص اشاره کرد و آن‌ها را در زمره رویدادهای مبارک سال ۱۴۰۱ فولاد مبارکه دانست.

علاوه بر این توفیقات، فولاد مبارکه در حوزه اقتصادی و مالی نیز شگفتی‌ساز شد؛ افزایش سرمایه ۲۷ هزار میلیارد تومانی و رسیدن سرمایه شرکت از ۵۳ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان در نوع خود بی‌سابقه بود و به‌عنوان بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس از محل سود انباشته رقم خورد.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و برگزاری همایش و جلسات متعدد با این شرکت‌ها در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری با جدیت دنبال شد و از توان و فکر این شرکت‌ها به‌منظور توسعه و تعالی شرکت، بومی‌سازی و اتکا به توان متخصصان داخلی نهایت بهره‌برداری صورت گرفت که البته این فرایند همچنان در سال آتی ادامه خواهد داشت.

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته، دغدغه مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه بود و در این زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی، امدادرسانی به مردم مناطق غرب و منطقه کوهرنگ، تعمیرات و بازسازی ۶۶ دستگاه آمبولانس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، همکاری در کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال در استان اصفهان، مشارکت در تأمین ۱۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان و اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه و ۵۰۰ دستگاه لوازم‌خانگی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از اقدامات این حوزه بود.

فولاد مبارکه بر خود می‌بالد که در سال ۱۴۰۱ به پیشرفت‌های بزرگ و درخورتوجهی در صنعت فولاد دست یافت، توانایی‌های ملت و ظرفیت‌های کشور را به نمایش گذاشت و افق روشنی را پیش روی کشور گشود. پیشرفت‌های صنعت فولاد که به اذعان رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان یک واقعیت شگفت‌انگیز، نشاط‌آفرین و تحسین‌برانگیز برای انقلاب اسلامی ایران است نشان از آن دارد که اراده ایرانی به‌یقین امکان رفع کاستی‌ها در سایر حوزه‌ها را نیز به حول و قوه الهی دارد و سال آینده به همت مردم ایران سالی روشن و نویدبخش برای ملت و میهن ایران خواهد بود.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =