• ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 21803
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در آستانه اعلام نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، رشد شب گذشته خود را حفظ کرد و در بالاترین سطح بیش از دو ماه گذشته ایستاد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ۱۸۴۶ دلار و ۸۷ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به بالاترین حد از ۱۹ ماه نوامبر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۴۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۵۲ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: طلا تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا بازارهای را با تصمیم جدیدی به وحشت نیندازد و داستان سه تا چهار دور افزایش نرخهای بهره در سال میلادی جاری را تغییر ندهد، پشتیبانی خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد اگر روسیه به اوکراین حمله کند، شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف تحریم قرار می‌دهد. سران کشورهای غربی هم تدارکات نظامی را افزایش داده و طرح‌هایی را برای ایمن نگه داشتن اروپا در برابر شوک‌های عرضه انرژی برنامه‌ریزی کرده اند.

نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز جاری خاتمه پیدا می کند و معاملات صندوقهای فدرال افزایش ۲۵ واحدی نرخهای بهره در نشست مارس بعلاوه سه دور دیگر افزایش نرخهای بهره در سال ۲۰۲۲ را ۱۰۰ درصد می دانند.

طلا معمولا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است اما به شدت به افزایش نرخهای بهره آمریکا که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را بیشتر می کند، حساس است.

یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت: افزایش نرخهای بهره ممکن است روند احیای اقتصادی اقتصادهای نوظهور آسیا را به خطر بیاندازد و سیاستگذاران را برای احتیاط در برابر ریسک خروج سرمایه تحت فشار قرار می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه حدود ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا اکنون که مقاومت در سطح ۱۸۵۰ دلار را شکسته است، ممکن است به محدوده ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۲ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۱۸۵ دلار و ۶۱ سنت معامله شد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۲۵ دلار و هفت سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =