• ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 26335
  • readingTime: ۲ دقیقه
دستگیری

سخنگوی فراجا از دستگیری ۲ سرکرده اصلی گروه های معاملات فردایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری امروز دوشنبه ۶ تیر ماه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ضابط قانون است، اظهار داشت: از این رو این سازمان مسئولیت‌های زیادی را در زمینه تامین امنیت داخلی و خارجی بر عهده دارد.

وی در خصوص فعالیت پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال جاری ابراز داشت: در سه ماه امسال ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است که تنها ۸۱ تن آن در روز گذشته در کشور امحا شد.

سخنگوی فراجا با اشاره به معضل وجود معتادان متجاهر در جامعه نیز تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که معتادان را ظرف یک هفته جمع آوری کنیم اما ساماندهی این امر نیاز به همراهی همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه از جمله بهزیستی، شهرداری‌ها، وزارت بهداشت، وزارت کار و ... دارد.

کشف ۱۵ هزار تن گندم و آرد هکتاری در کشور

وی در ادامه با اشاره به کشف جرایم ویژه اقتصادی در کشور نیز گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵هزار تن آرد و گندم احتکاری کشف شده است.

سردار حاجیان تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی هشت هزار و ۷۰۰ تن برنج و هفت هزار و ۱۷۶ تن روغن احتکار شده کشف شد؛ همچنین در این ارتباط هفت هزار و ۱۱۳ متهم در زمینه کالاهای احتکاری قاچاق شناسایی و دستگیر شده است.

وی افزود: در مجموع ارزش ریالی این کالاهای احتکار شده ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

سخنگوی فراجا در خصوص جرایم و معاملات فردایی گفت: در این زمینه ۳ گروه اصلی فعالیت می‌کردند، یک فروشندگانی طلا و ارز نداشتند، دو خریدارانی بودند که دنبال سود بیشتر بودند و گروه سوم تحلیلگرانی بودند که نقش اصلی را ایفا می‌کردند. شهروندان باید توجه داشته باشند که این معاملات صوری است و به معنای واقعی انجام نمی‌شود چراکه نه کالایی وجود دارد و نه معامله‌ای انجام می‌شود، در این معاملات می‌توان گفت قمار ایجاد می‌شود و به همین در بازار سرمایه و طلا و ارز اخلال به وجود می‌آید.

وی با اشبه شناسایی ۸۶ کانال در زمینه معاملات فردایی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵ هزار نفر در این کانال‌ها عضو بودند، و در مجموع ۵۷ متهم در این خصوص دستگیر شد؛ باید توجه داشت که در یک گروه بالغ بر ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد.همچنین در این ارتباط ۲ نفر از سرکرده‌های اصلی معاملات فردایی و ۳۰ نفر از سرشبکه‌ها دستگیر و بیش از ۴۰ میلیون کانال ارز شناسایی و ۱۳۸ نفر در حوزه ارز شناسایی و دستگیر شدند.

افزایش پرونده‌های کلاهبرداری رمز ارزها در کشور

سخنگوی فراجا با اشاره به افزایش پرونده‌های کلاهبرداری در زمینه رمزارزها نیز تصریح کرد: شهروندان باید نسبت به این امر توجه داشته باشند که رمز ارزها فضای امنی برای سرمایه گذاری نیست.

وی همچنین به دستگیری ۵ نفر در زمینه فروش سوالات کنکور و یا امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: مدرک آنها دیپلم و یا زیر دیپلم بوده است.

سردار حاجیان در خصوص آخرین خبرهای پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی نیز ابراز داشت: این سرقت به شدت حرفه‌ای بود و ماه‌ها فکر و برنامه ریزی برای آن انجام شده بود، پلیس کمتر از ۴۸ ساعت نسبت به کشف این سرقت اقدام کرد، اما متأسفانه آنچنان که به سرقت پرداخته شد به کشفیات پرداخته نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =