• ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر: 34659
  • readingTime: ۲ دقیقه
د انش بنیان

سیاست کلی و چشم‌انداز فولاد مبارکه بر مبنای استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و با توجه به اینکه قریب به ۱۰ درصد از ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان کشور در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، چشم‌انداز فولاد مبارکه در سال ۱۴۱۰، حمایت از اقتصاد این شرکت‌ها برای رسیدن به رتبه اول حمایت، فعالیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است.

پایگاه خبری-تحلیلی ایراسین: رشد چشم‌گیر، غیرقابل‌تصور و تحسین‌برانگیز صنعت فولاد کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داد که تحریم‌ها بخش زیادی از روند توسعه این صنعت را دچار مخاطره کرده بود. با ‌وجود این، اعتماد به توانمندی متخصصان و کارشناسان داخلی و به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مؤثری در بومی‌سازی دانش فنی و تکمیل زنجیره تولید و رونق و توسعه صنعت فولاد ایفا کرد، تا حدی که همین اعتماد، ایران را در میان برترین تولیدکنندگان فولاد به جایگاه نهم رسانید.

صنعت فولاد پیش از پیروزی انقلاب، صنعتی وابسته و در اختیار نظام سلطه بود و هم‌اکنون با گذشت چهار دهه از تحول انقلابی، ظرفیت تولید فولاد به همت پولادمردان ایرانی به بیش از شصت برابر رسیده و این در حالی است که تمامی مراحل طراحی، اجرا و توسعه صنعت فولاد و ساخت و نصب تجهیزات و راه‌اندازی و پشتیبانی آن از ابتدایی‌ترین امور تا تولید نهایی در داخل کشور و با همت متخصصان داخلی انجام می‌شود.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه دانش و فناوری و بومی‌سازی صنعت و رونق تولید، تکلیفی است که با توجه به نیازمندی به توان و دانش این شرکت‌ها در درجه اول و توانمندی و بضاعت اقتصادی آن‌ها در وهله بعد، بر دوش صنایع بزرگ کشور است؛ از همین رو شرکت فولاد مبارکه گام‌های پایدار و آگاهانه‌ای را در این حوزه برداشته و با صرف اعتباری بالغ‌بر ۷ هزار میلیارد تومان حمایت ویژه‌ای از ۴۸۵ شرکت دانش‌بنیان ایرانی داشته است.

نام‌گذاری سال جاری با نگاه ویژه به حمایت از تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی رهبر فرزانه انقلاب، فرصت مغتنمی برای توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان بود. خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در عمل به توصیه و فرمایشات مقام معظم رهبری و لبیک عملی به منویات ایشان پیشتاز بوده است و طبق گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، با نگاهی تحولی در این زمینه، حرکت‌ها و اقدامات درخشانی را در نوآوری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت کرده است.

سیاست کلی و چشم‌انداز فولاد مبارکه بر مبنای استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و با توجه به اینکه قریب به ۱۰ درصد از ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان کشور در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، چشم‌انداز فولاد مبارکه در سال ۱۴۱۰، حمایت از اقتصاد این شرکت‌ها برای رسیدن به رتبه اول حمایت، فعالیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است و در این خصوص سرمایه‌گذاری و مشارکت در هسته‌های فناور و کمک به رشد آن‌ها در دستور کار فولاد مبارکه قرار دارد.

در رویداد «مسیر زآینده» که هفته گذشته از سوی شرکت فولاد مبارکه و با حضور ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشور برگزار شد، از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان که با حمایت فولاد مبارکه راه‌اندازی گردیده‌اند رونمایی شد و ازآنجاکه مهم‌ترین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی برای خلق ارزش، دانش و فناوری است، فولاد مبارکه با نگاهی مسئولانه به موضوع پژوهش، همواره در مسیر خلق ارزش از دانش، گام برمی‌دارد و معتقد است حیات، بالندگی و توسعه شرکت به موضوع پرداختن به دانش و نوآوری در تولید محصولات جدید و بهبود روش‌ها، فرایندها و توسعه مدل‌های کسب‌وکار وابسته است و در همین راستا بر استراتژی فولاد مبارکه در ایجاد صنعتی پایدار و نوآور اهتمام دارد.

تدبیر شرکت فولاد مبارکه در ماندگاری و رونق تولید، بهره‌گیری از دانش و فناوری و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای رقابتی در حوزه فولاد است و اهتمامی برنامه‌ریزی‌شده وجود دارد که این مسیر تا خلق آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی ادامه یابد.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =