توسعه بازار

شبکه تبادل فناوری ایران با همکاری کارگزاران فناوری در تلاش هستند که با معرفی طرح‌های فناورانه شرکت‌ها، بازارهای این محصولات را گسترش دهند، ضمن آنکه سرمایه‌گذاری خارجی برای این محصولات جذب کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، محمدصالح خالقی، فوکال‌پوینت ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حاشیه رویداد Tim۲۰۲۳ در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه ما به عنوان نماینده ایران در هشت کشور اسلامی، ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ۷ کشور جهان و همچنین ارائه فرصت‌های صادراتی است.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ای که از یکسال گذشته با همکاری بروکرها و کارگزاران تجارت فناوری آغاز شده است، این است که صاحبان محصولات صادراتی که امکان صادرات به ۷ کشور اسلامی دیگر را داشتند، می‌توانستند به واسطه شبکه فن بازار ملی ایران و کارگزاران تجارت فناوری، محصولات خودشان را به کارگزاران معرفی کنند و ما آن‌ها را به نمایندگان ۷ کشور دیگر ارائه می‌دادیم.

خالقی توسعه بازار شرکت‌های نوپا و استارت‌آپی را از دیگر برنامه‌های این مجموعه ذکر کرد و در این باره توضیح داد: در این راستا تلاش شد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای این شرکت‌ها فراهم کنیم، به این صورت که اگر یک استارت‌آپ، یک اختراع و یا یک طرح صنعتی قابلیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی را داشته باشد، نشست‌های مجازی فرصت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری را بین این هشت کشور برگزار می‌کنیم.

فوکال‌پوینت ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی، برگزاری تورهای فناوری را از دیگر برنامه‌ها برای بازارسازی طرح‌های با قابلیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد و گفت: در این برنامه که از سال گذشته آغاز شده است، تورهای فناوری مختص کارگزاران تجارت فناوری را برگزار کرده‌ایم.

به گفته وی در این برنامه هر کارگزار تجارت فناوری ملزم بوده است ۱۰ تا ۱۵ محصول صادراتی و پنج فرصت سرمایه‌گذاری را شناسایی کند.

وی ادامه داد: اخیرا یک تور فناوری ۱۰ تا ۱۵ نفره را به دو کشور ترکیه و مالزی اعزام کردیم و طی آن برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ محصول، فرصت سرمایه‌گذاری و صادراتی به این دو کشور ایجاد شد، از سوی دیگر ما به جای اینکه ۱۵۰ نفر را به کشورهای ترکیه یا مالزی اعزام کنیم، ۱۵ نفر را فرستادیم که هر نفر از ۱۰ محصول برای معرفی فرصت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری آماده کرده بود.

خالقی گفت: ما در تلاش هستیم دفاتر انتقال فناوری جمهوری اسلامی را در ۷ کشور دیگر (اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه) ایجاد کنیم. این پایگاه‌ها پلی برای ارتباط بیشتر زیست‌بوم نوآوری ایران با ۷ کشور دیگر است و امیدواریم بتوانیم ارتباط کارگزاران تجارت فناوری بین این کشورها را تقویت کنیم؛ چراکه معتقدیم کارگزاران تجارت فناور، راهی میانبر برای تبادلات فناوری هستند.

فوکال‌پوینت ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی، گفت: این برنامه‌ها از سال گذشته در ترکیه اجرایی شده است و برای مالزی نیز طی سفری که در یک ماه گذشته داشتیم، توافقاتی را انجام دادیم تا برنامه مذکور در این کشور نیز اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =