تولید فولاد خام

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد تولید جهانی فولاد خام در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۲ به عدد ۶۱۹.۱ میلیون تن رسید که ۷.۱ درصد کاهش درمقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد در چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ میزان تولید جهانی فولاد خام در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۲ به عدد ۶۱۹.۱ میلیون تن رسیدند که ۷.۱ درصد کاهش درمقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت.

همچنین بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (worldsteel) میزان تولید فولاد خام در ماه آوریل ۲۰۲۲ با ۵.۱ درصد کاهش نسبت به آوریل در سال گذشته به ۱۶۲.۷ میلیون تن رسید.

کاهش هفت درصدی تولید جهانی فولاد خام

مطابق این گزارش، آفریقا در آوریل ۱.۲ میلیون تن تولید فولاد خام داشت که ۵.۴ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۱ کمتر است. همچنین آسیا و اقیانوسیه با تولید ۱۲۱.۴ میلیون تن فولاد در آوریل کاهش ۴ درصدی را به ثبت رساند.

تولید اتحادیه اروپا در ماه مذکور به ۱۲.۳ میلیون تن و تولید سایر کشورهای اروپایی به ۴.۲ درصد رسید که به ترتیب افت ۵.۴ درصدی و رشد ۰.۵ درصدی را تجربه کردند.

تولید در منطقه خاورمیانه با ۱۴.۵ درصد افت به ۳.۳ میلیون تن و تولید آمریکای شمالی نیز با ۵.۱ درصد افت به ۹.۴ درصد رسید.

روسیه و سایر کشورهای عضو CIS به اضافه اوکراین هم با افت ۱۸.۴ درصدی تولید فولاد خام خود را به ۷.۳ میلیون تن رساندند.

آمریکای جنوبی هم با ۴.۸ درصد کاهش تولید در ماه آوریل به تولید ۳.۶ میلیون تن رسید.

کاهش هفت درصدی تولید جهانی فولاد خام

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، چین با تولید ۹۲.۸ میلیون تن فولاد در ماه آوریل به عنوان برترین تولیدکننده شناخته شد که البته تولیداتش با ۵.۲ درصد افت سالانه همراه بود.

هند با ۶.۲ درصد رشد به تولید ۱۰.۱ میلیون تن رسید و تولید ژاپن اما با ۴.۴ درصد کاهش ۷.۵ میلیون تنی شد.

تولید فولاد خام آمریکا با ۳.۹ درصد کاهش ۶.۹ میلیون تنی شد و تخمین زده شده تولید روسیه با ۰.۶ درصد افزایش ۶.۴ میلیون تن شده باشد.

تولید کره جنوبی ۵.۵ میلیون تن و آلمان به ۳.۳ میلیون تن رسیدند که به ترتیب افت ۴.۱ درصدی و ۱.۱ درصدی را نشان می دهد.

ترکیه رشد ۱.۶ درصدی را در تولید تجربه کرد و تولید فولادش به ۳.۴ میلیون تن رسید.

تولید برزیل هم با ۴ درصد افت ۲.۹ میلیون تن شد و ایران با تولید ۲.۲ میلیون تنی فولاد افت ۲۰.۷ درصدی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، ایران در چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ با تولید ۹.۱ میلیون تن فولاد همچنان در جایگاه دهم تولید جهانی فولاد پس از کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل قرار دارد.

کاهش هفت درصدی تولید جهانی فولاد خام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =