امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان گفت: فعالیت ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال و ۷۰ واحد تولیدی دانش‌بنیان در استان اصفهان تاییدکننده یک زیست‌بوم فعال است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط اظهار کرد: اینکه بتوانیم تولیدمان را به سمت دانش‌بنیان‌شدن پیش ببریم، هدف اصلی برای حرکت به سمت شعار سال است.

وی با اشاره به شعار سال افزود: نه تنها تولید محصول دانش‌بنیان یک ضرورت بلکه الزام است، اگر اصحاب صنایع خود را به فناوری‌های پیشرفته متصل نکنند و محصول خود را دانش‌بنیان نکنند، محکوم به فنا هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان در ادامه گفت: مهم ترین مزیت تولید دانش‌بنیان در افزایش بهره وری است، امروز به عنوان یک ارزش، بهره‌وری را در همه صنایع دنبال می‌کنیم و اگر ارتقای بهره‌وری را در ابعاد تولید مدنظر نداشته باشیم نمی‌توانیم در بازار جهانی ورود کنیم.

نقش افزود: در دو سر زنجیره نوآوری و فناوری تا بازار، امروز دنیا به نتیجه رسیده است که باید متناسب با کشش بازار و تقاضا نوآوری‌ها را انجام دهیم تا بتوانیم در خلاف جهت مرسوم پیش‌روی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان شاهد زیست بومی فعال و ویژه در این خصوص هستیم و به نظر می‌رسد زیرساخت‌ و به ویژه سرمایه انسانی در استان اصفهان آماده است اما مشکل حلقه اتصال است.

معاون استانداری اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی وجود دارد بسیاری از این مشکلات و موانع واحدهای تولیدی در صورت برقراری این اتصال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان قابل حل است.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۷۰۰ دانش‌بنیان فعال و ۷۰ واحد تولیدی دانش‌بنیان داریم و تاییدکننده یک زیست‌بوم فعال است، فقط در شهرک علمی تحقیقاتی ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر است ولی کمتر صنایع بزرگ به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت می‌کنند.

امیررضا نقش در پایان گفت: جای رویدادهای این‌چنین در کشور و استان بسیار خالی است، امیدواریم که همگی دست در دست هم دهیم تا در حوزه تولید حلقه‌های مفقوده را پیدا کنیم و در جهت توسعه در کشورمان گام برداریم و مسیر را در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های کلان نظام تنظیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط صبح امروز، یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ با حضور صنعتگران، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران انتقال فناوری سراسر کشور در استان اصفهان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =