کارگر

فولاد مبارکه امروز علاوه بر همه عناوینی که کسب نمود به عنوان چهارمین شرکتی انتخاب شد که بالاترین اشتغال‌زایی را برای مردم در سراسر ایران اسلامی رقم زده است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: امروز سازمان مدیریت صنعتی برای بیست و پنجمین سال متوالی، شرکت‌های بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را معرفی کرد. نام فولاد مبارکه همچون سال‌های گذشته نامی آشنا در بین ۵ شرکت برتر کشور عزیزمان ایران بود؛ شرکتی که طی سی‌سال گذشته تلاش می‌کند تا با به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا، چیزی حدود یک‌سوم فولاد کشور را تولید کند.

امروز این شرکت در حالی به عنوان چهارمین شرکت برتر ایران و اولین شرکت در گروه فلزات اساسی انتخاب شد که طی این سال‌ها، یکی از شرکت‌های موفق در زمینه‌های مختلفی نظیر تولید، فروش و.. در کشور بوده است.

فولادمبارکه؛ چهارمین شرکت اشتغال‌آفرین کشور/ سی‌سال تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار

اما نکته‌ای که این شرکت را از بسیاری از شرکت‌های دیگر متمایز می‌کند موضوع اشتغال‌زایی است. فولاد مبارکه امروز علاوه بر همه عناوینی که کسب نمود به عنوان چهارمین شرکتی انتخاب شد که بالاترین اشتغال‌زایی را برای مردم در سراسر ایران اسلامی رقم زده است چرا که هم‌اکنون در فولاد مبارکه بیش از ۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۸۰هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.  این شرکت تاکنون با حدود یک‌سوم شرکت‌های ثبت شده در کشور همکاری کرده و توانسته است بیش از ۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی در بخش صنعت را برای اقتصاد کشور رقم بزند.

البته تلاش برای اشتغال‌زایی در فولاد مبارکه ادامه دارد و این شرکت با برگزاری یک آزمون استخدامی بی‌سابقه، در پاییز امسال؛ سالی که رهبر انقلاب با شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» نامگذاری فرموده‌اند، فرایند استخدام بیش از ۱۱۰۰ نفر را شروع کرده و به‌زودی پذیرفته‌شدگان را در مراحل مختلف جذب قرار می‌دهد.

فولادمبارکه؛ چهارمین شرکت اشتغال‌آفرین کشور/ سی‌سال تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار

این اتفاقات مبارک در فولاد مبارکه دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن، عمل به مسئولیت اجتماعی است. به عبارت دیگر مدیران این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که فولاد مبارکه بزرگترین مسئولیت اجتماعی خود را تولید اشتغال می‌داند و همواره در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده است و  در همین راستا با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای در گروه فولادمبارکه علاوه براین ۱۱۰۰ نفر، افراد زیادی نیز امسال در سراسر کشور مشغول به کار شده‌اند.

دلیل دیگر این حجم قابل توجه از اشتغال‌زایی این است که فولاد مبارکه، حفظ و توسعه سرمایه‌های انسانی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و نتیجه این تلاش‌ها در سی‌سال گذشته به وضوح مشخص است و به جرأت می‌توان گفت: در هر جای کشور که نامی از تولید فولاد برده می‌شود، نیروهایی که در پروژه ساخت آن کارخانه یا در بخش بهره‌برداری به‌کارگیری می‌شوند به نحوی با فولاد مبارکه در ارتباط بوده یا هستند. این یعنی علاوه براینکه فولاد مبارکه صنعتی صنعت‌ساز است، یک صنعت انسان‌ساز نیز به شمار می‌رود. انسان‌هایی که چه از نظر فنی و چه از نظر دانشی با استانداردهایی که در این شرکت به‌کار گرفته می‌شود به متخصصانی تبدیل شده اند که نه تنها در صنعت فولاد، بلکه به صنایع دیگر کشور نیز خدمات زیادی را ارائه می‌کنند تا آینده‌ای بهتر برای کشور رقم بخورد.

دیروز مجتمع فولاد مبارکه در شهرستانی در اصفهان و امروز گروه فولاد مبارکه به وسعت ایران، اشتغال‌زایی را در دستور کار خود قرار داده و تلاش می‌کند تا علاوه بر توسعه کمی، کیفی و متوازن، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، تمرکز بر فناوری‌های نوین و تبدیل شدن به صنعتی سبز، با توسعه کسب‌وکار موجود و ورود به کسب‌وکارهای جدید، اشتغال‌زایی بیشتری را در کشور رقم بزند و علاوه بر تأمین کامل نیازهای داخلی، ورودی قدرتمندتر به بازارهای جهانی فولاد و بهبود جایگاه کشورمان در بین تولیدکنندگان فولاد دنیا داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =