خلج‌طهرانی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر خلیج فارس با اشاره به اهمیت انتقال صنایع بزرگ به حاشیه آب‌های آزاد گفت: اهمیت احداث کارخانه‌های بزرگ و صنایع مادر در کنار دریاها و بنادر به اندازه‌ای است که بسیاری از کشورها برنامه‌های توسعه‌ای خود را براساس ظرفیت سواحل و بندری برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش ایراسین، حسن خلج‌طهرانی، در ادامه تاکید کرد: صنایع معدنی نیز جزو این گروه از صنایع هستند که باید به سمت حاشیه سواحل انتقال داده شوند تا علاوه بر مدیریت منابع آبی کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری را برای آنها ایجاد کنیم به این ترتیب فولاد، آلومینیوم و ... از جمله صنایعی هستند که باید در اولویت‌ چنین برنامه‌ای قرار گیرند.

خلج‌طهرانی معتقد است، تصمیم‌گیری برای انتقال یکباره صنایع بدون تردید هزینه‌های بالایی خواهد داشت و در بسیاری از موارد اصولا امکان‌پذیر نیست اما می‌توانیم از هم اکنون برای طرح‌های توسعه‌ای و جدید چنین سیاستی را درنظر داشته باشیم به عنوان مثال همین طرح توسعه فولاد می‌تواند نقطه عطفی در این زمینه باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر خلیج فارس اکنون آمادگی کامل برای آغاز پوره توسعه و تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن را داشته و می‌تواند آب، برق و گاز مورد نیاز این طرح را هم اکنون تامین نماید بنابراین هیچ نگرانی برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن نیست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر خلیج‌فارس به خبرنگار ما گفت: اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند در منطقه اشتغالزایی بالایی داشته و گردش مالی مناسبی به اقتصاد منطقه هدیه دهد که اکنون جزو یکی از نیازهای اولیه اقتصاد منطقه است و اصولا مناطق آزاد هم برهمین اساس شکل گرفته‌اند که بتوانند با استفاده از حذف قوانین دست و پاگیر زمینه رونق تولید و اشتغال را در منطقه و کشورمان ایجاد کنند.

وی درباره تعداد مشاغل ایجاد شده به واسطه طرح توسعه فولادی نیز معتقد است با درنظر گرفتن اشتغالزایی صنعت فولاد در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم برآورد شده که با تکمیل طرح یاد شده تا سال 1404 منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر خلیج فارس 30 هزار فرصت شغلی را به کشورمان هدیه داده باشد.

خلج‌طهرانی تاکید کرد آب مورد نیاز تولید فولاد در طرح مورد نظر با استفاده از آب شیرین‌کن‌های فعلی کاملا قابل تامین است و برق نیز با ظرفیت 160 مگاوات در دسترس است، این درحالی است که در بخش تامین گاز، ٣٠ اینچ گاز  کلاس D   از خط صلح تامین شده که پاسخگوی نیاز پروژه به همین دلیل تاکید می‌کنم هیچ کمبودی از نظر زیرساخت برای طرح مورد نظر نیست و می‌توانیم هرچه سریعتر پروژه را استارت بزنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم اکنون نیمی از تولید مورد نظر در طرح یاد شده تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود و براساس اهداف تعیین شده تا سال 1404 شمسی به رقم تولید 10 میلیون تن خواهیم رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =