اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران

در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شده بود، بر ضرورت هم‌گرایی میان فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور برای امیدآفرینی در جامعه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، با حضور حمید علی‌آبادی، مدیر روابط عمومی ایمیدرو و محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و به میزبانی این شرکت آغاز شد.

در ابتدای این گردهمایی، محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن تبریک به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی به فعالان این عرصه اظهار کرد: گروه فولاد مبارکه شعاری با عنوان «فولاد مبارکه به وسعت ایران» دارد و دلیل آن هم فعالیت شرکت فولاد سنگان در خراسان رضوی و شرکت فولاد هرمزگان زیر چتر فولاد مبارکه است؛ گروه فولاد مبارکه در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه مسئولیت اجتماعی اصلی خود یعنی اشتغال‌آفرینی اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی افزود: گروه فولاد مبارکه همه تلاش خود را برای چرخش چرخ صنعت کشور به کار بسته است، به طوری که ۴ هزار شرکت پایین‌دستی و بالادستی جزو تأمین‌کنندگان و مشتریان این بنگاه اقتصادی هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: هر کدام از شرکت‌های صنعتی با چالش‌های مشترک و اختصاصی روبه‌رو هستند؛ تأمین آب، انرژی، تعرفه صادرات، ممنوعیت استفاده از ارز حاصل از صادرات، مدیریت افکار عمومی و پاسخ به هجمه‌های رسانه‌ای ازجمله این چالش‌هاست اما باید توجه داشت که بزرگترین رسالت صنایع کشور به فرموده مقام معظم رهبری، «امیدآفرینی» در جامعه است.

ضرورت هم‌گرایی میان فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور برای امیدآفرینی در جامعه

ضرورت هم‌گرایی میان معادن و صنایع معدنی

حمید علی‌آبادیان، مدیر روابط عمومی ایمیدرو، با تأکید بر اهمیت و جایگاه روابط عمومی در عرصه معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: مجموعه‌ای موفق است که روابط عمومی موفقی داشته باشد؛ حوزه معادن و صنایع معدنی منجر به بیشترین اشتغال‌آفرینی در کشور است و در همین راستا، عملکرد روابط عمومی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم توجه به تجربیات افراد با سابقه در حوزه روابط عمومی افزود: یکی از ضروریات برگزاری چنین گردهمایی‌هایی، ارتباط و شناخت بیشتر ظرفیت‌های طرفین است؛ روابط عمومی‌ها باید در کنار هم باشند تا بتوانند یکدیگر را پوشش دهند.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو ادامه داد: اگر روابط عمومی یک سازمان قوی باشد می‌تواند ایرادات واحدهای دیگر آن سازمان را نیز پوشش دهد؛ حال اگر کل مجموعه قدرتمند باشد، روابط عمومی آن مجموعه، مظهر آن قدرت خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر ارتباطات میان معادن و صنایع معدنی در عرصه روابط عمومی به هم متصل شوند، شبکه بزرگی از فعالان این عرصه در حوزه معادن و صنایع معدنی تشکیل خواهند شد که برگزاری چنین گردهمایی‌هایی اثبات این ارتباط است.

ضرورت هم‌گرایی میان فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور برای امیدآفرینی در جامعه

روابط عمومی باید پاسخگوی مخاطبان خود باشد

حسین طالبی، مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو، اظهار کرد: شرکت‌هایی در برندسازی و کسب اعتبار در افکار عمومی موفق هستند که یک طرح و برنامه استراتژیک دارند؛ به اعتقاد من امروزه روابط عمومی در تمام سازمان‌ها باید به عنوان یک واحد استراتژیک مطرح شود.

وی افزود: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در یک محیط تعاملی زندگی می‌کنیم، بنابراین باید پاسخگوی مخاطبان خاص و عام خود باشیم؛ اکنون روایت‌گری در روابط عمومی مغفول مانده و لازم است به آن توجه شود که در این راستا باید برنامه داشته باشیم، سناریو تدوین کنیم و بدانیم از کجا به کجا حرکت می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو گفت: اگر بخواهیم به صورت انفعالی عمل کنیم و صرفاً در مواقع بحران واکنش نشان دهیم، بدترین شیوه عملکرد در روابط عمومی را استفاده کرده‌ایم؛ یک مدیر ارشد روابط عمومی باید بتواند از مجموع رخدادهایی که در جامعه رخ ‌می‌دهد، آینده را پیش‌بینی کند و بداند که بحران در کجا اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: رفتار مردم باید در فضای مجازی رصد شود، نه در رسانه‌های رسمی و حکومتی؛ بنابراین باید از فضای مجازی به منظور جلوگیری از بحران‌های آینده استفاده کرد.

طالبی اذعان داشت: باید با افزایش پیوسته دانش و اطلاعات خود، اعتبار و حیثیت سازمان را حفظ کنیم؛ روایت‌گری در روابط عمومی این نیست که یک سناریو تدوین و آن را به مخاطبان القاء کنیم؛ روایت‌گری با تبلیغات متفاوت است؛ در این شیوه تلاش می‌شود مخاطب به اندیشه واداشته شود تا خود بتواند نتیجه‌گیری کند.

ضرورت هم‌گرایی میان فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور برای امیدآفرینی در جامعه

امیدآفرینی باید درونی و باورپذیر باشد

وی با اشاره به موضوع «ضریب القا» در عرصه روابط عمومی گفت: محور ما امیدآفرینی در جامعه است؛ انتشار اخبار دروغ باعث می‌شود جامعه دچار تئوری «مارپیچ سکوت» شود و از آنجا که امیدآفرینی باید درونی و باورپذیر باشد، انتشار اخباری مثل اشتغال‌زایی‌ها یا فعالیت‌هایی نظیر اقدامات حوزه معیشت مردم و به طور کلی مسئولیت‌های اجتماعی، می‌تواند موثر باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو بیان کرد: در شرایطی که با بحران ارزی در کشور مواجه هستیم، بسیاری از شرکت‌ها صادرات داشته و برای کشور ارزآوری دارند؛ مشکلات باید با افراد تصمیم‌گیر مطرح شود، برای مثال در شرایطی که کشور نیاز به ارز دارد، ناگهان تصمیمی گرفته می‌شود که از صادرات عوارض اخذ شود؛ چرا باید چنین تصمیماتی گرفته شود؟

در ادامه این گردهمایی، مدیران روابط عمومی معادن و صنایع معدنی کشور به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند؛ اهمیت روابط عمومی در عرصه تولید بسیار پر رنگ و کلیدی است و به همین دلیل شرکت فولاد مبارکه همواره اهمیت ویژه‌ای برای این حوزه قائل بوده است.

لازم به ذکر است، در این گردهمایی، ۵۰ تن از مدیران روابط عمومی شرکت‌های مهم حوزه معدن و صنایع معدنی ایران به منظور هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گرد هم آمدند و پس از پایان برنامه، ضمن بازدید از باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، از ورزشگاه بزرگ نقش جهان بازدید کردند.

شرکت فولاد مبارکه از ۲۶ لغایت ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری، میزبان مدیران روابط عمومی‌های مهم عرصه فولاد، معدن و صنایع معدنی کشور است.

ضرورت هم‌گرایی میان فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور برای امیدآفرینی در جامعه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =