قلع اندود

رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه گفت: با تلاش کارکنان شرکت فولاد مبارکه و با انجام اقدامات لازم در حوزه بازرسی و کنترل کیفیت، بازده کیفیت محصولات قلع‌اندود این شرکت از ۹۱ درصد عبور کرد.

محمدرضا نصر اصفهانی رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: ورق قلع‌اندود به دلیل داشتن خواصی نظیر غیر سمی بودن، سبکی، استحکام، مقاومت به خوردگی، سهولت تغییر فرم، جوش‌پذیری خوب و ظاهر مناسب قابلیت‌های ویژه‌ای در صنایع بسته‌بندی دارد. از این محصول برای بسته‌بندی مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، روغن، گریس، رنگ، پودر و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌شود. ورق قلع‌اندود در کنار مصرف در صنایع بسته‌بندی، کاربردهایی هم در مصارف مهندسی دارد.

وی افزود: بازرسی سطح این محصول حساس به‌صورت چشمی و با در نظر گرفتن الزامات استاندارد و همچنین نیازها و حساسیت‌های مشتریان صورت می‌گیرد. بر این اساس طبقه‌بندی محصول صورت گرفته و ممکن است محصول قابل‌قبول یا غیرقابل قبول تشخیص داده شود و در نهایت با توجه به مقادیر ذکرشده بازده کیفی این محصول محاسبه و گزارش می‌گردد.

رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه با بیان اینکه بازده کیفیت محصولات قلع‌اندود فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ به‌صورت میانگین ۸۰.۰۱ درصد بوده است، تصریح کرد: این روند از اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شد و در شهریورماه ماه ۱۴۰۱ به نقطه اوج خود رسید.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به کیفیت بالای محصولات قلع‌اندود لازم است در کلیه مراحل شامل طراحی محصول، برنامه‌ریزی، آماده‌به‌کاری تجهیزات، فرایندهای تولید فولادسازی، نورد گرم، نورد سرد و کنترل کیفیت اقدامات وسیع و همه‌جانبه‌ای صورت پذیرد و از دقت و کنترل بسیار زیادی برخوردار باشد. در این میان بازرسی و کنترل کیفی نقش بسزایی دارد. محصولات به‌صورت صددرصد مورد بازرسی قرار می‌گیرد و با اطلاع‌رسانی به‌موقع از ایجاد عیوب و ضایعات جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس کنترل کیفی نورد سرد در پایان از همکاری و همراهی مدیریت کنترل کیفی، همکاران کنترل کیفی نواحی، واحدهای تولید و تعمیرات نواحی و سایر واحدهای مرتبط که در رسیدن به این موفقیت بزرگ نقش اساسی داشته‌اند، قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =