سرمایه گذاری

یک صندوق جسورانه در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در خردادماه پذیره نویسی می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، امیر عباس حسینی، مدیرعامل این شرکت، تاسیس صندوق جسورانه ارغوان را در جهت تامین مالی اکوسیستم دانش بنیان دانست و با بیان اینکه موضوع مهم در حرکت به سمت توسعه دانش بنیان پیش بینی، رصد کردن روندهای اتفاق افتاده در جهان و ایران و همچنین نیازجامعه است گفت: در این راستا رصدخانه فناوری غدیر تشکیل شده که در قالب یکی از شرکتهای گروه مالی غدیر و با همکاری دانشگاه امیرکبیر در حال توسعه است که در آینده ای نزدیک سایت مشترک با دانشگاه امیر کبیر افتتاح خواهد شد. رصد اتفاقات، فناوریها، حوزه های مرتبط با آینده پژوهی در هلدینگهای زنجیره ارزش غدیر و استراتژی های جدید الورود در دستور کار آن قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مهمترین رکن توسعه دانش بنیان، استفاده از ظرفیت صندوق های جسورانه و ریسک پذیربرای تامین مالی پروژه‌ها و ایده‌های این حوزه است، اظهار کرد: به این منظور صندوق جسورانه ارغوان به عنوان بزرگترین صندوق جسورانه حال حاضر کشور با ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان در فاز اول تاسیس شد. این صندوق در مراحل پایانی بوده و پس از اخذ موافقت‌های اصولی در خردادماه در قالب یونیت های یک میلیون ریالی عرضه می‌شود.

حسینی دلیل عرضه این صندوق را استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه و شفاف سازی حضور سرمایه گذاری غدیر در ورود به این حوزه عنوان کرد و افزود: مجری صندوق ارغوان شرکت سرمایه گذاری دی است. وظیفه این شرکت در اکو سیستم دانش بنیان غدیر متولی گری تامین مالی پروژه های ریسک پذیر و جدید مورد نظر سرمایه گذاری غدیر بوده که شامل حوزه بایوتک، غذا و سلامت، با تمرکزبر سلامت بازنشستگان کشور می‌شود. به عبارت دیگر در زنجیره ای از استارتاپها پروژه هایی معرفی و سپس در قالب شتاب دهنده تامین مالی می‌شوند.
وی افزود: بخش بعدی فعالیت غدیر در توسعه دانش بنیان مربوط به حوزه صنعت است و در دو بخش مهم مربوط به زنجیره ارزش غدیر در تولید پترولیوم کک و کک سوزنی توافق نامه هایی امضا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =