روابط عمومی

مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری بر لزوم بهره‌گیری از متدهای نوین در عرصه روابط عمومی تاکید کرد.

میثم یگانگی، مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره نقش روابط عمومی در مدیریت اثربخش سازمان‌ها، اظهار کرد: روابط عمومی به حدّی در فرآیند مدیریت اثربخش مؤثر است که توفیق یا شکست سیستم‌های اجتماعی را مدیون کارکرد صحیح آن شناخته‌اند.

وی افزود: مدیران جامعه با حرکت از نظام بوروکراسی به سوی دموکراسی در قرن بیستم، تلاش‌هایی منظم در تأسیس و ساماندهی دفتری در حیطه مدیریت خویش به نام روابط عمومی کردند تا رابط سازمان با محیط داخلی یا خارجی آن باشد و با برخورداری از دانش، نگرش و رفتار بهینه شگردهای درست تفاهم، گفتگو و تعامل اثربخش با ارباب‌رجوع را با اشتیاق پیگیری کرده و پاسخگوی سریع مراجعان و مشکل‌گشای مخاطبان سازمان‌ها اعم از انفرادی و یا گروهی باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری، گفت: درک نیاز و ضرورت ارتباطات سازمانی همان‌طور که در ذهن خلاق و کاوشگر مدیر طراحی می‌شود در دایره روابط عمومی عینیت یافته، با برخورد منطقی و اکرام‌آمیز مسئول روابط عمومی با ارباب‌رجوع فعلیت پیدا می‌کند.

یگانگی افزود: روابط عمومی در واقع فرآیند سازگاری با مراجعان در راستای ایجاد محیط مشارکتی و پویاسازی روح‌جمعی به منظور بهینه‌سازی و اصلاح امور است. نقش روابط عمومی را می‌توان در فراگرد اطلاع‌رسانی، قانع‌سازی و تبلیغات خیرخواهانه در جهت مشارکت‌جویی با رویکرد مردسالاری با مخاطبان مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: در این عصر که شاهد پیشرفت سریع فناوری و همه گیرشدن استفاده از فناوری‌های نوین هستیم، اگر بخواهیم همچنان از روش و تفکر سنتی برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم، بی‌شک نمی‌توانیم در دنیای ارتباطات جایی برای خود داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری افزود: اهمیت این موضوع برای روابط عمومی‌ها به عنوان نهادهای اطلاع‌رسانی دوچندان است که ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد. برخی با وجود داشتن این ابزار، دانش استفاده از آن را ندارند و برخی با وجود داشتنش، دانش یا ابزار را ندارند و یا هنوز به تفکر و روش سنتی پایبند هستند.

یگانگی ادامه داد: استفاده از ‌ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی امری است که شیوه‌های سنتی انتقال اخبار و اطلاعات توان مقابله با آن را ندارند؛ در واقع سرعت انتقال اخبار و اطلاعات در دنیای امروز به حدی بالا است که عمر یک خبر را بسیار کوتاه کرده و هر اتفاقی در هر نقطه از جهان به سرعت و در مدت چند دقیقه به کل دنیا مخابره می‌شود.

وی گفت: امر بدیهی این است که سازمان در دست مسئولان یک امانت است و باید براساس قانون شفاف‌سازی اطلاعات، اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در اختیار آنان قرار گیرد. لازم است به شفافیت اطلاعات و استفاده از شیوه‌های جدید در نشر آن پایبند باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری درباره برخی از روش‌های نوین در روابط عمومی اظهار کرد: استفاده بهینه از رسانه‌ها و فضای مجازی، روابط عمومی مبتنی بر داده‌ها، روابط عمومی بی درنگ، روابط عمومی در لحظه، تاکید بر تولید محتوا، استفاده از هوش مصنوعی، استفاده از اصول سئو و تلفیق روابط عمومی با جلوه‌های بصری اشاره کرد.

یگانگی افزود: رسانه یک حوزه در حال تغییر محسوب می‌شود که اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد انتقاد عموم مردم قرار گرفته است. نفوذ رسانه، نیرویی واقعی است که توسط یک پیام رسانه‌ای اعمال می‌شود و منجر به تغییر یا تقویت در مخاطب یا اعتقادات فردی می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های جمعی یک ویژگی منحصر به فرد در جامعه مدرن است. توسعه آن با افزایش بزرگی و پیچیدگی اقدامات و مشارکت‌های اجتماعی، تحولات سریع اجتماعی، نوآوری‌های فنّاورانه، افزایش درآمد شخصی و سطح زندگی و همچنین کاهش برخی از اشکال سنتی کنترل و اقتدار همراه بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری گفت: روابط رسانه‌ای شامل همکاری با رسانه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی به عموم مردم در مورد مأموریت‌ها، سیاست‌ها و عملکردهای سازمان به صورت مثبت است. هدف از روابط رسانه‌ای، حداکثر رساندن پوشش مثبت در رسانه‌های جمعی بدون پرداخت هزینه مستقیم از طریق تبلیغات است.

یگانگی افزود: بسیاری از افراد از اصطلاحات روابط عمومی و روابط رسانه‌ای به صورت متقابل استفاده می‌کنند. با این حال، انجام این کار نادرست است. روابط رسانه‌ای به روابطی گفته می‌شود که یک شرکت یا سازمان با روزنامه‌نگاران ایجاد می‌کند در حالی که روابط عمومی این رابطه را فراتر از رسانه‌ها برای عموم مردم گسترش می‌دهد.

وی ادامه داد: به علاوه استفاده گسترده از رسانه‌های اجتماعی نحوه ارتباط و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مردم را به طرز چشمگیری تغییر داده است.

مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری گفت: رسانه‌های اجتماعی نه تنها بر مردم بلکه بر برندهای مختلف در صنعت تأثیر بسزایی گذاشته‌اند زیرا استراتژی‌هایی را برای جذب مخاطبان و جلب وفاداری تهیه می‌کنند. متخصصان روابط عمومی دائما در پی برقراری ارتباط با و شنیدن مطالب از مشتریانی هستند که همیشه در رسانه‌های اجتماعی حضور و فعالیت دارند.

یگانگی اضافه کرد: بنابراین، منطقی است که متخصصان روابط عمومی بتوانند از این مزیت به نفع خود استفاده کنند. در حقیقت، اکثر آنها آن را به عنوان بخشی لزوما در فعالیت و عمل خود قرار داده و خدمات مدیریت رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهند.

وی درباره جایگاه روابط عمومی در جلب رضایت حداکثری ذی نفعان و توسعه سازمان نیز اظهار کرد: یکی از عواملی که بر پایداری سازمان اثر می‌گذارد، مسئولیت‌های اجتماعی سازمان است. سازمان‌ها در قبال جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند مسئول هستند زیرا از منابع انسانی و طبیعی و اقتصادی آن استفاده می‌کنند. پاسخگویی و پاسخگو بودن سازمان در قبال ذی‌نفعان سازمانی و کسب رضایتمندی حداکثری آنها ازجمله مولفه‌های اصلی در رهنمون شدن سازمان به سمت تعالی، توسعه و پایداری است.

مدیر روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری افزود: از آن جا که از مهم‌ترین عوامل بقاء سازمان، پاسخگویی مناسب به توقعات ذی‌نفعان سازمانی است، امروزه ذی‌نفعان سازمانی با حق انتخاب، کالا یا خدمات با کیفیت پایین را نمی‌پذیرند و سازمان‌هایی که با آحاد ذی‌نفعان سازمانی در ارتباط هستند، باید بتوانند به توقعات عقلایی جوابگو باشند.

یگانگی گفت: بحثی که اینک در محافل مدیریت جامعه‌شناسی مطرح است، بقاء و پایداری سازمان در جامعه است. در این راستا، هدف این بررسی یافتن راهکارهایی مناسب و کاربردی جهت افزایش رضایت ذی‌نفعان سازمانی از سازمان‌ها است تا این راهکارها بتواند مدیران را در جهت تصمیم‌گیری مناسب یاری رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =