سپاهان - پرسپولیس

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر می‌تواند تاثیر بسیاری در تعیین قهرمان لیگ بیست و دوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر شنبه ۲۰ اسفند ماه از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

هشتادمین ال‌کلاسیکو فوتبال ایران در حالی برگزار خواهد شد که سپاهان با ۴۶ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس با ۴۵ امتیاز در تعقیب زردپوشان قرار دارد.

بررسی دیدارهای آینده دو تیم نشان می‌دهد این مسابقه می‌تواند تاثیر بسیاری در تعیین قهرمان بیست و دومین دوره لیگ برتر داشته باشد. بدون در نظر گرفتن بازی رودررو، شاگردان ژوزه مورایس و یحیی گل‌محمدی ۷ جدال دیگر برای رسیدن به قهرمانی در پیش دارند که در ۴ مسابقه به مصاف رقبای مشترک خواهند رفت.

رقبای مشترک

طلایی‌پوشان اصفهانی و سرخ‌پوشان تهرانی تا پایان فصل ۴ رقیب مشترک در پیش دارند؛ مس‌ رفسنجان، ملوان بندر انزلی، پیکان تهران و مس کرمان تیم‌هایی هستند که به مصاف دو مدعی قهرمانی لیگ خواهند رفت و از این نظر شرایط یکسانی پیش روی سپاهان و پرسپولیس قرار دارد.

اما ۳ تیم دیگری که سپاهان و پرسپولیس باید در هفته‌های باقی‌مانده مقابل آن‌ها صف‌آرایی کنند، در حال حاضر شرایط ویژه‌ای در جدول رده‌بندی لیگ برتر دارند.

رقبای سپاهان

نفت آبادان

سپاهان در نخستین دیدار پس از رویارویی با پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان میزبان نفت آبادان خواهد بود؛ نفتی‌ها که در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در قعر جدول قرار دارند، اخیرا با تغییرات دوباره‌ای که در نیمکت تیم خود اعمال کردند، عبدالله ویسی، سرمربی سابق سپاهان را به خدمت گرفتند تا مصاف هفته بیست و چهارم طلایی‌پوشان اصفهان و آبادان رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد؛ دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

تراکتور تبریز

تراکتوری‌ها که پس از حضور پاکو خمز روی نیمکت خود متحول شدند و نتایج خوبی را کسب کردند، پس از شکست خانگی مقابل پرسپولیس، این بار از سپاهان پذیرایی خواهند کرد، سپاهانی که در دیدار رفت شکست ۴ بر ۲ را بر قرمزپوشان تبریزی تحمیل کرد، اما حالا مطمئنا با تیم متفاوتی روبه‌رو خواهد شد.

نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان نیز مانند هم‌نام آبادانی خود شرایط مساعدی ندارد و با ۱۳ امتیاز در رده ۱۵ جدول قرار گرفته است؛ مسجدسلیمانی‌ها علاوه بر مشکلات همیشگی خود حالا با جای خالی رضا عنایتی بر روی نیمکت نیز باید کنار بیایند چرا که آقای‌گل سابق لیگ پس از حدود یک ماه حضور در مسجدسلیمان عطای کار را به لقایش بخشید و استعفای خود را تقدیم مدیریت باشگاه کرد؛ دیدار رفت دو تیم را سپاهان با نتیجه ۴ بر صفر به سود خود به پایان رساند.

سپاهان

رقبای پرسپولیس

استقلال

دربی پایتخت یکی از سخت‌ترین مسابقاتی است که سرخ‌پوشان تهران در پیش دارند، استقلال نیز مانند سپاهان و پرپسولیس یکی از مدعیان قهرمانی است که در حال حاضر تنها ۳ امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد؛ آبی‌پوشان پس از چند نتیجه دور از انتظار دوباره به روند امتیازگیری بازگشتند و امید زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارند؛ دیدار رفت دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسیده است.

گل‌گهر سیرجان

مصاف تیم‌های تحت هدایت امیر قلعه‌نویی با پرسپولیس همیشه جذاب و حساس بوده است، به خصوص حالا که سیرجانی‌ها با ۳۷ امتیاز در رده چهارم جدول حضور دارند و یکی از تیم‌های خوب لیگ به شمار می‌آیند؛ البته تقابل پرسپولیس و گل‌گهر در هفته ۲۹ لیگ برگزار خواهد شد و تا آن روز زمان زیادی باقی‌مانده است باید منتظر ماند و دید که این مسابقه آیا در تعیین قهرمان لیگ‌برتر تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؛ پرسپولیس در دیدار رفت گل‌گهر را با نتیجه ۲ بر صفر در سیرجان شکست داد.

نساجی مازندران

بازی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آن هم در هفته پایانی لیگ برتر، شاید آخرین قرعه‌ای است که هر تیم مدعی‌ای می‌خواهد با آن روبه‌رو باشد، اما حالا سرخ‌پوشان باید در هفته پایانی لیگ برتر مهمان تیم نساجی مازندران باشد، تیمی که در حال حاضر در رده یازدهم جدول حضور دارد و ثابت کرده است که در خانه به هیچ تیمی باج نمی‌دهد؛ دیدار رفت دو تیم پرگل‌ترین برد این فصل پرسپولیس را رقم زد و سرخ‌پوشان با نتیجه ۵ بر یک از سد نساجی گذشتند.

با بررسی رقبای سپاهان و پرسپولیس در هفته‌های باقی‌مانده لیگ برتر، به نظر می‌رسد شاگردان یحیی گل‌محمدی کار سخت‌تری را در پیش دارند و شاگردان ژوزه مورایس با آرامش خاطر بیشتری به مصاف رقبا خواهند رفت؛ اما این‌ها فقط گمانه‌زنی های روی کاغذ است و بازی در مستطیل سبز شرایط خاص خود را دارد که باید منتظر باشیم ک ببینیم سرانجام این رقابت جذاب و هیجان‌انگیز چه خواهد بود.

پرسپولیس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =