تجهیزات پزشکی

رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین‌اجتماعی ضمن تشریح شرایط برخورداری از کمک هزینه وسایل کمک‌پزشکی گفت: اکنون این سازمان برای ۱۶۵ قلم از انواع اروتز و پروتز (وسایل کمک پزشکی) کمک‌هزینه پرداخت می‌کند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امیرعباس قدرتی رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین‌اجتماعی، اظهار داشت: بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، بازماندگان و افراد تحت تکفل این جمعیت مشمول دریافت کمک هزینه اروتز و پروتز سازمان تأمین‌اجتماعی می‌شوند.

وی توضیح داد: پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی (اروتز وپروتز) برای اعاده سلامت، جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس انسانی کاربرد داشته و از حمایت‌های موضوع قانون تأمین‌اجتماعی است.

وی افزود: براساس «بند ۱۰ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی» نیز وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) به‌منظور اعاده سلامت، جبران نقص جسمانی یا تقویت یکی از حواس انسانی به کار می‌روند.

قدرتی یادآور شد: اکنون سازمان تامین‌اجتماعی نیز برای ۱۶۵ قلم از انواع اروتز و پروتز کمک‌هزینه پرداخت می‌کند و فهرست اقلام مذکور در سایت سازمان به نشانی www.tamin.ir هم قابل مشاهده خواهد بود؛ عینک طبی، سمعک، دندان مصنوعی، صندلی چرخدار (ویلچر)، عصا و نیز دست و پای مصنوعی جزء اقلامی به‌شمار می‌روند که بیش‌ترین فراوانی را در پرداختی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز)

رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت تامین‌اجتماعی ادامه داد: اصل گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، مشتمل بر مشخصات بیمار، تاریخ تجویز، نوع بیماری و ضرورت درمانی نیاز به پروتز و اروتز، ‏اصل فاکتور خرید شامل درج مشخصات بیمار و مشخصات کامل پروتز و اروتز که ممهور به مهر فروشنده باشد و حسب مورد اصل کارت گارانتی و همچنین مدارک و مستندات تشخیصی و درمانی مورد استناد پزشک معالج نیز از جمله ‏مدارک مورد نیاز جهت دریافت پروتز و اروتز است.

چگونگی دریافت کمک هزینه پروتز و اروتز

قدرتی اظهار داشت: در راستای بهبود فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی، مراکز درمانی و نیز افزایش رضایتمندی، متقاضیان (بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این سازمان) می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir با ورود به منوی بیمه‌شدگان/حمایت‌های کوتاه‌مدت/درخواست کمک هزینه پروتز و اروتز، نسبت به ثبت درخواست مربوطه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: به‌منظور ثبت این درخواست، نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان نیست و تمامی فرآیندها اعم از اخذ درخواست، معرفی بیمه‌شده به مرجع پزشکی در صورت نیاز، دریافت پاسخ مرجع پزشکی، اخذ شماره حساب بانکی و پرداخت هزینه مذکور به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود و بیمه‌شده در مواردی که پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی مستلزم تایید مرجع پزشکی باشد، صرفاً یک بار باید به مرکز درمانی مربوطه مراجعه کند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =