گندله.jpg

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران گفت: قیمت کنسانتره هنوز به اندازه‌ای است که اگر کمی فضا باز شود و قوانین آسان تر، صادرات این محصول به شدت به صرفه است.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، سعید عسگرزاده با اشاره به صادرات کنسانتره به صرفه است، اظهار کرد: اینکه برخی‌ها مطرح می‌کنند که ممکن است ایران در سال‌های آینده به واردکننده کنسانتره سنگ آهن تبدیل شود، اشتباه است.

وی بیان‌داشت: قیمت کنسانتره هنوز به اندازه‌ای است که اگر کمی فضا باز شود و قوانین آسان تر، صادرات به شدت به صرفه است.

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران تصریح کرد: ما نباید قیمت‌هایمان را با قیمت‌های صادراتی مقایسه کنیم بلکه باید مقایسه با نرخ‌های وارداتی انجام شود. در این صورت، اعداد و ارقام بسیار متفاوت خواهد بود.

وی بیان کرد: وقتی قیمت‌هایمان را با قیمت صادراتی مقایسه می‌کنیم، موضوع قیمت فوب مطرح است در حالی که وقتی واردات انجام می‌شود، مقایسه با cfr چین انجام می‌شود.

عسگرزاده اضافه‌کرد: با توجه به اینکه امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در اسکله‌های کشور وجود ندارد و حداکثر کشتی‌های ۷۰ هزار تنی است، بر این اساس قیمت حمل حتما بیشتر خواهد بود و عددی که برای تولیدکننده داخل در می‌آید، به مراتب بیشتر از اعدادی است که در cfr چین مطرح می‌شود.

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران اظهار داشت: اکنون در شرایط مناسب قیمتی نیستیم و مجموعه کنسانتره سازان، گندله سازان و حتی بخش معدن کشور تحت فشار هستند و سودهای کمی دارند یا خریداری برای کالایشان وجود ندارد، با این حال در تلاشیم تا با آرامش از وضعیت فعلی عبور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =