نمایشگاه شرکت های دانش بنیان

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف به هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط امروز یکشنبه ۵ تیرماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد. این نمایشگاه همزمان با گرامیداشت دهه «تولید و تجارت» افتتاح شد و به مدت ۴ روز هم ادامه دارد.

محمد رضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، در افتتاحیه این برنامه اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان، تولیدکننده ایده و شیوه‌های نوین در حوزه‌های تجارت، صنعت، کشاورزی و ... هستند. کشور نیز به این ایده‌های نوین و مدرن نیاز دارد بنابراین اینگونه فعالیت‌ها در کشور تقویت شود.

وی افزود: طی چند سال گذشته بیشتر، مغزهای این کشور را صادر کرده‌ایم تا محصولات دانش بنیان و ایده‌های نو؛ اما امروز حرکتی ایجاد شده تا این مغزها و تولیداتشان در کشور نگه داشته شود. این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگی برای کشور باشد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: این مهم نیاز به آمارسازی و عددسازی ندارد، بلکه نیازمند تولید ثروت و بیش از همه برداشتن موانع از پیش روی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها است.

مرتضوی گفت: باید بتوانیم سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر داخلی و خارجی را در حوزه ایده های نو جلب و جذب کنیم تا استارت‌آپ‌های متعددی با سرمایه‌های کوچک، متوسط و حتی بزرگ به وجود آوریم.

وی گفت برخی شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در دوره کرونا در حوزه‌های تولید و توزیع بسیار به کشور کمک کردند. دولت نیز با برداشتن موانع و ایجاد امکانات حداقلی برای شرکت‌ها و صاحبان ایده‌ها می‌تواند توسعه کشور در این حوزه را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، نیز از این نمایشگاه بازدید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =