مس رفسنجان

مس رفسنجان که در فصل گذشته پدیده لیگ برتر بود، برای فصل آینده نیز به خوبی تقویت شده تا بلکه در بین مدعیان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال مس رفسنجان در دوره بیست و یکم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس از همان هفته‌های ابتدایی عملکرد خوبی داشت و شاگردان محمد ربیعی توانستند با نمایش‌های خوب نتایجی دور از تصور بگیرند و تبدیل به شگفتی فصل شوند.

مسی‌ها به عنوان یکی از دو نماینده استان کرمان در فصل گذشته، اگرچه زمین تمرین و بازی مناسبی نداشتند، اما در بازی‌های خانگی عملکردی درخشان داشتند و به ویژه در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب کردند. اگرچه مس در هفته‌های پایانی افت محسوسی داشت، با این حال توانست با کسب ۴۵ امتیاز در رده ششم جدول بنشیند. جایگاهی که کسی انتظار آن را نداشت.

این نتایج باعث شد تا توجهات به مس و محمد ربیعی بیشتر از قبل شود. اما در فصل آینده مس یک رقیب جدی از جنس خود خواهد داشت، مس کرمان در همسایگی‌اش که البته به نظر می‌رسد تمرکز بودجه‌ای شرکت ملی مس در ورزش به رفسنجان رسیده است.

مس رفسنجان با حفظ ربیعی و خرید بازیکنان با کیفیت انتظار دارد که در فصل آینده نتایج خوبی کسب کند و همچنان به عنوان یکی از بالانشینان لیگ جایگاه خود را تثبیت کند و حتی نیم نگاهی به سهمیه آسیایی نیز داشته باشد.

مس رفنسجان؛ در انتظار شگفتی احتمالی

ربیعی در سودای لیگ برتر

محمد ربیعی از آن دست مربیان قدیمی لیگ برتر است که همواره در تیم‌های مختلف از جمله بادران و آلومینیوم مربی کرده و برای سال‌ها نیز حضوری در سایه داشته، اما در سالیان اخیر به صحنه اصلی آمده است. مربی قدیمی که به خوبی زیر و بم فوتبال ایران و حساسیت‌ها را می‌شناسد و شیوه فعالیتش در فضاهای فوتبالی نزدیک به مربیان کلاسیک فوتبال ایران نظیر قلعه‌نویی است.

ربیعی در فصل گذشته بالاخره توانست خودی نشان دهد و حتی در چندین مقطع با پدیدار شدن شایعات انتقال او به یکی از تیم‌های بزرگ ایران، حواشی پیرامونش شکل گرفت. ربیعی در فصل گذشته توانست مچ بسیاری از تیم‌ها را بخواباند و تیم منسجمی راهی مسابقات سازد.

البته برخی شایعات درباره نفوذ ربیعی در بخش‌های مختلف رسانه‌ای مطرح بوده، با این حال او در فصل آینده قطعا سودای بزرگتری از رتبه ششمی در سر دارد و سعی خواهد کرد که با تیمی منسجم جایگاهش را به عنوان یک تئوریسین فوتبال در ایران تثبیت کند. راهی بسیار دشوار که بسیاری از مربیان موفق‌تر ایرانی نیز در آن شکست خوردند، اما ربیعی جاه‌طلبی زیادی دارد.

مس رفنسجان؛ در انتظار شگفتی احتمالی

فعالیت منطقی در بازار نقل و انتقالات

در آشفته‌بازار نقل و انتقالات تابستانی، باشگاهی همچون مس که اسپانسر و مالکان قدرتمندی دارد هم نتوانست آن طور که باید و شاید عرض اندام کند. با این حال رفسنجانی‌ها نسبت به دیگر تیم‌های هم رده خود خریدهای بهتری داشتند و می‌توان روی کاغذ نمره قبولی به شرایط این تیم داد.

مهم‌ترین خروجی مس، مجید علیاری ستاره فصل پیش این تیم بود که با درخشش خود تاثیر بسزایی در موفقیت‌های مس داشت. اما او ترجیح داد به تیم فولاد خوزستان بپیوندد و شاگرد نکونام شود. دیگر خروجی‌های مس تا کنون حسین پورامینی، ظاهر سلیمان، عقیل کعبی، فایز الرشیدی و یونس اکبرپور بودند.

با این حال مس خریدهای خوبی داشت و توانست جانشینان بازیکنان جدا شده را صید کند. البته این تیم در حفظ برخی ستاره‌های خود نظیر محسن آذرباد و گادوین منشا (آقای گل فصل پیش که مشتریان سفت و سختی هم داشت) نیز تاکنون موفق ظاهر شده و شاکله تیم خود را حفظ کرده است.

مس رفنسجان؛ در انتظار شگفتی احتمالی

خارجی‌ها مکمل ایرانی‌ها می‌شود

مهم‌ترین خرید این فصل مس رفسنجان جفرسون باهیا، مدافع ۳۰ ساله برزیلی بود که به جمع شاگردان ربیعی اضافه شد. این بازیکن پیش از این در عضویت تیم پورتیموننزه پرتغال بود اما به تیم‌های مختلف قرض داده شده است. مورد عجیب درباره باهیا این است که در دو سال اخیر به پنج باشگاه قرض داده شده است. باهیا در دوران حرفه‌ای فوتبالش ۶۹ بازی در لیگ دسته‌یک پرتغال، ۲۳ بار در سری‌سی برزیل، ۹ بار در سری‌بی برزیل و یک‌بار در لیگ‌برتر پرتغال به میدان رفته است.

دیگر خرید تاثیرگذار مسی‌ها در درون دروازه رخ داد، جایی که آن‌ها حامد لک را جانشین فائز الرشیدی کردند تا بلکه بتوانند یکی از ضعف‌های خود در فصل قبل را پوشش دهند. لک پرحاشیه با حضور بیرانوند و نارضایتی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شد و در فصل گذشته عملکرد پر اشتباهی داشت. باید منتظر ماند و دید که این گلر می‌تواند زیر نظر ربیعی جانی تازه بگیرد و عصای دست مس شود یا خیر.

علاوه بر منشا مسی‌ها در خط حمله نیز ترجیح دادند یک مهاجم خارجی با تجربه دیگر را اضافه کنند و به همین منظور لوسیانو پریرا را از فولاد خریدند. پریرا همواره در لیگ ایران عملکرد خوبی داشته و می‌توانند با منشا یک زوج زهردار را تشکیل دهند.

مس رفنسجان؛ در انتظار شگفتی احتمالی

دیگر خریدهای مس در این بازار نقل انتقالاتی ایمان سلیمی، رامتین سلیمان زاده، فرشید باقری، محمدمهدی محبی و مرتضی منصوری هستند که همگی سابقه بازی‌های خوب در لیگ ایران را دارند و می‌توانند برای مس هم تاثیرگذار باشند.

بدین ترتیب مس رفسنجان نسخه لیگ بیست و دوم احتمالا بار دیگر در بین شش تیم اول لیگ برتر قرار گیرد. شرکت ملی مس ایران نیز ترجیح داده که تخم مرغ‌های خود در لیگ برتر را نیز در سبد محمد ربیعی بچیند و باید دید که آیا این مربی می‌تواند نتایج مورد انتظار را بگیرد یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =