• ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 29101
  • readingTime: ۱۰ دقیقه
رئیسی

رئیس جمهور دلیل خشم دشمن از ملت ایران را پیشرفت کشور با وجود تحریم‌ها و موانع ایجاد شده دانست و با اشاره به حوادث اخیر گفت: اعلام موضع و حضور میلیونی مردم در صحنه، دشمن را در توطئه‌ای که علیه ایران اسلامی طراحی کرد، ناکام گذاشت.

به گزارش ایراسین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه – 12 مهر ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت «محمدهادی زاهدی‌وفا» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: قبل از ورود به بحث وزیر پیشنهادی، با توجه به حوادث و قضایای اخیر لازم می دانم نکاتی محضر ملت عزیز ایران و نمایندگان مردم در مجلس عرض کنم.

وی افزود: باید نسبت به مردم بسیار با بصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناس، شاکر خداوند باشیم که حقیقتاً جلوه دیگری از بصیرت و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی خود را نشان دادند و دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند. باید شکرگزار باشیم که هدایت‌های امام و رهبری همواره مورد توجه مردم بوده است و حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها و اعلام موضع و حضورشان در صحنه، حقیقتاً دشمن را ناکام گذاشت.

رئیس جمهور با اشاره به هدایت‌ها و رهنمودهای حکیمانه روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: تحلیل جامع ایشان نسبت به حوادث اخیر برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت قابل درک و استفاده بود که با تحلیل شرایط تبیین کردند چرا آمریکا ورژیم صهیونیستی علیه ملت ایران توطئه و بلوا می‌کنند و علت آن را در حال پیشرفت بودن کشور عنوان کردند و این‌که دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت داشته باشند.

رئیسی دلیل خشم دشمن از ملت ایران را آن دانست که با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها، کشور مسیر پیشرفت را طی می‌کند و به همه تحریم‌ها و موانع ایجاد شده بی توجه است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش کشور در خنثی سازی تحریم‌ها، اظهار داشت: دشمن رسما می‌گوید فشارهای حداکثری مفتضحانه شکست خورده و رسما اعتراف می‌کند و تحریم ها علیه ملت ایران کارساز نبوده که اینها جای شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به موفقیت شرکت های ایرانی در تولید واکسن کرونا و یادآوری اینکه ۶ شرکت ایرانی به صورت مستقل و دو شرکت با همکاری به تولید واکسن دست یافتند، اظهار داشت: دشمن نسبت به این پیشرفت‌ها خشمگین است و می بیند در شرایطی که برخی ایالت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی در وضعیت قرمز کرونا به سر می برد وضعیت ایران در کرونا طوری است که روزهای بی فوتی را پشت سر گذرانده و امروز به حداقل ممکن رسیده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: دشمن می خواست همه زندگی ما حتی آب خوردن به قرارداد و برجام و مساله تحریم‌ها بند شود اما امروز به رغم کمبود نزولات آسمانی در برخی مناطق کشور در جهت مدیریت آب تلاش شد.

وی افزود: وضعیت طرح‌هایی مانند آب خوزستان که ۴ ساله بود ظرف چند ماه به دست جوانان برومند شرایط را به نحوی کرد امروز مشکل آب شرب استان خوزستان حل شده باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تصمیم و اراده دولت در برنامه ریزی ها و طرحها رفع نگرانی مردم است، ادامه داد: طرح آبرسانی به همدان، طرحی ۱۷ ساله بود اما اکنون ظرف چند ماه در آستانه بهره برداری است و آبرسانی به سنندج که مردم سالها چشم انتظار آن بودند، حل می شود.

رشد اقتصادی کشور در بهار امسال در بخش ماشین آلات

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در یکسال و دوماه اخیر گفت: برنامه ریزی های به گونه ای پیش رفته است که با قطعی برق خانگی روبرو نشدیم یا در وضعیت کشاورزی زمانی که دولت کار خود را آغاز کرد نرخ رشد در این بخش منفی ۵.۸ دهم درصد بود و امروز وضعیت کشاورزی رو به رشد بوده و ۵ درصد منفی آن از بین رفته است.

رئیسی با اشاره به رشد ۵ درصدی صنایع کشور اظهار داشت: این میزان رشد در بخش ماشین آلات و تجهیزات به ۶.۲ درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی و صنایع و تولید با وجود این که مشکلات داریم اما اراده مسئولان و همکاری و تعامل بین دولت و مجلس بر آن است تا این مسائل کاهش یابد.

وی ادامه داد: همچنین در مدت فعالیت دولت سیزدهم تا امروز حتی یک روز حقوق و دستمزد و پرداخت یارانه ها با تاخیر روبرو نشده است و در این دولت توانستیم قانون رتبه بندی معلمان را بعد از سال ها اجرا کنیم.

رئیس جمهور افزود: در این دولت برای رفع دغدغه بازنشستگان اقداماتی صورت گرفت در پرداخت عادلانه یارانه ها اگرچه در یکی دو ماه وضعیت تورمی ایجاد شد اما با همکاری و تعامل دوسویه بین دولت و مجلس اصلاح اقتصادی انجام شد .

رئیسی با قدردانی از مردم بخاطر همراهی با دولت در اصلاحات اقتصادی اظهار داشت: هر چند با سختی هایی همراه شد اما این اصلاح ضروری بود که این مقدمه راه است.

وی ادامه داد: امروز در زمینه رشد اقتصادی به سمت طرح های بزرگ و شرکت های بزرگ اقتصادی و انجام سرمایه گذاری های بزرگ مانند توسعه میادین نفتی و گازی به نحوی که نقدینگی به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت شود، در حرکت هستیم.

رئیس‌جمهور اقدامات انجام شده در ارتباط با اصلاحات اقتصادی را مقدمه راه دانست و گفت: سرمایه داخلی و پولهایی که در بانک‌ها است، باید به سمت پروژه‌های بزرگی برود و روی موضوع شرکت‌های اقتصادی برنامه ریزی شد و هم بانکها و شرکتهای بزرگ در پروژه‌های بزرگی که در کشور ضرورت دارد مانند پروژه های نفتی و گازی باهم منسجم شده‌اند تا نقدینگی و سرمایه ها به سمت تولید برود.

وی ادامه داد: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و دیگر مجامع، ایران را به اقتصاد و زیربنای اقتصاد آسیا و دیگر کشورها متصل کرد و فعالیت وهمکاری ما درحال گسترش است ودر این یک‌سال روابط با برخی کشوهای همسایه ۶ برابر افزایش یافت.

رئیسی یادآور شد: دشمن قصد منزوی کردن ما را داشت اما وقتی دید که منزوی نمی‌شویم و تولید در کشور در حال ارتقا است و وقتی خود را ناامید از همه این تحریم ها دید، دنبال فتنه و بلوا می افتد. رهبری فرمودند این اراده همه بخش ها است و شرکتهای دانش بنیان کارهای بسیار خوبی انجام دادند.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: امروز آنچه ضروری می دانم وحدت و انسجام ملی است این ضرورت اجتناب ناپذیر است که دشمن را ناامید می کند. فضای کار، تلاش و امیدوار کردن مردم دشمن را ناامید می کند. هر کس در هر جا با کار، تلاش، سخن و قلمش مردم را امیدوار کند در راهبرد جمهوری اسلامی و برعکس هرکس مردم را مایوس کند حتما بداند در راهبرد دشمن است.

وی ادامه داد: امروز شناخت دشمن و فتنه های او برای همه ما ضروری است که امروز می بینیم ملت خوب موضع می گیرند و زمان شناسانه در میدان حضور می یابند.

لایحه بودجه ۱۴۰۲ در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود

وی با اشاره به همکاری دولت با مجلس گفت: همکاری از مسائلی است که مردم از دولت و مجلس انتظار دارند؛ یکی از این همکاری‌ها برنامه توسعه هفتم است که در زمان نزدیک تقدیم مجلس و در مجلس بررسی می شود تا در زمان مناسب تصویب شود و برای اجرا دراختیار دولت و همه دستگاه‌ها قرار بگیرد.

رئیس ‌جمهور با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود، گفت: امروز نمایندگان مجلس و همکاران در دولت به این ضرورت اجتناب ناپذیر واقفند که همکاری همه قوا، نهادها و بخش ها در کشور می‌تواند ملت را امیدوار و دشمن را ناامید و ناامید تر کند.

وی ادامه داد: مصمم هستیم متن کارمان خدمت به مردم، گره گشایی از مردم و رسیدن به همه مناطق باشد و به هیچ عنوان گرفتار حاشیه ها نباشیم چون حاشیه ها ما را از کار می اندازد و بر این متن تاکید داریم و در این راه همواره برای امیدواری قطعی مردم گام خواهیم برداشت.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اقشار مختلف سر و کار دارد

رئیس‌جمهور با اشاره به فلسفه حضور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این حضور را بهانه و فرصت مغتنم برای شنیدن اظهارات نمایندگان و تبادل نظرها می دانم که این در رفع مشکلات می تواند بسیارتاثیرگذار باشد.

رئیسی با مهم خواندن وزارت تعاون، گفت: همه وزارتخانه ها مهم است اما این وزارتخانه در تحقق شعار دولت بسیار مهم بوده و وزارتخانه ای است که با اقشار مختلف اجتماعی سرکار دارد و عموم جامعه با آن مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه کار و تلاش از ماموریت های این وزارتخانه و در عین حال ماموریت همه دستگاههای کشور است، اظهار داشت: در بخش تعاون و میدان دادن به تعاونی‌ها در کشور و اقتصاد تعاونی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده ،گام‌هایی برداشته شده است.

رئیسی به موضوع تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته است؛ ضمن آنکه نسبت به صندوق‌ ها به ویژه صندوق بازنشستگی کارهای خوبی انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم با قدردانی از وزیر پیشین کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پیگیری ماموریت های این وزارتخانه اظهار داشت: این وزارتخانه کار بسیار دارد و باید در این دوره با استفاده از همه تجربیات پیشینیان، کاری متفاوت انجام شود.

وی درباره معرفی «محمدهادی زاهدی‌وفا» برای تصدی این وزارتخانه به مجلس گفت: با شناختی که نسبت به شخصیت ایشان و بررسی‌هایی که نسبت به عملکردش داشتم، دانش و تجربه را به عنوان دو شرط مهم برای معرفی و پیشنهاد به مجلس را داشت.

رئیس جمهور بیان کرد: زاهدی‌وفا دانش خوبی را به‌ویژه در حوزه مسائل اقتصادی دارد و در حوزه اقتصادی از صاحبنظران اقتصادی در کشور است و صاحبنظری ایشان را بسیاری از محافل اقتصادی در کشور قبول دارندد.

وی در ادامه با اشاره به تجربه زاهدی وفا در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در دوره وی پیشنهاد شد و بعد پیوست عدالتی که با این طرح مطرح شد از کارهایی است  در معاونت اقتصادی دولت نهم دنبال شد.

رئیسی به حضور زاهدی وفا به عنوان معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ با دستور مقام معظم رهبری، وی به عضویت مجموعه الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت درآمد و در حوزه اقتصادی ایفای نقش کرد.

رئیس جمهور به دوره سرپرستی زاهدی وفا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره این وزارتخانه تعامل خوبی با سایر دستگاههای اجرایی داشت.

وی در عین حال تعامل زاهدی وفا با مجلس را نیز خوب توصیف کرد و یادآور شد: البته برخی نمایندگان گلایه داشتند که وی در دوره سرپرستی با مجلس تماس نگرفته است که باید توضیح داد این به معنی بی اعتنایی به مجلس یا نمایندگان نبود بلکه می خواست ارتباطاتش در دوره سرپرستی کاملا سازمانی باشد.

رئیسی تاکید کرد: یکی از مهمترین شرط های من برای انتخاب افراد داشتن روحیه مبارزه با فساد و اجرای عدالت و حق خواهی است.

رئیس جمهور روحیه تحول‌خواهی را در همه وزارتخانه و دستگاه بسیار مهم دانست و گفت: این ویژگی در زاهدی وفا وجود دارد ضمن اینکه پاکدستی وی هم بسیار مهم است.

رئیس جمهور بیان کرد: در میانه راه گاهی شنیدیم که مسئولی در یک شهری رابطه ناسالم داشته که بلافاصله گفتیم حداقل برکنار شود. البته اعلام غیر از اقدام است در موارد بسیاری اعلام و گاهی هم اعلام نشده است زیرا بحث اعلام موضوع دیگری است و ما بلافاصله بعد از اینکه شنیدیم برای ما محرز شده است و دوستان هم روحیه ما را می‌دانند.

رئیسی خاطرنشان کرد: لذا این سه کمیسیونی که گزارش دادند نمایندگان و کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش بررسی کردند علاوه بر آن ریاست کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در ارتباط با موردی که اینجا اعلام نشد اما ما بررسی کردیم که زاهدی را وفا فردی پاکدست یافتیم.

منکر ضعف ها و کاستی ها نیستیم/  فریاد رهبر معظم انقلاب فریاد ملت بزرگ است

رئیس جمهور گفت: ما در این وزاتخانه مساله همکاری و تعامل با مجلس و همه دستگاه ها و مردم را امری بسیار ضروری می‌دانیم و زاهدی وفا در این مدت برای رفع مساله بازنشستگان توانست با مدیریت آن را برطرف کند.

 رئیسی ادامه داد: آنچه که به عنوان شاخص‌ها برای معرفی وزیر به مجلس بود، این است تا نظر خودم احزار نشود معرفی نمی کنم.  آنچه قرار است به عنوان تصمیم باشد خود تصمیم می گیریم. امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که وظایف را بشناسیم و عمل کنیم و تا سرمایه اجتماعی را در نظام افزایش داد.

رئیس جمهور تاکید کرد که دشمن به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی، ناامید کردن مردم، القاء یاس، بزرگ کردن ضعف هاست. اما منکر ضعف ها و کاستی ها نیستیم. آنچه  اراده  امروز در کشور است اینکه به تعبیت از مقتدای حکیم با همکاری یکدیگر مشکلات مردم را بکاهیم و زندگی را بر مردم آسان کنیم و اراده و تصمیم و تلاش شبانه روزی دولت و مجلس این است که به تعبیت از رهبری که صدا و فریاد ایشان و فریاد ملت بزرگ است و با شعا ر ما می‌توانیم با تمام توان وجود معتقدم که در کشور امکان حل مشکلات، باز شدن گره ها و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های کشور امکان حل معضلات به طور کامل وجود دارد  و با همه وجود معتقدیم با وجود خواست دشمن دل های ما نزدیک است.

رئیسی اظهار امیدواری کرد که و در کنار هم مردم روز به روز امیدوارتر و دشتن را روز به روز مایوس‌تر خواهیم کرد . با همه وجود معتقدیم پاسداری از خون شهیدان و خون مطعر حاج قاسم ایجاب می کند که با کنار گذاشتن  همه نگاه های شخصی و فردی با وحدت، انسجام و یکپارچگی و رفع مشکات سفره و معیشت مردم و سایر مشکلات مردم را روز به روز به مجلس و دولت و نظام امیدوار و امیدارتر خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =