لیونل مسی؛ جشن قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی 2022

آینده لیونل مسی اسطوره آرژانتینی فوتبال همچنان مبهم است؛ مشخص نیست او قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید خواهد کرد، به بارسلونا برمی‌گردد یا مثل کریستیانو رونالدو با انتقال به عربستان همه را شوکه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سال ۲۰۲۲ برای لیونل مسی به رؤیایی‌ترین شکل ممکن پایان یافت؛ قهرمانی‌ای که اسطوره فوتبال آرژانتین سال‌ها خوابش را می‌دید را در واقعیت دید و نامش کنار نام دیگو مارادونا قرار گرفت.

بعد از گرفتن ژست شبیه مارادونا و ثبت تصاویری جذاب در پایان دیدار فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، لئو به پاریس برگشت، جایی که هنوز هم خیلی چیزها در مورد او ابهام دارد و سؤال‌های بسیاری پیرامون مسی مطرح می‌شود. از تمدید قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن با شرایط و حقوق بهتر برای فصل سوم تا رفتن به عربستان و بازی کردن در جایی که کریستیانو رونالدو هم به آنجا رفته. اما اتفاق تلخ برای هواداران بارسلونا این است که حتی نام الهلال هم بیش از بارسلونا پیرامون مسی مطرح می‌شود و ظاهراً خبری از بازگشت لئو به نوکمپ برای سال‌های آخر دوران فوتبالش نیست.

شایعه‌های پیرامون مسی در یک ماهی که از قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۲۲ گذشته را مرور خواهیم کرد.

پاریس برای همیشه!

لیونل مسی سال‌ها در بارسلونا ستاره و اسطوره شد، اما در حسرت قهرمانی در جام‌جهانی ماند. با این حال وقتی که به پاریس رفت به آرزویش رسید. حالا خبر رسیده که مسی در صورت تمدید قرارداد به واسطه عملکرد بهترش و افتخارات اخیرش، در فرانسه سود خواهد کرد.

مسی در حال حاضر پس از کسر مالیات حدود ۳۰ میلیون یورو درآمد دارد. برای افزایش دستمزد لئو جای نگرانی ندارد، برای این که باشگاه می‌خواهد از موقعیت مسی به عنوان قهرمان جام جهانی استفاده کرده و با بهره‌برداری از تصویر برند او، سرمایه‌گذاری کند. درآمد باشگاه فقط در سال اولی که مسی پیراهن پی‌اس‌جی را پوشید، حدود ۷۰۰ میلیون یورو افزایش یافت؛ با وجود اینکه آنها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشدند. ورود او ۱۰ اسپانسر جدید جذب کرد و مبلغ قراردادهای جدید از ۳ تا ۵ میلیون یورو به ۵ تا ۸ میلیون یورو افزایش یافت. تاثیر مسی باعث افزایش تصاعدی تعداد پیراهن‌های فروخته شده شد. پاریسی‌ها در اولین فصل حضور او بیش از یک میلیون لباس فروختند که هر کدام بین ۹۰ تا ۱۶۰ یورو قیمت داشتند و بیش از ۶۰ درصد آنها نام مسی را در پشت خود داشتند. تقاضای خرید پیراهن پاری‌سن‌ژرمن افزایش یافته و مسی هم سالانه حدود ۷۵ میلیون یورو از قراردادش با نایکی که سال ۲۰۳۲ تمام می‌شود، درآمد کسب می‌کند.

بعد از جام‌جهانی مسی پسرفت کرده و رسانه‌ها هم از او انتقاد کرده‌اند، اما به طور کلی آمارش ۱۳ گل زده در ۲۱ بازی بوده که از کل فصل قبل که ۱۱ گل زده بهتر است. هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کیفیت، برای پاریسی‌ها دردناک خواهد بود که مسی را از دست بدهند و تمام تلاش‌شان را برای حفظ او خواهند کرد. برگ برنده پاریسی‌ها هم گزینه تمدید قرارداد برای سال سوم در قرارداد اولیه مسی است.

لیونل مسی

رونالدو به آسیا رفت، تو هم برو!

همه‌چیز از وقتی شروع شد که کریستیانو رونالدو تصمیم گرفت همه را شوکه کند و راهی عربستان‌سعودی شود. شاید همه تصور می‌کردند رونالدو هنوز برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا عطش دارد و بعد از ترک منچستریونایتد راهی تیمی خواهد شد که در این تورنمنت حضور داشته باشد. اما بعد از جام‌جهانی او تصمیمی عجب گرفت و با قراردادی دو و نیم ساله و حقوق ۵۰۰ میلیون یورویی به النصر عربستان پیوست.

در پی این اتفاق غیرمنتظره، رسانه‌ها به گونه‌ای جلوه دادند که اگر رونالدو به عربستان می‌رود چرا لیونل مسی نرود؟ به این ترتیب CNN مطرح کرد که تیم بعدی مسی همه را شوکه خواهد کرد و در پی آن رسانه‌های اسپانیایی و عربی هم خبر از پیشنهاد الهلال عربستان به کاپیتان قهرمان جام‌جهانی دادند. گفته شد که باشگاه پرافتخار الهلال که بیشترین قهرمانی را در لیگ قهرمانان آسیا دارد پیشنهادی با حقوق ۳۵۰ میلیون یورو در سال به او ارائه کرده. بعد از آن هم خبر رسید الاتحاد هم رقیب الهلال در این مسیر است.

با این حال نشریه «مارکا» هنوز ادعا می‌کند که او قراردادش را با پاریسی‌ها تمدید خواهد کرد. البته عربستانی‌ها امیدشان برای جذب مسی را از دست نداده‌اند و شاید این رؤیا که مسی و رونالدو در لیگ حرفه‌ای عربستان‌سعودی مقابل هم قرار بگیرند، به واقعیت تبیل شود.

لیونل مسی

بی‌احترامی به مسی

در روزهایی که خبرها پیرامون ماندن مسی در پاریس یا رفتن او به عربستان بود، خبر عجیبی در رسانه‌های اسپانیایی منتشر شد. «ال‌پریودیکو» پیام‌های واتساپی بین اعضای هیئت مدیره سابق بارسا و جوسپ ماریا بارتومئو، رئیس سابق باشگاه، را منتشر کرد. پیام‌هایی عجیب و باورنکردنی بر علیه لیونل مسی که در آن از او با عناوینی چون «موش فاضلاب» و «کوتوله هورمونی» یاد شده بود. بارتومئو در میانه‌های فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بود که از سمت خود استعفا کرد و سپس در مارس ۲۰۲۱ خوان لاپورتا ریاست بارسلونا را برعهده گرفت. در پیام‌های واتساپی افشا شده، اعضای هیئت مدیره برعلیه خوان لاپورتا و جرارد پیکه نیز حرف زده‌اند.

در مجموع همه می‌دانند که اختلاف با مدیریت و بی‌احترامی به مسی باعث شد تا او قید پایان دادن به فوتبالش را در تیم محبوبش بزند. اگرچه با خوان لاپورتا رابطه خوبی دارد، ولی لئو دنبال تنش نیست و در شرایط فعلی بارسا نسبت به چند تیم دیگر شانس کمتری دارند که اسطوره‌شان را برای سال‌های آخر فوتبالش با پیراهن تیم‌شان ببینند.

لیونل مسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =