نفت نفتا

شاخص معاملات آتی نفت برنت در روز چهارشنبه بیش از یک دلار کاهش یافت و کمی بالاتر از ۹۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کشور قزاقستان از اعضای اوپک پلاس، امروز اعلام کرده در حالی که اعضای این گروه از تولیدکنندگان نفت در بحبوحه فشار ایالات متحده برای افزایش تولید با یکدیگر دیدار می‌کنند، ممکن است مجبور شود تولید نفت خود را افزایش دهد.

بولات آکچولاکوف، وزیر انرژی قزاقستان، خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: ما همیشه گفته‌ایم که کریدور قیمت ترجیحی ۶۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه است در حالی که امروز قیمت هر بشکه نفت ۱۰۰ دلار است. بنابراین ممکن است مجبور باشیم تولید را افزایش دهیم تا از افزایش بیش از حد قیمت‌ها جلوگیری کنیم.»

بازار تا حد زیادی انتظار داشت که اوپک پلاس تولید خود را ثابت نگه دارد یا حداقل افزایش جزئی را انتخاب کند. سه منبع اوپک پلاس روز چهارشنبه گفتند که در هنگام اظهار نظر درباره اظهارات وزیر قزاقستان، هنوز شانس کمی برای تغییر سیاست تولید می‌بینند.

ایالات متحده، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، رهبران اوپک را تحت فشار قرار داده است تا برای مهار قیمت‌ها نفت بیشتری تولید کنند. قیمت‌ها با افزایش تقاضا و حمله مسکو به اوکراین افزایش یافته است.

تحریم‌های ایالات متحده و غرب علیه روسیه باعث افزایش قیمت انواع انرژی شده و در نتیجه تورم به بالاترین حد چند دهه اخیر و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی منجر شده است.

اوپک در ماه های اخیر تولید خود را در راستای اهداف خود بین ۴۳۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

منابع گروه به کمبود ظرفیت اضافی در میان اعضا برای افزودن بشکه های بیشتر و همچنین نیاز به همکاری بیشتر با روسیه به عنوان بخشی از گروه گسترده تر اوپک پلاس اشاره کرده‌اند.

کالوم مکفرسون از Investec با اشاره به افزایش نگرانی‌ها در مورد کند شدن اقتصاد جهانی و کمبود ظرفیت اضافی گفت:« بعید به نظر می‌رسد که اوپک پلاس در نشست امروز خود کاری انجام دهد.»

شاخص معاملات آتی نفت برنت در روز چهارشنبه بیش از یک دلار کاهش یافت و کمی بالاتر از ۹۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

جلسه روز چهارشنبه در مورد سیاست‌های تولید از سپتامبر و احتمالاً بحث خواهد شد. قرار بود تا سپتامبر، اوپک پلاس تمام رکوردهای کاهش تولید خود را در سال ۲۰۲۰ پس از کاهش تقاضای همه گیر کاهش دهد.

با این حال، تا ژوئن، اوپک پلاس تقریباً ۳ میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه‌های خود بود، زیرا تحریم‌ها بر برخی از اعضا و سرمایه‌گذاری پایین توسط برخی دیگر، توانایی آن برای افزایش تولید را فلج کرد. 

اعتقاد بر این است که تنها عربستان سعودی و امارات مقداری ظرفیت اضافی برای افزایش تولید دارند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که به او گفته شده است که عربستان سعودی و امارات توانایی بسیار محدودی برای افزایش تولید نفت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =